Ik ben van plan om een S40 2.0 Turbo te kopen van 2001 (Phase2) met 164 duizend kilometer op de teller
En heb een proefritje gemaakt. Zit alles er op en er aan, wit van kleur en rijdt lekker rap, super schoon van binnen al met al toppie echter...
Als je plots gas geeft dan begint de motor te stotteren. Vervolgens neem ik gas ietsje terug tot de motor weer normaal loopt en voer geleidelijk mijn voet op de gaspedaal en rijd goed door. Nu ben ik zelf een rustige rijder maar als je even vlot wil inhalen dan wil je wel in een keer doorkunnen.
Iemand enig idee waar ik naar zal moeten kijken mocht ik deze super mooie S40 kopen? Ik heb vernomen dat de motor is schoongespoten. Zelf dacht ik aan bougies en bougie kabel maar misschien toch iets anders?
Na aanschaf is het verstandig de Turbo te vervangen voor de zekerheid of hebben deze turbo's weinig problemen?
Bedankt voor de reacties.
Ik wil een S40 2.0T kopen maar...
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
alles mooi ,maar waar koop je `m en tegen welke voorwaarden....
`k zou maar goed documenteren wat er aan scheelt
schoon gespoten motor, en stotteren bij plots gas bij dat zit mij niet zo lekker
trouwens als je verwacht dat de turbo niet goed is laat je `m toch staan
waarom zelf die heisa op je nek halen??
`k zou maar goed documenteren wat er aan scheelt
schoon gespoten motor, en stotteren bij plots gas bij dat zit mij niet zo lekker
trouwens als je verwacht dat de turbo niet goed is laat je `m toch staan
waarom zelf die heisa op je nek halen??
keep calm!, your randomizer is running
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
ff gekopieerd (carb heeft die uiteraard niet):
Bij de oudere auto’s waarbij geen of erg weinig elektronica aanwezig is, was en is de oorzaak van het Inhouden en stotteren vaak de oorzaak van slechte of vervuilde bougies , de contactpunten of de verdelerkap / kabels van de ontsteking maar ook een vervuilde benzine filter of carburateur was en is vaak de oorzaak.
Bij de oudere auto’s waarbij geen of erg weinig elektronica aanwezig is, was en is de oorzaak van het Inhouden en stotteren vaak de oorzaak van slechte of vervuilde bougies , de contactpunten of de verdelerkap / kabels van de ontsteking maar ook een vervuilde benzine filter of carburateur was en is vaak de oorzaak.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
met een kapotte turbo sta je niet zo maar ineens langs de weg, meestal kondigt slijtage zich wel tijdig aan met rook. Uiteraard kun je 'm uit voorzorg vervangen. Maar dan kun je dat bij nog wel een paar delen doen en dan wordt het erg kostbaar.
Iets kan de toerenstijging niet bijbenen. Misschien brandstofpomp of -filter.
Iets kan de toerenstijging niet bijbenen. Misschien brandstofpomp of -filter.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Robzor
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 27.06.2011 - 22:20
- Locatie: Lieshout, Noord Brabant
Gefiliciteerd met je aankoop! Heb je wat foto's? Ik ben benieuwd naar een witte!
Volvo V40 2.0T AUT 2003

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";

";There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die.";
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Mooi zo, niet alle reparaties hoeven duur te zijn.seoatti schreef:Bingo Dutchlimits, De garage heeft alle 4 de bougies vervangen met nieuwe en loopt als een tielerier! Dus gekocht. Distributieriem is netjes bij 120.000 vervangen etc. Bedankt!

RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
en verdelerkap en contactpunten ook niet, dus dat kun je ook al uitsluiten.dutchlimits schreef:ff gekopieerd (carb heeft die uiteraard niet):
Bij de oudere auto’s waarbij geen of erg weinig elektronica aanwezig is, was en is de oorzaak van het Inhouden en stotteren vaak de oorzaak van slechte of vervuilde bougies , de contactpunten of de verdelerkap / kabels van de ontsteking maar ook een vervuilde benzine filter of carburateur was en is vaak de oorzaak.
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Jup maar toch wel handig om te wetendbosker schreef:en verdelerkap en contactpunten ook niet, dus dat kun je ook al uitsluiten.dutchlimits schreef:ff gekopieerd (carb heeft die uiteraard niet):
Bij de oudere auto’s waarbij geen of erg weinig elektronica aanwezig is, was en is de oorzaak van het Inhouden en stotteren vaak de oorzaak van slechte of vervuilde bougies , de contactpunten of de verdelerkap / kabels van de ontsteking maar ook een vervuilde benzine filter of carburateur was en is vaak de oorzaak.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis