Als eerste zal ik mij even voorstellen, daar dit mijn eerste post is op dit forum.
Mijn naam is Peter, 42 jaar en woonachtig in Rijswijk.
Ik ben zelfstandig ondernemer in de klanten contact branche.
Zoals mn nicknaam al doet vermoeden, heb ik de laatste jaren veel Mini gereden, waaronder een grijze cooper s

Ik ben erg actief op diverse fora, en houd overal dezelfde naam, anders blijf ik namen onthouden

Mijn laatste Mini is een paar weken geleden verkocht en ik ben op zoek naar en nieuw speeltje...
Ik rij zuiver voor de hobby...voor mn werk ga ik of met de NS of ik zit op een locatie een kleine 15km van huis.
Per jaar rij ik max 8 a 9000 km
Ik heb nu mn oog laten vallen op een 2003 V70 T5 (zie onderstaande link)
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=214682111
Ik heb al enig voor onderzoek gedaan en heb de volgende aandachtpunten kunnen vinden hier..
- Airco in werkende staat?
- Distributie vervangen?
- Historie bekend?
- Visco koppeling bij de AWD modellen (maar volgens mij is dit voor de " classic V70?)
- Staat remmen en banden?
Ik ben volkomen nieuw bij Volvo en dit model, dus ben vandaag even snel een proefrit gaan maken met de auto.
Optisch gezien is de auto in prima staat. Hier en daar wat gebruikers sporen, maar in eerste instantie lijkt het een nette auto te zijn.
Ik merkte wel een lichte trilling in het stuur bij snelheden tot ong 50 a 60 km/uur...verkoper zei dat de auto al even stilstond en mss een lichte afvlakking op de banden aanwezig was...
Helaas ben ik zeer a technisch, dus ik zal zeker een aankoop keuring laten uitvoeren door de dealer.
Het bedrijf komt positief naar voren tijdens t googelen, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Tevens zit er 6 mnd Bovag op de auto bij aankoop.
Mijn vragen aan jullie kenners:
- Is deze prijs realistisch gezien de leeftijd en km stand?
- Zijn er naast de zaken hierboven nog (bekende) aandachtpunten?
- Trilling in t stuur een bekend (potentieel) euvel?
Alvast bedankt voor jullie reacties en tips!
Hopelijk kan ik snel actief mee gaan doen op dit platform.