Beste allemaal,
een vraag van een zeer onbekwame hobbyklusser:
Ik heb de sidebars van mijn XC 90 opnieuw gespoten, en nu wil ik ze afwerken met blanke vernis, omdat de spuitlak alleen nogal krasgevoelig is. Ik heb een busje gewone blanke vernis geprobeerd, maar die geeft een raar vlekkerig effect, vooral waar een beetje meer lak terecht komt dan op andere plaatsen: alsof de vernis de onderliggende lak oplost en donkerder maakt - maar heel onregelmatig en lelijk. gelukkig was het niet zoveel dus kan ik overnieuw beginnen - hoe zal ik dit aanpakken?
Gebruikte lak: spuitlak van Gamma (zilver satijn) en vernis van Trendy (ook Gamma).
bij voorbaat dank!
Spuitlak en vernis
- error404
- 1st Gear member
Ik zou autolak gebuiken, beter bestand tegen de zware buiten omstandigheden. Motip hebben ze bij de Gamma ook. Ook van dit zelfde merk vernnis. Het kan zijn dat de samenstelling van jouw commbi verschilt waardoor ze op elkaar gaan reageren. Een algemene tip: niet de dik, beter meer dunne laagjes. Let wel op de min/max tijd tussen de lagen maar dat staat wel op de bus. De vernis laag wel atijd doen anders gaan er na een jaartje toch stukjes verf af. De ondergrond goed vetvrij maken.