hallo mensen,
na enkele maanden afwezigheid (145 verkocht en tijdelijk in een oldsmobile omega gereden te hebben) ben ik aan het kijken voor een v70 classic of 850 estate op g3.
alle goede en slechte eiegnschappen van een 140 serie kan ik wel dromen ondertussen, maar een roffel is nieuw voor me.
kunnen jullie me een beetje opweg helpen waar ik op moet letten?
budget ligt niet echt hoog zo rond de 2500, en ik ga de auto dagelijks voor woon/werk verkeer gebruiken.
liefst geen automaat.
een 2.0 of 2.5 heb ik nog geen voorkeur voor (maar laat me graag door jullie beinvloeden...
zijn er km standen die echt een nono zijn voor dergelijke blokken op g3?
hebben de auto's zwakke plekken, roesten zal wel loslopen gok ik zo, maar ik heb echt geen idee waar ik op moet letten.
ik zie jullie reacties graag tegemoet!
gr. joost
aankooptips v70 classic g3
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Je kunt even de zoekfunctie proberen, dan kom je al aardig wat tegen.
Maar wat een punt is: Airco. Als die het niet doet. Laten staan. Dit is een zwak onderdeel. Verder schieten me zo standaard dingetjes te binnen. Kunnen nog wel eens wat problemen met deursloten zijn.
Maar wat een punt is: Airco. Als die het niet doet. Laten staan. Dit is een zwak onderdeel. Verder schieten me zo standaard dingetjes te binnen. Kunnen nog wel eens wat problemen met deursloten zijn.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Laten staan als de airco het niet doet? Waarom? Zwakke punt is de verdamper en die is zelf te vervangen, als je een beetje handig bent.Richard schreef:Je kunt even de zoekfunctie proberen, dan kom je al aardig wat tegen.
Maar wat een punt is: Airco. Als die het niet doet. Laten staan. Dit is een zwak onderdeel. Verder schieten me zo standaard dingetjes te binnen. Kunnen nog wel eens wat problemen met deursloten zijn.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
TS geeft aan dat hij een beperkt budget heeft. Dan ga je toch niet een auto kopen waarvan je zeker weet dat je er weer extra geld aan moet uitgeven.
Kun je beter laten staan en verder kijken.
Kun je beter laten staan en verder kijken.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Komt nog bij dat je wel handig moet zijn om de verdamper te vervangen, je er de ruimte voor moet hebben, er zin in moet hebben en moet weten waar je mee bezig bent. Ik kan van hier niet zien hoe handig ts is. Hij vraagt om dingen om op te letten en die geef ik aan.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- waver
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 30.09.2011 - 11:20
Ik heb een v70 classic uit '97 met een vialle LPI G3 installatie
380000km op de teller. Verbruik ongeveer 1 op acht met veel stadskilometers. Lange afstanden 1 op 9. Voordelig rijden voor zo;'n grote en superluxe auto. Perfect voor al je surfspul (1 van de redenen waarom ik hem heb gekocht)
Is een auto waar super goed aan te sleutelen is(moet af en toe gebeuren bij een auto van vijftien jaar oud
) en de 2.5 20v heeft 170 pk en wil dus echt wel vooruit.
Hoezo wil je geen automaat? Is echt fijn en ontspannen rijden.
Nieuwere modellen hebben naar ik heb begrepen meer problemen.
Broabander (even zoeken op deze siten) heeft een v70 met heel veel kilometers. Kun je misschien ook even om advies vragen.
Zwakke plekken..........de abs unit gaat op den duur stuk omdat er een aantal solderingen slecht worden maar is eenvoudig te repareren.(check Matthews volvo site). Ruitenwisser mechaniek moet af en toe uit elkaar gehaald worden en goed worden gesmeerd. Zoals gezegd de airco is een aandachtspunt. Verder weet ik zo geen dingen die buiten normaal onderhoud vallen.
Misschien is dit wat http://www.gaspedaal.nl/Volvo/V70/?pmax ... -G3&srt=pr
Succes met je zoektocht
Groeten Bart
380000km op de teller. Verbruik ongeveer 1 op acht met veel stadskilometers. Lange afstanden 1 op 9. Voordelig rijden voor zo;'n grote en superluxe auto. Perfect voor al je surfspul (1 van de redenen waarom ik hem heb gekocht)
Is een auto waar super goed aan te sleutelen is(moet af en toe gebeuren bij een auto van vijftien jaar oud

Hoezo wil je geen automaat? Is echt fijn en ontspannen rijden.
Nieuwere modellen hebben naar ik heb begrepen meer problemen.
Broabander (even zoeken op deze siten) heeft een v70 met heel veel kilometers. Kun je misschien ook even om advies vragen.
Zwakke plekken..........de abs unit gaat op den duur stuk omdat er een aantal solderingen slecht worden maar is eenvoudig te repareren.(check Matthews volvo site). Ruitenwisser mechaniek moet af en toe uit elkaar gehaald worden en goed worden gesmeerd. Zoals gezegd de airco is een aandachtspunt. Verder weet ik zo geen dingen die buiten normaal onderhoud vallen.
Misschien is dit wat http://www.gaspedaal.nl/Volvo/V70/?pmax ... -G3&srt=pr
Succes met je zoektocht
Groeten Bart
Waver V70 classic 2.5 20V '97, Vialle LPI, 481.000km V70 D5 2003, 440000km Volvo v50 T5 2004, 361000km
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Als de rest van de wagen goed is, waarom dan laten staan als de airco het niet doet? Airco is fijn, maar is het echt noodzakelijk?Richard schreef:TS geeft aan dat hij een beperkt budget heeft. Dan ga je toch niet een auto kopen waarvan je zeker weet dat je er weer extra geld aan moet uitgeven.
Kun je beter laten staan en verder kijken.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Tsja, dat is voor ieder om zelf te bepalen. Ik zou geen auto willen hebben waar wel een airco inzit maar die niet werkt. Maar goed, ik heb sowieso een pesthekel aan knopjes tec. die niet werken. Als het erop zit, moet het werken.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het is een utopie om een auto van 15 jaar oud te kopen en te verwachten dat de airco het ook nog doet en blijft werken. Met deze oude auto is het niet rendabel of te adviseren om de airco te repareren (behalve vullen) als er iets niet werkt. De kosten voor reparatie lopen volledig uit de hand en de kans dat je naast de verdamper ook nog een compressor moet vervangen is zeer groot. Als je dat laat doen ben je minstens 1500 euro kwijt, en dat loont echt niet.
Verder zijn het hele sterke auto;s en kunnen op lpg astronomische km standen halen. Let er wel op dat je er eentje zoekt met de 2.5 motor ipv 2.4. Dat ivm de hydraulische klepstoters die bij de 2.4 vervallen zijn. 2.0 zou ik niet doen, dat is net tekort op LPG. De 2.0 is niet zuiniger en het aanbod van 2.5 is veel groter.
Verder zijn het hele sterke auto;s en kunnen op lpg astronomische km standen halen. Let er wel op dat je er eentje zoekt met de 2.5 motor ipv 2.4. Dat ivm de hydraulische klepstoters die bij de 2.4 vervallen zijn. 2.0 zou ik niet doen, dat is net tekort op LPG. De 2.0 is niet zuiniger en het aanbod van 2.5 is veel groter.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
kijk mensen, dat zijn altwoorden waar ik iets mee kan!
ben blij weer terug te komen bij volvo.
die oldsmobile was zeker een leuke auto, maar echt een natte krant op de weg...
ik ga dus maar kijken naar een 2.5
waarom geen automaat, als het een goede mooie auto zit zou het niet erg zijn, maar heb liever weer een handbak...
qua airco, zit dat standaard op alle v70's? nee toch? is voor mij geen noodzaak namelijk, al ben ik van mening dat voor eventuele verkoop het wel fijn is als alles nog werkt.
2.5 biokken hebben dus zelfstellende kleppen als ik het goed begrijp? da's wel zo fijn met gas.
qua sleutelen af en toe is dat geen probleem, dat was bij mijn 144, 145 en oldsmobile uiteraard ook nodig.
alleen is de techniek van een v70 uiteraard een stuk nieuwer, en mij nog onbekend.
ik zie dat de meeste auto's in mijn prijsklasse tussen de 3 en 4 ton of meer hebben gelopen.
zijn er tellerstanden waar ik echt niet aan moet beginnen?
thanks!!
ben blij weer terug te komen bij volvo.
die oldsmobile was zeker een leuke auto, maar echt een natte krant op de weg...
ik ga dus maar kijken naar een 2.5
waarom geen automaat, als het een goede mooie auto zit zou het niet erg zijn, maar heb liever weer een handbak...
qua airco, zit dat standaard op alle v70's? nee toch? is voor mij geen noodzaak namelijk, al ben ik van mening dat voor eventuele verkoop het wel fijn is als alles nog werkt.
2.5 biokken hebben dus zelfstellende kleppen als ik het goed begrijp? da's wel zo fijn met gas.
qua sleutelen af en toe is dat geen probleem, dat was bij mijn 144, 145 en oldsmobile uiteraard ook nodig.
alleen is de techniek van een v70 uiteraard een stuk nieuwer, en mij nog onbekend.
ik zie dat de meeste auto's in mijn prijsklasse tussen de 3 en 4 ton of meer hebben gelopen.
zijn er tellerstanden waar ik echt niet aan moet beginnen?
thanks!!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- Gimle
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 02.01.2012 - 14:27
Ikzelf heb een V70 2.5 10v op G3, met inmiddels 492.xxxkm op de teller.
Hij rijdt echt nog heerlijk en heeft geen problemen met de airco.
Wel merk je dat hij wat ouder is (kraak af en toe wat, maar niet echt storend).
Ik heb de auto nu zo'n 16.000km en het enige wat ik heb moeten vervangen is het uitlaatspruitstuk...
Ik merk wel dat het blok beter draait als ik 's ochtends even wat langer op benzine laat staan (normaal springt hij op LPG als het blok net warm begint te worden, nu zet ik 'm over als het blok zo'n 70C is)...
Hij rijdt echt nog heerlijk en heeft geen problemen met de airco.
Wel merk je dat hij wat ouder is (kraak af en toe wat, maar niet echt storend).
Ik heb de auto nu zo'n 16.000km en het enige wat ik heb moeten vervangen is het uitlaatspruitstuk...
Ik merk wel dat het blok beter draait als ik 's ochtends even wat langer op benzine laat staan (normaal springt hij op LPG als het blok net warm begint te worden, nu zet ik 'm over als het blok zo'n 70C is)...
Greetz,
Gimle
1997 Volvo V70 2.5i Vialle LPG 144PK
2000 Volvo S80 T6 Vialle LPG 272PK
Gimle
1997 Volvo V70 2.5i Vialle LPG 144PK
2000 Volvo S80 T6 Vialle LPG 272PK
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
vandaag even proef gereden in de v70 van een collega.
wat een heerlijke auto om in te rijden zeg!!
ik ben om, nu nog een geschikte vinden.
wat een heerlijke auto om in te rijden zeg!!
ik ben om, nu nog een geschikte vinden.
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20.05.2012 - 18:23
een 850 2.5-10v is een heerlijke motor met een heerlijk geluid vandaar de (roffel)
Km-standen is afhankelijk van bouwjaar volgens mijn is een 92 en 93 (21mm) riem en de latere (23mm) de interval voor een distributie-riem vervangen met bijbehorende zaken. die zijn 75.000km of 125.000km
Sucses met je zoektocht
Mvg Dennie
Km-standen is afhankelijk van bouwjaar volgens mijn is een 92 en 93 (21mm) riem en de latere (23mm) de interval voor een distributie-riem vervangen met bijbehorende zaken. die zijn 75.000km of 125.000km
Sucses met je zoektocht
Mvg Dennie
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Dit lijkt me wel een nette:
http://www.autotrader.nl/auto/volvo/lee ... uw/detail/ deze is dus al verkocht...
Succes met je zoektocht!
http://www.autotrader.nl/auto/volvo/lee ... uw/detail/ deze is dus al verkocht...
Succes met je zoektocht!
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Oh zie het nu pas.... Jammer.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
thanx for the help gents... maar ik ga vreemd, het is een v40 geworden foto's volgen als ik hem heb afgehaald ergens deze week (plannen is ook een vak)
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers