Beste forumleden,
Na een tijdje afwezig te zijn geweest(login e.d. vergeten), ben ik weer terug op het forum.
De V50D heeft inmiddels plaatsgemaakt voor een 850glt die op zijn beurt deze week vervangen wordt door een V70 classic, 1999, 2.4t (193pk).
De bedoeling is om in deze auto een g3-installatie in te laten bouwen.
Mijn vragen zijn eigenlijk:
Waar moet ik rekening mee houden met dit type motor en zijn er ervaringen met deze auto en dan met name de 2.4t.
Ik heb begrepen dat deze V70 maar een jaar verschenen is, in 1999.
Wie kan me meer over dit type vertellen, en zijn er gaservaringen?
Hoe zit het met de kleppen bij dit type?
Graag hoor ik jullie reactie's
LPG G3 in een V70 classic 2.4t 1999
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 25.09.2008 - 15:24
- Locatie: Damwoude
VW Passat Variant 19TDI, 120pk, 2000
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ik denk dat het financieel niet echt aantrekkelijk is om er nu nog lpg in te laten bouwen,je had er dan beter een kunnen kopen waar het al in zit.
G3 inbouwen kost tussen de 2000 en 2500 euro,zo ongeveer de waarde van de complete auto,afhankelijk welk merk lpg installatie je kiest.
G3 inbouwen kost tussen de 2000 en 2500 euro,zo ongeveer de waarde van de complete auto,afhankelijk welk merk lpg installatie je kiest.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Deze motor heeft al de vaste klepstoters, wil niet zeggen dat het niet gaat, alleen is kleppenstellen lastig.
Of het verstandig is hangt af van hoeveel/ hoelang je ermee wilt gaan rijden, en wat de huidige km stand is.
Ook is de rijstijl erg belangrijk, wil je er flink mee doorrijden, dan is over het algemeen LPG en turbo geen goed huwelijk.
Als je het doet moet er iig een klepbeschermings systeem in komen.
Het onderstaand systeem haalt een overdruk van 5 bar, na de overdrukklep is er nog 2,5 bar over, dit is ruim voldoende tov de turbodruk om het middel in de inlaat te injecteren.
http://www.valve-protector.de/
Of het verstandig is hangt af van hoeveel/ hoelang je ermee wilt gaan rijden, en wat de huidige km stand is.
Ook is de rijstijl erg belangrijk, wil je er flink mee doorrijden, dan is over het algemeen LPG en turbo geen goed huwelijk.
Als je het doet moet er iig een klepbeschermings systeem in komen.
Het onderstaand systeem haalt een overdruk van 5 bar, na de overdrukklep is er nog 2,5 bar over, dit is ruim voldoende tov de turbodruk om het middel in de inlaat te injecteren.
http://www.valve-protector.de/
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 25.09.2008 - 15:24
- Locatie: Damwoude
Kmstand = 227.000.
De bedoeling is, als er gas in komt hem zoiezo 2jaar te rijden of langer.
Mede het klepverhaal, vast of hydraulisch speelt mee, en loont het inderdaad.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen hier op het forum.
Bedankt alvast voor de eerste reactie's.
De bedoeling is, als er gas in komt hem zoiezo 2jaar te rijden of langer.
Mede het klepverhaal, vast of hydraulisch speelt mee, en loont het inderdaad.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen hier op het forum.
Bedankt alvast voor de eerste reactie's.
VW Passat Variant 19TDI, 120pk, 2000
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03.06.2012 - 10:16
rijdt zelf 9 jaar jouw type op gas 2.5i 10v v70 uit '97, destijds zelf gas laten inbouwen bij 160.00, voor de turbo motoren weet ik dat je extra op smering moet letten.
Mijne loopt op Vialle LPI
Verstandig om te doen? lees johan s60...
Wat ik wel weet is dat de 'gewone' blokken gas prima verdragen, mijn installatie loopt ruim 8 jaar probleemloos, inmiddels op ruim 342000 km.
Helaas gaat hij er uit, heb mijn oog laten vallen op een 2007 model, gaat ook weer gas in, je mag de mijne ook kopen, (=wel een zonder T) voor de prijs van gasinstallatie, krijg je de auto er gratis bij. :8:
Bel eens met de volvo gas inbouwer mesman in son of een bij jou in de buurt.
Mijne loopt op Vialle LPI
Verstandig om te doen? lees johan s60...
Wat ik wel weet is dat de 'gewone' blokken gas prima verdragen, mijn installatie loopt ruim 8 jaar probleemloos, inmiddels op ruim 342000 km.
Helaas gaat hij er uit, heb mijn oog laten vallen op een 2007 model, gaat ook weer gas in, je mag de mijne ook kopen, (=wel een zonder T) voor de prijs van gasinstallatie, krijg je de auto er gratis bij. :8:
Bel eens met de volvo gas inbouwer mesman in son of een bij jou in de buurt.
- Retseknal
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 05.02.2008 - 18:52
- Locatie: Frl.
Doen!
Deze classic uit 99/00 met de nw type motor is een mooie combi...
Met een km stand als 220k is het nog de moeite waard, zeker met de huidige brandstofprijzen. Let idd op de bovenstaand benoemde punten en bel eens een rondje langs verschillende lpg instalateurs. Adrie Schouten in Hveen is misschien een goede en die kan voor deze turbo motor een installatie onder de 2000 euro installeren!
Mijn classic uit 2000 heeft een ongeblazen 2.4 motor. Volgens mij ook met hetzelfde kleppensysteemen rijd al 12 jaar prima op gas.
Succes en plezier!
Gr. B.
Deze classic uit 99/00 met de nw type motor is een mooie combi...
Met een km stand als 220k is het nog de moeite waard, zeker met de huidige brandstofprijzen. Let idd op de bovenstaand benoemde punten en bel eens een rondje langs verschillende lpg instalateurs. Adrie Schouten in Hveen is misschien een goede en die kan voor deze turbo motor een installatie onder de 2000 euro installeren!
Mijn classic uit 2000 heeft een ongeblazen 2.4 motor. Volgens mij ook met hetzelfde kleppensysteemen rijd al 12 jaar prima op gas.
Succes en plezier!
Gr. B.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 25.09.2008 - 15:24
- Locatie: Damwoude
@retseknal:
Bedankt voor de tip. Zal hier eens informeren.
Bedankt voor de tip. Zal hier eens informeren.
VW Passat Variant 19TDI, 120pk, 2000
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999
Volvo V50 2.0D Kinetic, 136pk, 2004
Suzuki Alto, 900cc Automaat, 1986
Ford Ka, 13i, 1998
Volvo 850GLT 2.5-20v, 1993
Volvo V70 classic 2.4t, 1999
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 15:07
- Locatie: warmond
Ik heb een XC70 met naar ik meen dezelfde motor.rij nu twee jaar 50.000 km G3 installatie en ben nu net over de 300.000. Hij loopt slecht op benzine en uitstekend op gas. Nooit te heet, zelfs niet in lange file, geen last van vrieskou.Kunt naar mijn mening inderdaad bij 220000 nog even doorgaan.
Mogelijk nadeel is de kleine tank in het reservewiel. Ik rij 1 op 11 en met vijftig litertank is het echt gebeurt bij 45 liter, dus actieradius is meestal 370 km.
Mogelijk nadeel is de kleine tank in het reservewiel. Ik rij 1 op 11 en met vijftig litertank is het echt gebeurt bij 45 liter, dus actieradius is meestal 370 km.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 15:07
- Locatie: warmond
excuses, 1 op 9, (Ik rekende de verkeerde kant op) en het is een 20klepper.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Ik was dan eerder gegaan voor een 2.5T, omdat die hydraulische klepstoters heeft..
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Dat weet ik, maar we zitten hier in het 850/870 board toch 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km