Beste Forumleden,
Lange tijd dat ik een bereikt heb geplaatst. En daarmee ook gelukkig lang geen problemen met mijn V70 gehad.
Maar nu...
Een aantal weken geleden storingmelding Dimlicht defect. En inderdaad de verlichting aan de bestuurderskant werkte niet meer. Ik had daarvoor al gezien dat er een klein gaatje in de koplamp zat maar leek me niet erg.
Bij de garage (universele garage, want Volvo in Tilburg en Breda geen goede ervaringen mee) hebben ze er een nieuw Xenon lampje ingezet maar deze deed het niet. Bleek ook de starter kapot te zijn. Schade was ruim 300 euro!
Alleen 2 weken later doet de lamp het weer niet. Garage heeft ernaar gekeken en ook de stel motor blijkt nu kapot. Vermoeden is dat het door vocht is aangetast (er staat ook vaak condens in de lamp).
De garage is nu op zoek naar een nieuwe koplamp unit, want zij geven aan dat dit de beste oplossing is. Mijn eerste zoektocht op internet levert alleen bibbers op, kostenpost van 900 euro!
Vandaar mijn vraag aan jullie, kan ik mijn beide xenon koplampunits op een eenvoudige wijze vervangen door gewone verlichting?
Ik heb uitgebreid gezocht de afgelopen dagen op dit forum en heb inmiddels al geleerd dat je de ruitenwissers beter niet kan laten zitten.
Voor de volledigheid, de volvo is een V70 uit 2003 met Xenonverlichting. Een foto is toegevoegd.
Aan iedereen van jullie die reageert met de opmerking, dat ik goed moet zoeken op het forum, graag toch de oproep om met mij mee te willen denken. Ben inmiddels 2 dagen aan het zoeken en kan het niet uitgedokterd krijgen.
alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Robert
Xenon verlichting vervangen door gewone verlichting, kan dat
-
- 1st Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 D5 Edition II by 10-2003, zwart, beige interieur, RTI, Telefoon, IMIV
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zou het van invloed zijn dat de koplampen ondersteboven zitten?
Volvo for life
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Je zou eens op www.onderdelenlijn.nl kunnen kijken, bij de online voorraad. Wellicht kun je een koplamp van een demontage auto scoren, is natuurlijk veel voordeliger dan een nieuwe.
Je kan ook eens bellen met Auto Rima, die kan er ook wel eens een knappe gebruikte hebben liggen...
Over de ombouw naar halogeen durf ik niks te zeggen... Alleen dat je dan zit met hoogteregeling, wat bij Xenon automatisch gaat.
Je kan ook eens bellen met Auto Rima, die kan er ook wel eens een knappe gebruikte hebben liggen...
Over de ombouw naar halogeen durf ik niks te zeggen... Alleen dat je dan zit met hoogteregeling, wat bij Xenon automatisch gaat.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 1st Gear member
bart simpson,
Je zou het bijna wel denken! Helaas is dit niet de reden voor condensvorming en de overige problemen. Ik zal de foto eens proberen om te draaien.
Doeke Dobma,
Ik ga op zoek op de door jou genoemde websites. Maar wat kom ik nog meer tegen naast de hoogteregeling.
Je zou het bijna wel denken! Helaas is dit niet de reden voor condensvorming en de overige problemen. Ik zal de foto eens proberen om te draaien.
Doeke Dobma,
Ik ga op zoek op de door jou genoemde websites. Maar wat kom ik nog meer tegen naast de hoogteregeling.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
er bestaan voor die koplampen membranen die condens tegengaan
Volvo for life
- CeeBee
- 5th Gear member
Als je units uit 2003 gebruikt kan je de wissers laten zitten, deze hebben ook glas ipv kunstof.
Na de facelift(2005) werden de koplampen voorzien van een kunstof lens.
Is gewoon voor de rest plug and play.
Je moet alleen even een andere shunt in de zekeringskast doen en een draadje wisselen, ivm foutmelding Dimlicht Defect.(nu heb je een grijze, je moet een zwarte hebben,kost een euro of 4)
Kan je evt. met de transplantatie helpen, heb evt. ook nog een goede set halogeen units van 2003 liggen.
Heb er al een paar omgebouwd, stelt niet zo veel voor.
Na de facelift(2005) werden de koplampen voorzien van een kunstof lens.
Is gewoon voor de rest plug and play.
Je moet alleen even een andere shunt in de zekeringskast doen en een draadje wisselen, ivm foutmelding Dimlicht Defect.(nu heb je een grijze, je moet een zwarte hebben,kost een euro of 4)
Kan je evt. met de transplantatie helpen, heb evt. ook nog een goede set halogeen units van 2003 liggen.
Heb er al een paar omgebouwd, stelt niet zo veel voor.
XC40 B3 Plus Dark

- diesel01
- Geartronic member
Bovendien zou ik ervoor zorgen dat het gewoon weer werkt met xenon.
Dit verhaal kun je ook met halogeen verlichting hebben en heeft niets met xenon te maken maar alles met het waterdicht maken van de koplamp behuizing zelf.
Dit verhaal kun je ook met halogeen verlichting hebben en heeft niets met xenon te maken maar alles met het waterdicht maken van de koplamp behuizing zelf.
- V70Rene
- 4th Gear member
Robert ,
Ik heb je een PM gestuurd - ik heb nog een Xenon koplamp liggen voor de onderdelen die bij jou kapot zijn ( ballast - lamp - hoogteverstel motor ) , wie weet is het iets voor je.
Ik heb je een PM gestuurd - ik heb nog een Xenon koplamp liggen voor de onderdelen die bij jou kapot zijn ( ballast - lamp - hoogteverstel motor ) , wie weet is het iets voor je.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
-
- 1st Gear member
Beste Allemaal,
Ik geef er weer even een slinger aan. Heb gezocht naar een nieuwe koplamp unit, maar nog steeds niets gevonden (behalve bij de dealer maar dan is mijn vakantiegeld ook gelijk weg!)
Via V70Rene kreeg ik voorbeelden van Ebay waar je los glas kunt kopen. Maar kan dit?
En blijft mijn vraag, als ik de Xenon units vervang door gewone verlichting, waar loop ik dan allemaal tegenaan?
groet
Robert
Ik geef er weer even een slinger aan. Heb gezocht naar een nieuwe koplamp unit, maar nog steeds niets gevonden (behalve bij de dealer maar dan is mijn vakantiegeld ook gelijk weg!)
Via V70Rene kreeg ik voorbeelden van Ebay waar je los glas kunt kopen. Maar kan dit?
En blijft mijn vraag, als ik de Xenon units vervang door gewone verlichting, waar loop ik dan allemaal tegenaan?
groet
Robert
- Oceanracer
- Geartronic member
Het probleem is niet de afwatering van het koplamphuis, maar die naar het koplamphuis. Volvo is zo "slim" geweest om de naad tussen het spatbord en de motorkap precies te laten eindigen boven de opening van het armatuur waarin het lampje van de R.A.W. wordt geplaatst.OGA244 schreef:Misschien zelfs meer met de afwatering van het koplamphuis
Je kunt het armatuur vernieuwen (dan krijg je er namelijk een nieuwe rubberen ring bij) of het armatuur met rubber reinigen en flink invetten. De kans dat er dan water via die ring je koplampunit binnenkomt wordt daarmee flink verkleind!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- sbv
- 6th Gear member
Misschien bij iemand in de buurt kijken of je even koplamp kunt wisselen om te testen, dan weet je gelijk genoeg
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
Goedenavond,
ik heb nu in Duitsland een koplamp gevonden, maar deze kan niet buiten Duitsland worden verzonden. Iemand hier een adres net over de grens waar het naartoe kan worden verzonden?
Groet
Robert
ik heb nu in Duitsland een koplamp gevonden, maar deze kan niet buiten Duitsland worden verzonden. Iemand hier een adres net over de grens waar het naartoe kan worden verzonden?
Groet
Robert
- Philken
- 5th Gear member
gewoon een mail sturen naar de verkoper, en zeggen dat je de meerkost zal bestalen voor verzending naar het buitenland(kost +/-25€)roberthorst schreef:Goedenavond,
Groet
Robert
heb vorige maand ook zo gehandeld toen ik een koplamp gekocht heb voor een kennis die niet thuis is op E-bay
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Oceanracer
- Geartronic member
Of even contact zoeken met dbosker. Da's een Nederlander die in Duitsland woont en voornamelijk in Nederland werkt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- elianmars
- 5th Gear member
roberthorst schreef:Goedenavond,
Groet
Robert
www.huifkar.de
Werkt perfect. Je laat de koplamp naar Guus sturen en Guus stuurt de koplamp naar jou.
Scheelt vaak nog in verzendkosten ook.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
bart simpson schreef:zou het van invloed zijn dat de koplampen ondersteboven zitten?

Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- edraket
- 7th Gear member
Daar zocht ik nu al een tijdje naar. Erg interessant! Vaak willen duitsers niet naar Nederland verzenden, dat is nu dus wel mogelijk. Heb je dit zelf al eens gebruikt?elianmars schreef:roberthorst schreef:Goedenavond,
Groet
Robert
www.huifkar.de
Werkt perfect. Je laat de koplamp naar Guus sturen en Guus stuurt de koplamp naar jou.
Scheelt vaak nog in verzendkosten ook.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- jee-bee
- 4th Gear member
Voor twentenaren wil ik mijzelf ook wel aanbieden. Voor een lekker flesje bier kun je het dan bij mij thuis in Gronau komen ophalen! 

Volvo XC90 D5 AWD (2013)
Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
- jee-bee
- 4th Gear member
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de vraag of je xenon kunt vervangen door normale. Voor mij hoeft dat xenon ook niet persé, maarja het zat er al in....
Volvo XC90 D5 AWD (2013)