Hallo C30 Fan's,
Sinds 2,5 jaar rijd ik al C30, een 2.0D met leer en rti bj.2007, nu 87000 op de teller.
ik moet zeggen dat ik het echt super vindt rijden.
Maar ook dat ik me nu toch een beetje teleurgesteld begin te voelen.
Ongeveer 1,5 jaar geleden werkte de airco niet meer, de. pomp en de koeler zijn toen vervangen ongeveer. €1400,- daarna nog eens een beurtje gehad a €600,-, 4 maanden geleden nieuwe remmen plus schijven €650,-.
Nu heb ik net weer een afspraak gemaakt voor a.s. donderdag voor een beurt apk en omdat de airco het weer niet doet.
Ik denk dat het systeem toch weer leeg is, (en mijn portomonee ook) en dat ze weer fluor in gaan spuiten om te kijken wat het probleem nu is , terwijl ik bij het vervangen van de pomp en de koeler er extra om gevraagd heb extra goed te kijken naar eventuele andere lekken.
Deze vorige reparatie was in september 2009 daar zal de garantie wel van af zijn toch??
Ik ben benieuwd hoe de garage hier over denkt en hoe dit op te lossen.
Iemand nog tips???
voor de 2e keer airco probleem C30
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Kan zo maar een lek zijn bij een aansluiting, heb ik ook gehad toen mijn pomp vern. was, er was toen een verkeerde O-ring (te groot) gebruikt.
Deze was tijdens het monteren beschadigd geraakt maar was toen niet direct opgevallen.
Je kan natuurlijk ook dubbel pech hebben met je condensor (koeler) door steenslag, maar al met al wel vroeg al deze reparaties.
Deze was tijdens het monteren beschadigd geraakt maar was toen niet direct opgevallen.
Je kan natuurlijk ook dubbel pech hebben met je condensor (koeler) door steenslag, maar al met al wel vroeg al deze reparaties.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- moosev50
- 3rd Gear member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 09:53
- Locatie: Hoorn
Bij mij ook bij de C30 voor de tweede keer de condensor lek. Net nu het weer weer lekker warm wordt...
Hopelijk laat de leasemaatschappij het toe om de condensor weer te vervangen en dat ik niet tot augustus zonder airco moet doen!
Hopelijk laat de leasemaatschappij het toe om de condensor weer te vervangen en dat ik niet tot augustus zonder airco moet doen!
V50 2.0D Brilllant Bleu[Verkocht]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23
Ook bij mijn C30 bleek de condensor defect. Hij is ook wel erg kwetsbaar zo zonder 'roostertje' in de voorbumper. Ondanks het in juli aflopende leasecontract mocht deze toch nog vervangen worden (dat was in april). Heb eigenlijk geen idee hoe duur deze reparatie is.
- moosev50
- 3rd Gear member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 09:53
- Locatie: Hoorn
Zo rond de 500 euro, ik heb het helaas ook al een keer met de V50 gehad, daar zit nu een rooster voor!Cavallino schreef: Heb eigenlijk geen idee hoe duur deze reparatie is.
V50 2.0D Brilllant Bleu[Verkocht]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 19.05.2012 - 13:52
Hallo moosev50,moosev50 schreef:Zo rond de 500 euro, ik heb het helaas ook al een keer met de V50 gehad, daar zit nu een rooster voor!Cavallino schreef: Heb eigenlijk geen idee hoe duur deze reparatie is.
Ik wacht a.s donderdag af, hij zal wel gevult worden met ook fluor, dan zien we wel wat het probleem is.
Je zegd dat je bij je v50 er nu een rooster vorm hebt,zijn deze er dan ook voor de C30? en waar heb je deze gekocht?
Volvo S60 D3 5 cilinder Geartronic bj.2012
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Als ik dit zo zie moet er nodig een GPD voor C30's komen.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=150
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=150
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 19.05.2012 - 13:52
Hallo Johan,Johan s60 schreef:Als ik dit zo zie moet er nodig een GPD voor C30's komen.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=150
Sorry maar wat is een GPD???
Volvo S60 D3 5 cilinder Geartronic bj.2012
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Een gaasplaatsdag 

2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hallo toppie71, de GPD (ook wel NGPD) is de (Noordelijk) GaasPlaatsDag geweest van vorig jaar. We hebben toen bij een aantal S60's/V70's/S80's gaas geplaatst ter bescherming van de kwetsbare en dure condensor. Eigenlijk zou zo'n dag er ook moeten komen voor de C30/S40/V50 modellen, omdat die condensor nog kwetsbaarder is.

Dus Giuseppo, ik zou er als ik jou was toch een middagje knutselen voor over hebben. Het ziet er top uit en het voorkomt dure reparaties.

Dus Giuseppo, ik zou er als ik jou was toch een middagje knutselen voor over hebben. Het ziet er top uit en het voorkomt dure reparaties.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Komt in dit geval op hetzelfde neer denk ik 

V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- moosev50
- 3rd Gear member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 09:53
- Locatie: Hoorn
Een hele dag maakt het natuurlijk gezellig, maar het kan ook in een uurtje.
Stappenplan:
- Racegaas kopen/bestellen (hier bijvoorbeeld)
- Kit kopen/bestellen
- Bumper demonteren
- Mal maken
- Gaas knippen
- Gaas om de opening vouwen
- Ty-raps aanbrengen
- Kit aanbrengen
- Bumper weer monteren
- Dagje wachten
- Ty-raps wegknippen
Ik heb een blokjesgril op de V50 dus ik heb beide openingen maar voorzien van gaas.
Stappenplan:
- Racegaas kopen/bestellen (hier bijvoorbeeld)
- Kit kopen/bestellen
- Bumper demonteren
- Mal maken
- Gaas knippen
- Gaas om de opening vouwen
- Ty-raps aanbrengen
- Kit aanbrengen
- Bumper weer monteren
- Dagje wachten
- Ty-raps wegknippen
Ik heb een blokjesgril op de V50 dus ik heb beide openingen maar voorzien van gaas.
V50 2.0D Brilllant Bleu[Verkocht]
- Giuseppo
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 15.08.2009 - 14:18
Geloof ik best, maar hoewel ik een Tu opleiding gedaan heb weet ik helemaal niets van dit soort zaken. Ik zou nog niet eens weten hoe ik de bumper demonteer.Oceanracer schreef:Dus Giuseppo, ik zou er als ik jou was toch een middagje knutselen voor over hebben. Het ziet er top uit en het voorkomt dure reparaties.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 19.05.2012 - 13:52
Hallo heren,
Bedankt voor de tips, ik heb net de c30 bij de garage gebracht, ik hoor wel wat ze vinden.
Ik heb ook net het race gaas besteld omdat ik dit ongeacht de uitslag over enige reparatie, dit zoiezo wil monteren voor de veiligheid van mijn portomonee alleen al.
Dus bedankt voor de tip moosev50!
Bedankt voor de tips, ik heb net de c30 bij de garage gebracht, ik hoor wel wat ze vinden.
Ik heb ook net het race gaas besteld omdat ik dit ongeacht de uitslag over enige reparatie, dit zoiezo wil monteren voor de veiligheid van mijn portomonee alleen al.
Dus bedankt voor de tip moosev50!
Volvo S60 D3 5 cilinder Geartronic bj.2012
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 19.05.2012 - 13:52
Hallo, ik heb net het bestelde race gaas geplaatst.
Het is gelukt en het ziet er prima uit.Ik ben ongeveer 2.5 uur bezig geweest.
Ik heb alleen door misschien een beetje ongedult beide kapjes van de koplamp sproeiers vernield.
Ik stond met de bumper en kreeg de kapjes niet los, die zitten dus aan de sproeier met HELE KLEINE lipjes deze zijn dus gebroken, ik ben net aan het zoeken naar andere maar het valt nog niet mee, iemand misschien tips waar ik deze kan kopen?
Overigens vroeg ik mij af of het wel de airco koeler is die achter het onderste gat zit, ik dacht dat het de radiator van de motor is en de airco koeler wat hoger en dus achter de gril zit?
Als dit zo is dan zou een steentje schuin omhoog voor langs de radiator moeten kunnen vliegen om de airco koeler te raken toch?
Dus een tip voor de volgende die dit gaat doen, het is eenvoudig maar demonteer eerst voodat je de bumper eraf haalt de koplampsproeier dekseltjes, de sproeiers kun je voorzichtig naar je toe trekken.
Het is gelukt en het ziet er prima uit.Ik ben ongeveer 2.5 uur bezig geweest.
Ik heb alleen door misschien een beetje ongedult beide kapjes van de koplamp sproeiers vernield.
Ik stond met de bumper en kreeg de kapjes niet los, die zitten dus aan de sproeier met HELE KLEINE lipjes deze zijn dus gebroken, ik ben net aan het zoeken naar andere maar het valt nog niet mee, iemand misschien tips waar ik deze kan kopen?
Overigens vroeg ik mij af of het wel de airco koeler is die achter het onderste gat zit, ik dacht dat het de radiator van de motor is en de airco koeler wat hoger en dus achter de gril zit?
Als dit zo is dan zou een steentje schuin omhoog voor langs de radiator moeten kunnen vliegen om de airco koeler te raken toch?
Dus een tip voor de volgende die dit gaat doen, het is eenvoudig maar demonteer eerst voodat je de bumper eraf haalt de koplampsproeier dekseltjes, de sproeiers kun je voorzichtig naar je toe trekken.
Volvo S60 D3 5 cilinder Geartronic bj.2012
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20772
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Als je het gezamenlijk op zo'n GPD doet dan kunnen ook jij en ik het doen.Giuseppo schreef:Geloof ik best, maar hoewel ik een Tu opleiding gedaan heb weet ik helemaal niets van dit soort zaken. Ik zou nog niet eens weten hoe ik de bumper demonteer.Oceanracer schreef:Dus Giuseppo, ik zou er als ik jou was toch een middagje knutselen voor over hebben. Het ziet er top uit en het voorkomt dure reparaties.
Het is dat beide keren mij totaal niet uitkwamen anders had ik deze dagen ook willen meedoen.
Ik hoop dat er binnenkort weer zo'n dag komt op een tijdstip dat het mij ook past.
Ik zie het wel.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb je vast op het lijstje gezet voor de Klusdag. Datum is in overleg.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race