Ik trok op van 2 naar 3 en plots hield alles op. Sturen was haast niet mogelijk, zo zwaar (stuurbekrachtiging eraf?). Alle waarschuwingslampjes brandden even. Oranje motor en olie lampje bleven daarna opgelicht. Met moeite de auto aan de kant, alarmlichten aan. De boordcomputer zei echter NIETS!! Geen melding. Contact uit, daarna weer starten en wég was de storing!!! Alles functioneerde weer als vanouds!!! Wat is hier gebeurd!! De computer laat geen melding zien.
Het geeft mij een onzeker gevoel dat de auto al rijdende kan uitvallen, ook de stuurbekrachtiging.
Wie kan mij vertellen wat er gebeurd is???
Ter info: Volvo V70XC uit 2000.
computerstoring V70XC???
- euerw
- 5th Gear member
uitlaten lezen bij de dealer, moet zeker niet in een bocht gebeuren
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- 1st Gear member
net bij monteur geweest: hij zei dat de motor uit was gevallen. Dat verklaard het sturen zonder bekrachtiging. Ik denk - achteraf bekijkend - dat dit ook gebeurd is. Al blijft het raar dat ik de koppeling niet heb op laten komen, zodat de motor weer aan zou slaan. Maar goed, op de vraag hoe een motor al rijdende kan uitvallen had mijn monteur geen antwoord. Vuiltje of ???
Ik ga er van uit dat het een benzine uitvoering is. Zoek maar eens op ETM (gasklephuis).
Krijg je idd veelal geen storing melding.
-
- Starter
Heb ik ook een keer gehad bij optrekken in eerste versnelling en heel veel toeren maken. Auto sloeg af etc. Startte daarna weer normaal en reed goed. Kan het zijn dat dit gebeurt zodra je het het maximum toerentalgebied ingaat????? J.E.
-
- 1st Gear member
Nee, ik maakte niet heel veel toeren. Ik reed gewoon normaal.elastj schreef:Heb ik ook een keer gehad bij optrekken in eerste versnelling en heel veel toeren maken. Auto sloeg af etc. Startte daarna weer normaal en reed goed. Kan het zijn dat dit gebeurt zodra je het het maximum toerentalgebied ingaat????? J.E.
Maar ik heb veel aan het antwoord van AlexV70: Ik denk dat ik uitgerust ben met het "beruchte" ETM gasklephuis van italiaanse - ondeugdelijke - makelij, verwerkt in vooral V70 modellen van '99 tot 2002. Symptomen: inhouden (alsof je een windvlaag krijgt), licht haperen tot complete uitval (1x gebeurd).Ik ga er van uit dat het een benzine uitvoering is. Zoek maar eens op ETM (gasklephuis).
Volgende week kijk ik naar het gasklephuis en laat ik m uitlezen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
in 2000 kon je nog kiezen uit de V70XC/876 (1998/2000) en de V70XC (2000/2008) welke gaat het hierover?
(die ETM kwam bij die eerste niet echt heel veel voor als probleem)
(die ETM kwam bij die eerste niet echt heel veel voor als probleem)
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
daarmee sta je in de verkeerde subgroep
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Dacht ik ook.
Wat mij verder opvalt is dat ik op dit forum geen bevredigende, eenduidige oplossing hoor. De één vervangt het gasklephuis, maar heeft later weer dezelfde symptomen. Een ander reinigt de koolstofbaantjes van de elektronica, maar problemen komen terug. Weer een ander gaat de software resetten en ook dit geeft eventjes soelaas. Of iemand laat een reparatie doen bij actronics in Almelo.
Niemand heeft DE oplossing, lijkt wel.
En het zou jammer zijn om van alles en nog wat te laten doen, met alle kosten van dien, om er dan achter komen dat je problemen blijven bestaan!
Wat mij verder opvalt is dat ik op dit forum geen bevredigende, eenduidige oplossing hoor. De één vervangt het gasklephuis, maar heeft later weer dezelfde symptomen. Een ander reinigt de koolstofbaantjes van de elektronica, maar problemen komen terug. Weer een ander gaat de software resetten en ook dit geeft eventjes soelaas. Of iemand laat een reparatie doen bij actronics in Almelo.
Niemand heeft DE oplossing, lijkt wel.
En het zou jammer zijn om van alles en nog wat te laten doen, met alle kosten van dien, om er dan achter komen dat je problemen blijven bestaan!
De betere Volvo-monteur kan met behulp van VIDA wel de waarden van de ETM uitlezen.
Maar ga er maar vanuit dat je ETM de geest heeft gegeven, gezien het bouwjaar. Zeker als die nog nooit is vervangen
Maar ga er maar vanuit dat je ETM de geest heeft gegeven, gezien het bouwjaar. Zeker als die nog nooit is vervangen
-
- 6th Gear member
Dat kun je inderdaad vrij simpel uit lezen de ETM.AlexV70 schreef:De betere Volvo-monteur kan met behulp van VIDA wel de waarden van de ETM uitlezen.
Kost 250 ex btw ,ex monteren en software een nieuwe ETM
-
- 1st Gear member
nog even ter afronding:
Garagist zei na uitlezen: ETM goed reinigen! Heeft hij vervolgens gedaan en hij rijdt als nieuw!! Zo moet hij dus rijden. vloeiend,soepel en gaspedaal doet precies wat jij wil..Heerlijk. Kennelijk was de ETM behoorlijk vervuild (heb garagist nog niet gesproken).
Garagist zei na uitlezen: ETM goed reinigen! Heeft hij vervolgens gedaan en hij rijdt als nieuw!! Zo moet hij dus rijden. vloeiend,soepel en gaspedaal doet precies wat jij wil..Heerlijk. Kennelijk was de ETM behoorlijk vervuild (heb garagist nog niet gesproken).