mijn horror ervaring met volvo ton van kuyk Alkmaar
Geplaatst: 17.05.2012 - 10:40
Na een lange tijd inactief te zijn op het forum toch maar besloten mijn niet al te fijne ervaring te schrijven.
Half 2011 ging ik naar de Volvo garage (ton van kuyk Alkmaar) omdat er zich een probleem voordeed met de airco, er kwam een zoemend/zuchtend geluid zodra de motor warm was en je ietsjes gas gaf of als je gas los liet.
Volgens de garage was de airco pomp stuk en moest deze vervangen worden en zo gezegd zo gedaan. Kosten meer dan €800 inclusief "diagnose" (factuur moet nog geupload worden)
Toen ik de auto kwam ophalen merkte ik al snel dat het probleem niet was opgelost maar omdat ik het druk had kon ik niet meteen een nieuwe afspraak maken. Na enkele weken een nieuwe afspraak gemaakt en wederom weer een diagnose stellen dat het misschien de leidingen waren die lawaai maakten, deze werden geïsoleerd en er werd maar liefst €877 in rekening gebracht (2x diagnose a €158!) De factuur had ik toen nog niet betaald. (zie bijlage)
De auto opgehaald, en je raad het al... nog steeds het geluid, maar omdat het winter was deed de airco niet veel dus het geluid was niet continue waarneembaar dus heb ik de vervolg afspraak uitgesteld tot mooi weer.
Omdat ik de factuur niet betaald had omdat naar mijn mening er niets aan gerepareerd was kreeg ik meerdere telefoontjes van ton van kuyk met de vraag waarom ik niet betaalde en als het niet goed was dat ik dan maar een afspraak moest maken. Omdat ik veel in Zweden zit kan ik niet elke week terug naar Nederland. Het liep wat uit en ton van kuyk begin met een incasso bureau op zich hun goedrecht ware het niet dat ik duidelijk kenbaar had gemaakt dat zodra het probleem opgelost is ik de factuur zal betalen.
Uiteindelijk vorige week een afspraak gemaakt om nogmaals naar de auto te kijken en eventueel te repareren. De auto heb ik dinsdag heen gebracht en inderdaad het geluid was duidelijk aanwezig en de monteur erkende dit en gaf aan dat het toch echt de airco (pomp) moest zijn. Deze zou vervangen worden.
Woensdag kreeg ik de bericht dat de auto klaar maar in plaats van de airco pomp te vervangen hebben ze enkel het koudemiddel aangevuld. Ook kreeg ik te horen dat de factuur a €877 + incassokosten betaald moesten worden voordat ik de auto meekreeg. Ik stelde voor de originele rekening te betalen maar daar ging ton van kuyk niet mee akkoord.
Vervolgens ben ik met een vriend naar ton van kuyk gegaan met reservesleutel en heb ik mijn auto teruggepakt. Ik ben naar binnen gegaan en heb alles uitgelegd maar geen gehoor, ik moest al zal de hele factuur betalen en pas dan zou ton van kuyk kijken naar de factuur en reparaties.
De originele autosleutel lag op de balie, deze pakte ik en toen keek meneer heel boos en na lang in mijn ogen te hebben gekeken zei hij nors €877 pinnen? Uiteindelijk heb ik dit bedrag gepind en vroeg ik of ik de factuur met handtekening van betaling kon krijgen. De factuur werd gescheurd en in de prullenbak gedaan.
Tevens zei meneer dat ik nu weg moest gaan en dat ik nooit meer mocht komen.
Uiteraard heeft de laatste "reparatie" niets uitgemaakt.
Hopelijk is mijn verhaal een beetje te begrijpen, ik heb het zo uit de losse hand getypt.
Jullie zullen begrijpen dat ik diep verontwaardigt en ook boos ben over dit feit.
Omdat de airco pomp langer dan 3 maanden geleden is vervangen kan ik niet bij de Bovag aankloppen en heb ik een hoop geld betaald aan een reparatie die tot op de dag van vandaag niet gemaakt is.
Half 2011 ging ik naar de Volvo garage (ton van kuyk Alkmaar) omdat er zich een probleem voordeed met de airco, er kwam een zoemend/zuchtend geluid zodra de motor warm was en je ietsjes gas gaf of als je gas los liet.
Volgens de garage was de airco pomp stuk en moest deze vervangen worden en zo gezegd zo gedaan. Kosten meer dan €800 inclusief "diagnose" (factuur moet nog geupload worden)
Toen ik de auto kwam ophalen merkte ik al snel dat het probleem niet was opgelost maar omdat ik het druk had kon ik niet meteen een nieuwe afspraak maken. Na enkele weken een nieuwe afspraak gemaakt en wederom weer een diagnose stellen dat het misschien de leidingen waren die lawaai maakten, deze werden geïsoleerd en er werd maar liefst €877 in rekening gebracht (2x diagnose a €158!) De factuur had ik toen nog niet betaald. (zie bijlage)
De auto opgehaald, en je raad het al... nog steeds het geluid, maar omdat het winter was deed de airco niet veel dus het geluid was niet continue waarneembaar dus heb ik de vervolg afspraak uitgesteld tot mooi weer.
Omdat ik de factuur niet betaald had omdat naar mijn mening er niets aan gerepareerd was kreeg ik meerdere telefoontjes van ton van kuyk met de vraag waarom ik niet betaalde en als het niet goed was dat ik dan maar een afspraak moest maken. Omdat ik veel in Zweden zit kan ik niet elke week terug naar Nederland. Het liep wat uit en ton van kuyk begin met een incasso bureau op zich hun goedrecht ware het niet dat ik duidelijk kenbaar had gemaakt dat zodra het probleem opgelost is ik de factuur zal betalen.
Uiteindelijk vorige week een afspraak gemaakt om nogmaals naar de auto te kijken en eventueel te repareren. De auto heb ik dinsdag heen gebracht en inderdaad het geluid was duidelijk aanwezig en de monteur erkende dit en gaf aan dat het toch echt de airco (pomp) moest zijn. Deze zou vervangen worden.
Woensdag kreeg ik de bericht dat de auto klaar maar in plaats van de airco pomp te vervangen hebben ze enkel het koudemiddel aangevuld. Ook kreeg ik te horen dat de factuur a €877 + incassokosten betaald moesten worden voordat ik de auto meekreeg. Ik stelde voor de originele rekening te betalen maar daar ging ton van kuyk niet mee akkoord.
Vervolgens ben ik met een vriend naar ton van kuyk gegaan met reservesleutel en heb ik mijn auto teruggepakt. Ik ben naar binnen gegaan en heb alles uitgelegd maar geen gehoor, ik moest al zal de hele factuur betalen en pas dan zou ton van kuyk kijken naar de factuur en reparaties.
De originele autosleutel lag op de balie, deze pakte ik en toen keek meneer heel boos en na lang in mijn ogen te hebben gekeken zei hij nors €877 pinnen? Uiteindelijk heb ik dit bedrag gepind en vroeg ik of ik de factuur met handtekening van betaling kon krijgen. De factuur werd gescheurd en in de prullenbak gedaan.
Tevens zei meneer dat ik nu weg moest gaan en dat ik nooit meer mocht komen.
Uiteraard heeft de laatste "reparatie" niets uitgemaakt.
Hopelijk is mijn verhaal een beetje te begrijpen, ik heb het zo uit de losse hand getypt.
Jullie zullen begrijpen dat ik diep verontwaardigt en ook boos ben over dit feit.
Omdat de airco pomp langer dan 3 maanden geleden is vervangen kan ik niet bij de Bovag aankloppen en heb ik een hoop geld betaald aan een reparatie die tot op de dag van vandaag niet gemaakt is.