zo als misschien wel duidelijk is
hoe kan ik het beste mijn voorbumper demonteren ??
had vandaag gekeken maar kreeg het niet voor mekaar :oops:
iemand iets kwa fotos of uitleg ofzo ??
groeten
voorbumper demonteren ??
- robelintje
- 2nd Gear member
-
- 5th Gear member
Is gelukkig niet verschrikkelijk moeilijk:
Bij mijn auto zag het er zo uit:

Je kijkt recht op een zwarte bumperbalk (voor de helft getektyleerd hier). In die balk zie je allemaal vierkante openingen zitten. Je bumper is op deze balk bevestigd. Je bumper zit hierop vast d.m.v. plastic uitsteekseltjes die vanuit de bumper door die gaten heensteken. Aan de binnenkant van de bumperbalk zitten die uitsteekselstjes van de bumper klem met een wit schuifje. Wat je moet doen is dus even achter die bumperbalk gaan kijken, en die witte schuifjes eruit halen. Nu zit je bumper grotendeels los.
Je bumper zit nu nog vast op de plastic kappen van je voorste wielkasten. De bumper zit hierop bevestigd met 3 of 4 schroeven per kant. Deze moet je ook losdraaien. Dat kan een heel roestig en daarmee lastig karweitje zijn, schroom niet een waterpomp tang ofzo te gebruiken om ze los te draaien. En vervang ze voor nieuwe boutjes om verdere ellende in de toekomst te voorkomen.
Dat was het dacht ik.
En je hebt de eer dat dit mijn duizendste berichtje op het forum is
Bij mijn auto zag het er zo uit:

Je kijkt recht op een zwarte bumperbalk (voor de helft getektyleerd hier). In die balk zie je allemaal vierkante openingen zitten. Je bumper is op deze balk bevestigd. Je bumper zit hierop vast d.m.v. plastic uitsteekseltjes die vanuit de bumper door die gaten heensteken. Aan de binnenkant van de bumperbalk zitten die uitsteekselstjes van de bumper klem met een wit schuifje. Wat je moet doen is dus even achter die bumperbalk gaan kijken, en die witte schuifjes eruit halen. Nu zit je bumper grotendeels los.
Je bumper zit nu nog vast op de plastic kappen van je voorste wielkasten. De bumper zit hierop bevestigd met 3 of 4 schroeven per kant. Deze moet je ook losdraaien. Dat kan een heel roestig en daarmee lastig karweitje zijn, schroom niet een waterpomp tang ofzo te gebruiken om ze los te draaien. En vervang ze voor nieuwe boutjes om verdere ellende in de toekomst te voorkomen.
Dat was het dacht ik.
En je hebt de eer dat dit mijn duizendste berichtje op het forum is

Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- robelintje
- 2nd Gear member
oke dankje wel ik had al wel zo iets in gedachten maar ik kwam me toch een porsie moeilijk achter die bumper balk dus toen was ik er maar mee gekapt en dacht vraag wel eerst even
maar ik was dus wel erg warm
maar ik was dus wel erg warm