Pagina 1 van 11

Einde leasen, op zoek naar een volgende V70

Geplaatst: 16.05.2012 - 20:54
door Peter248
Wat info vooraf: Ik rij nu een V70 2.0D uit 2008. Met Professional pakket, dakrails, verwarmde voorstoelen en in de kleur Black Stone. (Bijna in nieuwstaat op de kilometerstand na...)

Mijn leasecontract loopt begin oktober af. Dat is balen dus, want de prijzen gaan per 1 juli omhoog. Een dealer bij mij in de buurt heeft nog een Limited Edition tegen de oude/huidige prijs staan. Maar ja het afkopen van het contract van mijn huidige V70 zou me dan dik 2500 euro gaan kosten. Ik ben bang dat ik niet zoveel ga besparen als ik eerder overstap. Erg jammer dus. Of heeft iemand nog tips? Misschien iemand die mijn V70 wil overnemen :wink:

Maar ja, en dan, wat nieuw te kiezen. Na veel lezen op dit forum kan ik nog niet zeggen wat de voorkeur heeft hier, D3(D4) of T4? Ik denk overigens ook nog na over een D2 maar dan met wat meer opties. Alhoewel zo'n Limited Edition natuurlijk wel een mooie aanbieding is.

Het houdt me allemaal meer bezig dan ik dacht. Maar het is ook wel leuk om er mee bezig te zijn. Afgelopen zaterdag gereden in een S60 D2, V70 T4 PS en een S60 D3. Tja, de D3 gaf de meeste funfactor. Maar ik kreeg toch de indruk dat de T4 een stuk stiller was. Of is de V70 echt zoveel beter geïsoleerd dan een S60?

Tja, en dan is er nog de Ford S-Max... Zijn er hier leden die ook in een S-Max hebben gereden, of nog rijden? Wat zal me tegenvallen of meevallen bij een S-Max ten opzichte van een V70. De reden dat een S-Max in beeld is, is dat ik nogal erg lange onderbenen heb en daarom in weinig auto's een goede zit kan vinden. De S-Max met de uitgebreid verstelbare stoelen is dan een aardig alternatief. Maar ja het lijkt nog steeds op een busje...

Of toch maar de huidige V70 overnemen en niet meer gaan leasen... Zucht wat een moeilijke keuzes. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de lakkleur, interieur kleur en alle mogelijke opties en accessoires...

Iemand tips, advies? Ik lees overigens vrolijk verder hier op het forum. (En op het S-Max forum... oeps... :shock:


Oei, toch wel een lang verhaal geworden, sorry...

Geplaatst: 17.05.2012 - 11:49
door edraket
S-Max is zeker geen busje. Ik denk ik dat ik deze kwa design en vorm nog wel mooier vind dan een V70.

Prive rijden hangt van de vergoeding van de werkgever af. Als je 19ct/km krijgt is het zeker niet interessant, onafhankelijk hoeveel je rijdt. Hoe gebruik je de auto (KMs enz)?

Geplaatst: 17.05.2012 - 11:57
door Hans oet Twent
hmm een SMAX stond ook mijn lijstje. Deze is nu heeeel dik aangekleed! Maarre een V70 heeft meer uitstraling..... Althans dat ben ik van mening.

Geplaatst: 17.05.2012 - 12:01
door edraket
Ligt er denk ik aan wat je mooi vind, maar ik vind de S-max een hele mooie gebalanceerde auto met een sportief tintje. Met name dat laatste ontbreekt bij de V70.

Geplaatst: 17.05.2012 - 12:15
door Hans oet Twent
Ach weet je verschillende mensen verschillende smaken. Ik moet er ca70 tot 80K per jaar in rijden. Waarvan er ook heeel regelmatig lange ritten van ca 800km tussen zitten.
Om een voorbeeld te geven mijn Mondeo is veeel onrustiger dan mijn prive V70. Dat is echt een strak sturende auto. Passat had dat ook. De Ford totaal niet. Een echte zwabberbak, met name op de hogere snelheden en met veel wind.

Hoe de SMAX zich houdt geen idee heb er nog nooit mee gereden. De SMAX is geen verkeerde auto, vind hem fraaier dan de Mondeo maar minder stoer en bruut dan een huidige V70. Daarentgen is de Audi A6 Avant een hele stoere en brute auto. Die vindt ik echt onwijs mooi en is ook een auto die mij zou passen. Maar goed budget is in dit geval de grootste spelbreker.

Geplaatst: 17.05.2012 - 14:24
door Peter248
edraket schreef:S-Max is zeker geen busje. Ik denk ik dat ik deze kwa design en vorm nog wel mooier vind dan een V70.

Prive rijden hangt van de vergoeding van de werkgever af. Als je 19ct/km krijgt is het zeker niet interessant, onafhankelijk hoeveel je rijdt. Hoe gebruik je de auto (KMs enz)?
Tja, persoonlijk vind ik de S-Max toch wat minder uitstraling hebben. Maar dat kan nog veranderen. Een proefrit probeer ik voor aankomend weekend te regelen.

Ik krijg inderdaad 19ct/km. Maar ik betaal ook al een behoorlijke eigen bijdrage... Tja, genieten van een V70 kost ook geld. Het blijft lastig om een goede berekening privé/lease te maken. (En emotie daarbij uit te schakelen...)

Geplaatst: 17.05.2012 - 14:31
door Peter248
Hans oet Twent schreef:Ach weet je verschillende mensen verschillende smaken. Ik moet er ca70 tot 80K per jaar in rijden. Waarvan er ook heeel regelmatig lange ritten van ca 800km tussen zitten.
Om een voorbeeld te geven mijn Mondeo is veeel onrustiger dan mijn prive V70. Dat is echt een strak sturende auto. Passat had dat ook. De Ford totaal niet. Een echte zwabberbak, met name op de hogere snelheden en met veel wind.

Hoe de SMAX zich houdt geen idee heb er nog nooit mee gereden. De SMAX is geen verkeerde auto, vind hem fraaier dan de Mondeo maar minder stoer en bruut dan een huidige V70. Daarentgen is de Audi A6 Avant een hele stoere en brute auto. Die vindt ik echt onwijs mooi en is ook een auto die mij zou passen. Maar goed budget is in dit geval de grootste spelbreker.
Ik ga voornamelijk voor comfort. Als de stoelen in S-Max me minder bevallen dan zal die gelijk afvallen. En om eerlijk te zijn... mijn vrouw en dochters vinden een V70 toch mooier. Maar goed een proefrit gaat er toch komen.

Een Audi A6 valt eigenlijk maar net binnen budget. Overigens heb ik er wel even in proefgezeten. Ik kon er geen goede zit in vinden. Zelfs de verkoper beaamde dat dat de zit niet goed samenging met mijn postuur. (Heb ik overigens bij alle auto's uit de VAG groep, ook Passat, Tiguan, Superb, Q3, etc.)

Geplaatst: 17.05.2012 - 16:04
door edraket
Peter248 schreef:
edraket schreef:S-Max is zeker geen busje. Ik denk ik dat ik deze kwa design en vorm nog wel mooier vind dan een V70.

Prive rijden hangt van de vergoeding van de werkgever af. Als je 19ct/km krijgt is het zeker niet interessant, onafhankelijk hoeveel je rijdt. Hoe gebruik je de auto (KMs enz)?
Tja, persoonlijk vind ik de S-Max toch wat minder uitstraling hebben. Maar dat kan nog veranderen. Een proefrit probeer ik voor aankomend weekend te regelen.

Ik krijg inderdaad 19ct/km. Maar ik betaal ook al een behoorlijke eigen bijdrage... Tja, genieten van een V70 kost ook geld. Het blijft lastig om een goede berekening privé/lease te maken. (En emotie daarbij uit te schakelen...)
Tuurlijk kost autorijden geld, maar als je deze ook kan leasen is de keuze toch wel snel gemaakt lijkt me? Prive rijden is dan niet interessant tegen 19ct/km, waarvan de kans bestaat dat ook die 19ct straks belast zijn. Dat wordt dan heel duur rijden!

Geplaatst: 18.05.2012 - 15:35
door Peter248
edraket schreef: Tuurlijk kost autorijden geld, maar als je deze ook kan leasen is de keuze toch wel snel gemaakt lijkt me? Prive rijden is dan niet interessant tegen 19ct/km, waarvan de kans bestaat dat ook die 19ct straks belast zijn. Dat wordt dan heel duur rijden!
Nou ja, keuze snel gemaakt...? Dat is pas een eerste stap, dan komt nog welke motor, welke lakkleur, welke interieurkleur, opties, accessoires, etc. Maar dat is op zich wel een leuk proces :)

Natuurlijk als die 19ct belast zijn wordt het verhaal een stuk eenvoudiger. Dan is de keus tussen privé rijden en leasen (met flinke eigen bijdrage) een stuk gemakkelijker te maken.

Geplaatst: 18.05.2012 - 18:58
door Hans oet Twent
Herken jouw zit positie gevoel. De Mondeo zit qua beenruimt fantastisch. De SMAX toch minder. Ondanks dta ik in d eV70 minder ver van het stuur zit stap ik toch uitgeruster uit de Volvo dan de Mondeo. De nieuwe V70 geeft voor mij een goede zit, en ik kan de vrij aan de grote maat zijnde stempels onder aan mijn benen die er voor zorgen dat deze torso niet omdonderd goed kwijt/ Je zult begrijpen dat de V70 voor mij bovenaan de lijst gaat staan. Het zal een hele strijd worden om de Duitsers om te krijgen. Maar zoals jullie weten; Vake bin ie te bange. Dus die strijd gaan we aan.

Geplaatst: 18.05.2012 - 19:01
door The Volvoboy
Puur om even te reageren op de topictitel: V70.

Geplaatst: 18.05.2012 - 19:44
door Thom
Ik denk dat als je uit een '08 V70 2.0D komt, de huidige D4 Limited Edition (of een D3 uit voorraad, als die er dan nog zijn..) een mooie stap vooruit is. Een vijfcilinder, meer koppel, het nieuwe interieur en natuurlijk de nodige andere verbeteringen. Zitcomfort van de huidige V70 vind ik persoonlijk zeer matig, maar ik heb een heel andere bouw dan jij. Ik vind de stoelen niet laag genoeg kunnen, erg zacht en weinig zijdelingse steun. Ook vind ik de stand van stuur en pedalen niet fijn, ik heb liever een stuur dat iets 'rechter' staat, en een 'staand' gaspedaal. Ook vind ik de 'centre stack' hinderlijk voor je bovenbeen.

Geplaatst: 19.05.2012 - 20:12
door Peter248
Nou, vanmiddag een proefrit in een S-Max gemaakt. Er was geen andere versie beschikbaar dan een full options overladen versie met lederen interieur, 240 pk automaat (powershift). Tja, zoiets maakt wel indruk moet ik zeggen!

Zitpositie was perfect. Eigenlijk nog iets beter als in de V70. En ruimte, rust, stilte. Overhellen in een bocht was geen sprake van. Hij had eigenlijk alles mee, behalve... het erg drukke dashboard, het toch enigzins gevoel van "op de bok te zitten", de iets mindere uitstraling van kwaliteit (het chroom in het dashboard en het bagagaruimte afdekscherm bijvoorbeeld).

Alleen hij had in de zon gestaan en was bloedheet van binnen. Het vreemde was dat mijn vrouw en ik het beiden erg benauwd kregen in de auto. Het duurde namelijk heel erg lang voor de climate control de temperatuur iets naar beneden kreeg. Vreemd, in mijn V70 gaat dat veel en veel sneller.

Tja, dan toch maar weer eens rekenen aan lease en bijtelling. Overigens zegt "emotie": Volvo V70. Niet bij mij alleen maar ook bij kinderen en familie. Moeilijk, moeilijk... Ik weet het, het is een luxeprobleem...

Geplaatst: 19.05.2012 - 20:42
door The Volvoboy
Ahum, verbetering: Powershit...

Geplaatst: 20.05.2012 - 19:55
door Peter248
The Volvoboy schreef:Ahum, verbetering: Powershit...
Het wordt hoogstwaarschijnlijk toch een handgeschakelde. S-Max of V70. En ik neig naar benzine. Ik krijg de indruk dat een ecoboost (Ford) of T4 (V70) toch rustiger zijn bij 120km/u. En aangezien ook die benzinemotoren al een flink koppel hebben en daardoor laagtoerig te rijden zijn worden de pluspunten van een diesel al minder.

Geplaatst: 20.05.2012 - 19:57
door The Volvoboy
T3/T4/T5 zijn allemaal Ford EcoBoost motoren, vandaar ;)

Rijdt opzich wel goed. ;)

Geplaatst: 21.05.2012 - 12:13
door VolvoFox
Bij mij ging het ook om de V70 en de S-Max. Beiden met de 1.6 diesel. Omdat de S-Max zo'n 100 kg zwaarder is en de 1.6 niet overbemeten is en de emotie bij mij ook een rol speelde, heb ik voor de V70 gekozen. Tot op heden geen spijt van.

Geplaatst: 21.05.2012 - 17:55
door Peter248
VolvoFox schreef:Bij mij ging het ook om de V70 en de S-Max. Beiden met de 1.6 diesel. Omdat de S-Max zo'n 100 kg zwaarder is en de 1.6 niet overbemeten is en de emotie bij mij ook een rol speelde, heb ik voor de V70 gekozen. Tot op heden geen spijt van.
Kijk, dat bedoel ik. Een "lotgenoot". Nu zoek ik nog iemand waarbij de keus de andere kant uit is gevallen. Ook die andere motieven wil ik wel eens horen. Ik ben alleen bang dat die mensen niet hier op het Volvo forum lezen.

Hoe bevalt overigens de 1.6D? Heb je toch het gevoel dat je hier voldoende
vermogen/trekkracht aan hebt? Ik ben zelf een heel rustige rijder, dus misschien voldoet die ook wel voor mij. Helaas kan ik nergens een V70 in 1.6D handgeschakeld vinden voor een proefrit. Ik zou wel eens willen ervaren hoe de beleving is bij 120/125/130 km/u.

Geplaatst: 21.05.2012 - 17:59
door Discovery
Ik denk dat je voor de lotgenoten waarbij het uiteindelijk de S-max is geworden je toch echt op het Ford forum moet zijn ::wink: . Mensen die overstappen zijn vaak niet meer actief hier op het forum.

Geplaatst: 21.05.2012 - 18:32
door The Volvoboy
D3 geen optie? ;)