Pagina 1 van 1

aankooptips v70 classic g3

Geplaatst: 15.05.2012 - 20:14
door biadman
hallo mensen,

na enkele maanden afwezigheid (145 verkocht en tijdelijk in een oldsmobile omega gereden te hebben) ben ik aan het kijken voor een v70 classic of 850 estate op g3.

alle goede en slechte eiegnschappen van een 140 serie kan ik wel dromen ondertussen, maar een roffel is nieuw voor me.

kunnen jullie me een beetje opweg helpen waar ik op moet letten?

budget ligt niet echt hoog zo rond de 2500, en ik ga de auto dagelijks voor woon/werk verkeer gebruiken.
liefst geen automaat.

een 2.0 of 2.5 heb ik nog geen voorkeur voor (maar laat me graag door jullie beinvloeden...

zijn er km standen die echt een nono zijn voor dergelijke blokken op g3?

hebben de auto's zwakke plekken, roesten zal wel loslopen gok ik zo, maar ik heb echt geen idee waar ik op moet letten.

ik zie jullie reacties graag tegemoet!

gr. joost

Geplaatst: 15.05.2012 - 20:30
door Richard
Je kunt even de zoekfunctie proberen, dan kom je al aardig wat tegen.

Maar wat een punt is: Airco. Als die het niet doet. Laten staan. Dit is een zwak onderdeel. Verder schieten me zo standaard dingetjes te binnen. Kunnen nog wel eens wat problemen met deursloten zijn.

Geplaatst: 15.05.2012 - 21:47
door elianmars
Richard schreef:Je kunt even de zoekfunctie proberen, dan kom je al aardig wat tegen.

Maar wat een punt is: Airco. Als die het niet doet. Laten staan. Dit is een zwak onderdeel. Verder schieten me zo standaard dingetjes te binnen. Kunnen nog wel eens wat problemen met deursloten zijn.
Laten staan als de airco het niet doet? Waarom? Zwakke punt is de verdamper en die is zelf te vervangen, als je een beetje handig bent.

Geplaatst: 15.05.2012 - 21:58
door Richard
TS geeft aan dat hij een beperkt budget heeft. Dan ga je toch niet een auto kopen waarvan je zeker weet dat je er weer extra geld aan moet uitgeven.
Kun je beter laten staan en verder kijken.

Geplaatst: 15.05.2012 - 21:59
door Richard
Komt nog bij dat je wel handig moet zijn om de verdamper te vervangen, je er de ruimte voor moet hebben, er zin in moet hebben en moet weten waar je mee bezig bent. Ik kan van hier niet zien hoe handig ts is. Hij vraagt om dingen om op te letten en die geef ik aan.

Geplaatst: 15.05.2012 - 22:05
door waver
Ik heb een v70 classic uit '97 met een vialle LPI G3 installatie
380000km op de teller. Verbruik ongeveer 1 op acht met veel stadskilometers. Lange afstanden 1 op 9. Voordelig rijden voor zo;'n grote en superluxe auto. Perfect voor al je surfspul (1 van de redenen waarom ik hem heb gekocht)
Is een auto waar super goed aan te sleutelen is(moet af en toe gebeuren bij een auto van vijftien jaar oud :P ) en de 2.5 20v heeft 170 pk en wil dus echt wel vooruit.
Hoezo wil je geen automaat? Is echt fijn en ontspannen rijden.
Nieuwere modellen hebben naar ik heb begrepen meer problemen.
Broabander (even zoeken op deze siten) heeft een v70 met heel veel kilometers. Kun je misschien ook even om advies vragen.
Zwakke plekken..........de abs unit gaat op den duur stuk omdat er een aantal solderingen slecht worden maar is eenvoudig te repareren.(check Matthews volvo site). Ruitenwisser mechaniek moet af en toe uit elkaar gehaald worden en goed worden gesmeerd. Zoals gezegd de airco is een aandachtspunt. Verder weet ik zo geen dingen die buiten normaal onderhoud vallen.
Misschien is dit wat http://www.gaspedaal.nl/Volvo/V70/?pmax ... -G3&srt=pr
Succes met je zoektocht

Groeten Bart

Geplaatst: 15.05.2012 - 22:55
door elianmars
Richard schreef:TS geeft aan dat hij een beperkt budget heeft. Dan ga je toch niet een auto kopen waarvan je zeker weet dat je er weer extra geld aan moet uitgeven.
Kun je beter laten staan en verder kijken.
Als de rest van de wagen goed is, waarom dan laten staan als de airco het niet doet? Airco is fijn, maar is het echt noodzakelijk?

Geplaatst: 15.05.2012 - 23:27
door Richard
Tsja, dat is voor ieder om zelf te bepalen. Ik zou geen auto willen hebben waar wel een airco inzit maar die niet werkt. Maar goed, ik heb sowieso een pesthekel aan knopjes tec. die niet werken. Als het erop zit, moet het werken.

Geplaatst: 15.05.2012 - 23:36
door edraket
Het is een utopie om een auto van 15 jaar oud te kopen en te verwachten dat de airco het ook nog doet en blijft werken. Met deze oude auto is het niet rendabel of te adviseren om de airco te repareren (behalve vullen) als er iets niet werkt. De kosten voor reparatie lopen volledig uit de hand en de kans dat je naast de verdamper ook nog een compressor moet vervangen is zeer groot. Als je dat laat doen ben je minstens 1500 euro kwijt, en dat loont echt niet.

Verder zijn het hele sterke auto;s en kunnen op lpg astronomische km standen halen. Let er wel op dat je er eentje zoekt met de 2.5 motor ipv 2.4. Dat ivm de hydraulische klepstoters die bij de 2.4 vervallen zijn. 2.0 zou ik niet doen, dat is net tekort op LPG. De 2.0 is niet zuiniger en het aanbod van 2.5 is veel groter.

Geplaatst: 16.05.2012 - 07:08
door biadman
kijk mensen, dat zijn altwoorden waar ik iets mee kan!
ben blij weer terug te komen bij volvo.
die oldsmobile was zeker een leuke auto, maar echt een natte krant op de weg...

ik ga dus maar kijken naar een 2.5
waarom geen automaat, als het een goede mooie auto zit zou het niet erg zijn, maar heb liever weer een handbak...

qua airco, zit dat standaard op alle v70's? nee toch? is voor mij geen noodzaak namelijk, al ben ik van mening dat voor eventuele verkoop het wel fijn is als alles nog werkt.

2.5 biokken hebben dus zelfstellende kleppen als ik het goed begrijp? da's wel zo fijn met gas.

qua sleutelen af en toe is dat geen probleem, dat was bij mijn 144, 145 en oldsmobile uiteraard ook nodig.
alleen is de techniek van een v70 uiteraard een stuk nieuwer, en mij nog onbekend.

ik zie dat de meeste auto's in mijn prijsklasse tussen de 3 en 4 ton of meer hebben gelopen.
zijn er tellerstanden waar ik echt niet aan moet beginnen?

thanks!!

Geplaatst: 16.05.2012 - 08:33
door Gimle
Ikzelf heb een V70 2.5 10v op G3, met inmiddels 492.xxxkm op de teller.
Hij rijdt echt nog heerlijk en heeft geen problemen met de airco.

Wel merk je dat hij wat ouder is (kraak af en toe wat, maar niet echt storend).

Ik heb de auto nu zo'n 16.000km en het enige wat ik heb moeten vervangen is het uitlaatspruitstuk...
Ik merk wel dat het blok beter draait als ik 's ochtends even wat langer op benzine laat staan (normaal springt hij op LPG als het blok net warm begint te worden, nu zet ik 'm over als het blok zo'n 70C is)...

Geplaatst: 16.05.2012 - 08:37
door Gimle
Oh ja, en de 10v is geen racer, maar komt heel erg goed mee met het verkeer. Ook op LPG...

Geplaatst: 17.05.2012 - 14:53
door biadman
vandaag even proef gereden in de v70 van een collega.
wat een heerlijke auto om in te rijden zeg!!
ik ben om, nu nog een geschikte vinden.

Geplaatst: 23.05.2012 - 17:10
door Volvo850 93
een 850 2.5-10v is een heerlijke motor met een heerlijk geluid vandaar de (roffel)

Km-standen is afhankelijk van bouwjaar volgens mijn is een 92 en 93 (21mm) riem en de latere (23mm) de interval voor een distributie-riem vervangen met bijbehorende zaken. die zijn 75.000km of 125.000km

Sucses met je zoektocht

Mvg Dennie

Geplaatst: 23.05.2012 - 17:28
door The Volvoboy
Dit lijkt me wel een nette:

http://www.autotrader.nl/auto/volvo/lee ... uw/detail/ deze is dus al verkocht...

Succes met je zoektocht!

Geplaatst: 23.05.2012 - 17:50
door edraket
Is al verkocht...

Geplaatst: 23.05.2012 - 17:51
door The Volvoboy
Oh zie het nu pas.... Jammer.

Geplaatst: 23.05.2012 - 18:37
door biadman
thanx for the help gents... maar ik ga vreemd, het is een v40 geworden foto's volgen als ik hem heb afgehaald ergens deze week (plannen is ook een vak)