Temperatuurindicatie storing nu al sinds 2006...

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
l2emonade
1st Gear member

Hallo,

Ik ben sinds gisteren in het bezit gekomen van een V70 2.4Ltr BiFuel uit 2000.
Nu brandt het temperatuurslampje willekeurig. Soms wel een half uur lang soms heel kort even.
Ook als de motor koud is.
Ik heb alle onderhoudshistorie er eens op na gelezen en deze storing zit er al in sinds 2006.
Er is al een aantal keren bedrading vervangen, sensor is al een aantal keren vervangen. Contacten herhaaldelijk schoongemaakt etc.
Maar nog steeds dezelfde storing, deze indicator gaat ook branden bij een te laag koelvloeistof niveau, maar die staat netjes op niveau, zelfs net iets boven max. Al is de motor heet dan is het niveau goed en er lekt niets weg.
Wat zou hier nog aan gedaan kunnen worden, het lampje zelf zou niet zo erg zijn, maar aangezien het een BiFuel uitvoering betreft is de temperatuurmeter vervangen door de gasmeter. Dus heb ik helemaal geen zicht op hoe heet de motor nu werkelijk is.
elianmars
5th Gear member

l2emonade schreef:deze indicator gaat ook branden bij een te laag koelvloeistof niveau, maar die staat netjes op niveau, zelfs net iets boven max.
Is er al gekeken naar de vlotter in het koelvloeistofreservoir? Misschien dat de storing daar vandaan komt. Als deze vervuild is, kan het blijven hangen.

Van het 850forum:
Vlottertje in de tank blijft hangen.

Goedkoopste oplossing: ruim een liter koelvloeistof opvangen, tankje demonteren, schoonmaken met heet water en Dasty, drogen, monteren en vullen met de opgevangen vloeistof.

Alternatief: tweedehands tankje kopen, vullen via het oude tankje.

(Beide methodes met het risico dat het vlottertje weer blijft hangen in de nabije toekomst.)

Beste oplossing: Vloeistof aflaten, nieuw tankje kopen en monteren, nieuwe koelvloeistof erin.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
l2emonade
1st Gear member

Heb ik net schoongemaakt en nog steeds de storing. Was overigens ook al een aantal keer naar gekeken..
Is er wellicht iets van een extra sensor te plaatsen welke een signaal afgeeft als het echt te heet wordt of wellicht bestaat er een metertje voor welke ik kan plaatsen? Ik vind het toch een beetje link, vooral als ik met lading ga rijden of op vakantie..
MarioC70
6th Gear member

is er geen verkeerde temp sensor gemonteerd in het thermosstaathuis?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
l2emonade
1st Gear member

Daar vraag je me wat, ik heb allerlei facturen van verschillende volvo dealers welke diverse malen de sensor hebben vervangen. Maar hoe kan ik zien of het de juiste is?
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”