Twee weken geleden ben ik de gelukkige eigenaar geworden van mijn eerste Volvo, een s80 D5 automaat. Ik heb deze auto gekocht met 200k km op de teller, maar dat is voor Volvo net ingereden.
Sinds een week heb ik een irritant bijgeluid in de auto :evil:. Deze zoemt mee met het accelereren en afremmen op de motor. Stationair geen problemen en de versnellingsbak doet het gewoon goed.
Heeft iemand ervaring met dit euvel?
irritant geluid s80 (huidige model)
-
- Starter
Hartelijk dank voor je reactie Breakman. Het geluid wordt steeds luider en bij stuurbewegingen neemt het volume verder toe ( alsof je een lap stof tegen een draaiend wiel aanhoud). Ik ga er dan ook van uit dat het het stuurhuis is....
-
- 7th Gear member
Stuurbekrachtiger voldoende olie?
Als hij gaat brommen tijdens het rijden en het geluid veranderd met de snelheid is het meestal een defect wiellager.
Als hij gaat brommen tijdens het rijden en het geluid veranderd met de snelheid is het meestal een defect wiellager.
- breakman
- 1st Gear member
inderdaad verandering van geluid tijdens stuurbewegingen kunnen ook duiden op een kapotte wiellager. Dingen kosten om en bij de 190 EUR denk ik. Heb er onlangs ook eentje laten vervangen.
Voor meer checks van een kapotte wiellager tik je maar eens ' broken wheelbearing ' in op youtube.
veel succes !
Voor meer checks van een kapotte wiellager tik je maar eens ' broken wheelbearing ' in op youtube.
veel succes !
V70 D5 2002