Beste forumleden,
Afgelopen week is mij het onderstaande overkomen, er zijn ergere dingen op de wereld maar ik heb er geen lekker gevoel bij.
Na het starten gaf de board computer aan dat er een storing was met het motorsysteem. De auto stond in een openbare pakeergarage en tijdens het naar buiten rijden was het vermogen compleet weg.
Volvo assist gebeld en binnen het uur was de ANWB ter plaatse. Stekker erin maar niks in het logboek. Op een gegeven moment gaf de board computer aan dat er een storing was met de EGR.
Vervolgens pakt de ANWB monteur een staaf en een hamer. Zet de staaf op de EGR, geeft twee kleine tikjes en zeg dat kan nog wel eens helpen bij een hangende EGR-klep. Hij reset de board computer en het probleem was verholpen. Geen storingen meer op het dashboard en het vermogen was weer terug.
Deze morgen na de dealer gegaan met het bovenstaande verhaal. Ze hebben de auto onderzocht maar niks gevonden en dus ook niks vervangen of gerepareerd.
Ik heb er geen lekker gevoel bij. Een auto uit dit segment mag in mijn optiek dit soort kuren niet vertonen na nog geen 25000km op de teller.
Ik ben benieuwd of ander volvo rijders dit probleem al eens eerder ervaren hebben.
GR,
Riesj
EGR
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Wel eens exact hetzelfde probleem gehad met mijn V50 2.0D, maar dat was pas na 150.000km. Tik met een hamer ertegen en alles was weer goed, uiteindelijk de klep laten dicht zetten (dat kan niet meer met de types na 2007, die geven dan een storing, en in NL is een storing in het uitlaatsysteem zelfs APK afkeur denk ik.
Best vreemd dat het al voorkomt na zo weinig kilometers, normaal wordt zo'n probleem veroorzaakt door een vervuilde EGR klep (hebben trouwens veel merken last van) maar dat lijkt me sterk na zo weinig kilometers.
Best vreemd dat het al voorkomt na zo weinig kilometers, normaal wordt zo'n probleem veroorzaakt door een vervuilde EGR klep (hebben trouwens veel merken last van) maar dat lijkt me sterk na zo weinig kilometers.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D