Pagina 1 van 1
LPG G3 in een V70 classic 2.4t 1999
Geplaatst: 03.06.2012 - 20:35
door ambubroeders
Beste forumleden,
Na een tijdje afwezig te zijn geweest(login e.d. vergeten), ben ik weer terug op het forum.
De V50D heeft inmiddels plaatsgemaakt voor een 850glt die op zijn beurt deze week vervangen wordt door een V70 classic, 1999, 2.4t (193pk).
De bedoeling is om in deze auto een g3-installatie in te laten bouwen.
Mijn vragen zijn eigenlijk:
Waar moet ik rekening mee houden met dit type motor en zijn er ervaringen met deze auto en dan met name de 2.4t.
Ik heb begrepen dat deze V70 maar een jaar verschenen is, in 1999.
Wie kan me meer over dit type vertellen, en zijn er gaservaringen?
Hoe zit het met de kleppen bij dit type?
Graag hoor ik jullie reactie's
Geplaatst: 03.06.2012 - 22:58
door MarioC70
Ik denk dat het financieel niet echt aantrekkelijk is om er nu nog lpg in te laten bouwen,je had er dan beter een kunnen kopen waar het al in zit.
G3 inbouwen kost tussen de 2000 en 2500 euro,zo ongeveer de waarde van de complete auto,afhankelijk welk merk lpg installatie je kiest.
Geplaatst: 04.06.2012 - 09:02
door Johan s60
Deze motor heeft al de vaste klepstoters, wil niet zeggen dat het niet gaat, alleen is kleppenstellen lastig.
Of het verstandig is hangt af van hoeveel/ hoelang je ermee wilt gaan rijden, en wat de huidige km stand is.
Ook is de rijstijl erg belangrijk, wil je er flink mee doorrijden, dan is over het algemeen LPG en turbo geen goed huwelijk.
Als je het doet moet er iig een klepbeschermings systeem in komen.
Het onderstaand systeem haalt een overdruk van 5 bar, na de overdrukklep is er nog 2,5 bar over, dit is ruim voldoende tov de turbodruk om het middel in de inlaat te injecteren.
http://www.valve-protector.de/
Geplaatst: 04.06.2012 - 09:26
door ambubroeders
Kmstand = 227.000.
De bedoeling is, als er gas in komt hem zoiezo 2jaar te rijden of langer.
Mede het klepverhaal, vast of hydraulisch speelt mee, en loont het inderdaad.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen hier op het forum.
Bedankt alvast voor de eerste reactie's.
Geplaatst: 04.06.2012 - 09:33
door RZ-LL-18
rijdt zelf 9 jaar jouw type op gas 2.5i 10v v70 uit '97, destijds zelf gas laten inbouwen bij 160.00, voor de turbo motoren weet ik dat je extra op smering moet letten.
Mijne loopt op Vialle LPI
Verstandig om te doen? lees johan s60...
Wat ik wel weet is dat de 'gewone' blokken gas prima verdragen, mijn installatie loopt ruim 8 jaar probleemloos, inmiddels op ruim 342000 km.
Helaas gaat hij er uit, heb mijn oog laten vallen op een 2007 model, gaat ook weer gas in, je mag de mijne ook kopen, (=wel een zonder T) voor de prijs van gasinstallatie, krijg je de auto er gratis bij. :8:
Bel eens met de volvo gas inbouwer mesman in son of een bij jou in de buurt.
Geplaatst: 04.06.2012 - 12:41
door sbv
Boertien ergens nabij Wezep kan ook prima LPI inbouwen
Geplaatst: 08.06.2012 - 01:23
door Retseknal
Doen!
Deze classic uit 99/00 met de nw type motor is een mooie combi...
Met een km stand als 220k is het nog de moeite waard, zeker met de huidige brandstofprijzen. Let idd op de bovenstaand benoemde punten en bel eens een rondje langs verschillende lpg instalateurs. Adrie Schouten in Hveen is misschien een goede en die kan voor deze turbo motor een installatie onder de 2000 euro installeren!
Mijn classic uit 2000 heeft een ongeblazen 2.4 motor. Volgens mij ook met hetzelfde kleppensysteemen rijd al 12 jaar prima op gas.
Succes en plezier!
Gr. B.
Geplaatst: 11.06.2012 - 11:01
door ambubroeders
@retseknal:
Bedankt voor de tip. Zal hier eens informeren.
Geplaatst: 18.06.2012 - 18:58
door RobRoyXC70
Ik heb een XC70 met naar ik meen dezelfde motor.rij nu twee jaar 50.000 km G3 installatie en ben nu net over de 300.000. Hij loopt slecht op benzine en uitstekend op gas. Nooit te heet, zelfs niet in lange file, geen last van vrieskou.Kunt naar mijn mening inderdaad bij 220000 nog even doorgaan.
Mogelijk nadeel is de kleine tank in het reservewiel. Ik rij 1 op 11 en met vijftig litertank is het echt gebeurt bij 45 liter, dus actieradius is meestal 370 km.
Geplaatst: 18.06.2012 - 19:03
door RobRoyXC70
excuses, 1 op 9, (Ik rekende de verkeerde kant op) en het is een 20klepper.
Geplaatst: 18.06.2012 - 22:22
door The Volvoboy
Ik was dan eerder gegaan voor een 2.5T, omdat die hydraulische klepstoters heeft..
Geplaatst: 18.06.2012 - 23:53
door MarioC70
Vanaf modeljaar 2000 niet meer!
Geplaatst: 19.06.2012 - 08:33
door The Volvoboy
Dat weet ik, maar we zitten hier in het 850/870 board toch
