Aansluitingen Subwoofer V50 2012

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Darksand
Starter

Mijn eerste post op dit forum,

Binnenkort, ik kan niet wachten, mag ik mijn eerste Volvo halen. Het is een V50 D2 limited edition geworden. In de tussentijd ben ik al heel veel handleidingen en brochures aan het doorspitten om zo alle functies van, vooral het audio systeem, te doorgronden.

De Limited Edition komt standaard met het High Performance systeem. Het is echt heel erg, ik heb er nog niet eens naar geluisterd, maar ik hoor hier zeer goede verhalen over. Ik ben echter op zoek naar iets specifiek voor deze nieuwe v50 wat ik nog niet heb kunnen vinden:

Ik heb hier nog een hele goede Caliber Subwoofer / versterker staan. Dit is dus een standaard verterker. In hoeverre is de V50 hierop voorbereid? Liggen er al kabels in de kofferbak voor een eventuele versterker? Of dien ik alle kabels nog te trekken?

De stroomkabel is veel werk, maar dat hoeft geen probbleem te zijn. Ik zie vooral problemen met de remote en sub out kabel, geen idee of die aanwezig zijn, laat staan waar te vinden. Kan iemand hier meer over vertellen?

Alvast bedankt, geweldig forum hebben jullie hier :)
RemcoT4
3rd Gear member

Het is een beetje een dooddoener, maar ga eens luisteren naar het geluid (met de juiste EQ settings!) in een V50 met HP... ik heb een subwoofer nog geen moment gemist, ook niet bij het luisteren van 'clubmuziek'. Zit meer dan voldoende (laag, midden en hoog) geluid in deze auto, mijns inziens!

Voor het echte antwoord op je vraag kan ik je helaas niet helpen... ;)
Volvo V40 T4 Polestar SUMMUM (MY13)
Volvo V50 2.0 SPORT Professional Line (MY10)
Volvo C30 1.8 SPORT Professional Line (MY10)
Darksand
Starter

RemcoV50 schreef:Het is een beetje een dooddoener, maar ga eens luisteren naar het geluid (met de juiste EQ settings!) in een V50 met HP... ik heb een subwoofer nog geen moment gemist, ook niet bij het luisteren van 'clubmuziek'. Zit meer dan voldoende (laag, midden en hoog) geluid in deze auto, mijns inziens!

Voor het echte antwoord op je vraag kan ik je helaas niet helpen... ;)
Dat is wat ik hoor inderdaad, maar ik heb de Caliber staan, Staat niks te doen, als het simpel is om hem in te bouwen, weet ik zeker dat het een verbetering is aangezien ik weet hoe deze klinkt. Het is namelijk nogal een monster. Ik ben nogal luid gewend.

ik heb ook in mijn huidige auto een heel goed audio systeem gebouwd. Maar toch mistte ik de sub wel als ik hem uit zette.

Wel goed om te horen dat er zoveel positieve verhalen zijn over het High Performance systeem.
RemcoT4
3rd Gear member

Darksand schreef:[...]...weet ik zeker dat het een verbetering is aangezien ik weet hoe deze klinkt.
Ik wens te betwijfelen of dit zo is! Simpelweg vanwege het feit dat je huidige installatie (High Performance) bestaat uit componenten die allemaal op elkaar 'ingeregeld' zijn om optimaal in jouw auto het beste geluid te geven. Als je daar zo maar een 'eigen' subje bij gaat hangen, wordt het dan beter? Ik weet het niet hoor!

Maar goed ieder zijn ding natuurlijk, dus ik wens je veel succes bij je zoektocht naar de antwoorden! Je hebt in ieder geval een erg mooie auto besteld... 8)
Darksand
Starter

RemcoV50 schreef:
Darksand schreef:[...]...weet ik zeker dat het een verbetering is aangezien ik weet hoe deze klinkt.
Ik wens te betwijfelen of dit zo is! Simpelweg vanwege het feit dat je huidige installatie (High Performance) bestaat uit componenten die allemaal op elkaar 'ingeregeld' zijn om optimaal in jouw auto het beste geluid te geven. Als je daar zo maar een 'eigen' subje bij gaat hangen, wordt het dan beter? Ik weet het niet hoor!

Maar goed ieder zijn ding natuurlijk, dus ik wens je veel succes bij je zoektocht naar de antwoorden! Je hebt in ieder geval een erg mooie auto besteld... 8)
Het zal een verbetering zijn. Een sub gaat immers altijd lager. Volvo vindt dit zelf ook, aangezien in de Premium een sub aanwezig is, en eentje die je niet mag vergelijken met een Caliber, dat is namelijk niet zomaar een subje.

En dank, de V50 is inderdaad een heel mooie auto. Mijn eerste Volvo!
RemcoT4
3rd Gear member

:thumbright:
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”