Hallo mensen hoe kan ik mijn gaskabel bevestigen en het gaspedaal aangezien hij doormidden is geknapt en er toch een nieuwe op moet
het betreft hier een 460 uit 95
gaskabel vervangen
-
- 4th Gear member
Vergeet niet om de kabel goed af te stellen (aan de motorkant) en met het bijgeleverde klemmetje vast te zetten... Anders trap je je wezenloos voor je weg komt....
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 2nd Gear member
Ik wou zelf mijn gaskabel vervangen maar
- loskoppelen aan injectorzijde : geen probleem
- losmaken van pedaal door terugduwen van 2 pinnentjes : moeilijk maar geslaagd
- nu komt de het moeilijke : ik krijg de kabel niet los om het terug te trekken????
zit hij nog ergens gefixeerd,,,
help dringend gevraagd
danku
- loskoppelen aan injectorzijde : geen probleem
- losmaken van pedaal door terugduwen van 2 pinnentjes : moeilijk maar geslaagd
- nu komt de het moeilijke : ik krijg de kabel niet los om het terug te trekken????
zit hij nog ergens gefixeerd,,,
help dringend gevraagd
danku
-
- 4th Gear member
Waar blijft de kabel hangen? Bij het schutbord? Welke kant probeer je hem op te trekken?
Ik zou zo niet weten waar de kabel aan vast zit, normaal moet deze namelijk gewoon door de kabeldoorvoer te trekken zijn. Wellicht heeft de vorige eigenaar de kabel nog ergens met een bandje vast gezet?
Ik zou zo niet weten waar de kabel aan vast zit, normaal moet deze namelijk gewoon door de kabeldoorvoer te trekken zijn. Wellicht heeft de vorige eigenaar de kabel nog ergens met een bandje vast gezet?
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 2nd Gear member
alvast bedankt voor je snel antwoord
ik had de kabel losgemaakt bij het pedaal en bij de gasklep
ik probeerde het rubber stuk en veer vanuit de motorkompartiment er uit te trekken maar tevergeefs.
de ontstekingseenheid juist erboven maakt het er ni handiger op.
Moet ik draairen of even duwen of zo voor het loskomt.
Ik heb er echt even goed aan liggen trekken zonder resultaat????
Zal morgen eens goed kijken van aan de edaalzijde of er iets vastgezet is.
eventueel nog tips??
dan,k u
ik probeerde het rubber stuk en veer vanuit de motorkompartiment er uit te trekken maar tevergeefs.
de ontstekingseenheid juist erboven maakt het er ni handiger op.
Moet ik draairen of even duwen of zo voor het loskomt.
Ik heb er echt even goed aan liggen trekken zonder resultaat????
Zal morgen eens goed kijken van aan de edaalzijde of er iets vastgezet is.
eventueel nog tips??
dan,k u
-
- 4th Gear member
Ik zou idd eens aan de binnenkant proberen te kijken, als je in het voetenruim gaat liggen kun je met een lampje naar boven kijken. Het is niet echt lekker liggen, maar dan zou je moeten kunnen zien wat het probleem is.
Ik heb mijn kabel al weer een jaartje of zo geleden vervangen, maar ik kan me niet herinneren dat ik hier problemen mee had. Het lastigste was bij mij op de nieuwe kabel vast te zetten aan het pedaal.
Zou je overigens de kabel niet door kunnen knippen met een stevige kniptang, als je hem echt niet los kunt krijgen?
Ik heb mijn kabel al weer een jaartje of zo geleden vervangen, maar ik kan me niet herinneren dat ik hier problemen mee had. Het lastigste was bij mij op de nieuwe kabel vast te zetten aan het pedaal.
Zou je overigens de kabel niet door kunnen knippen met een stevige kniptang, als je hem echt niet los kunt krijgen?
-
- 2nd Gear member
Heb je behalve de binnenkabel aan het pedaal ook de clip aan de binnenzijde rond de buitenkabel (het rubberstuk en veer) losgemaakt? (zijdelings wegschuiven) Zo ja, dan moet het verwijderen geen probleem meer zijn. Je hoeft er echt niet aan te trekken. De hele handel valt dan als het ware voor je voeten.dirkvis1968 schreef:alvast bedankt voor je snel antwoord
Vosje
-
- 2nd Gear member
hallo vosje
dat heb ik denk ik gemist.
En dat zal de clou wel zijn?
wel verdraaid moeilijk te bereiken helemaal onder het stuurhuis.
Bedank voor de informatie
groetjes
dat heb ik denk ik gemist.
En dat zal de clou wel zijn?
wel verdraaid moeilijk te bereiken helemaal onder het stuurhuis.
Bedank voor de informatie
groetjes