Goede dag, Mijn is Walter. Binnenkort ben ik in het bezit van een S 60 130 pk diesel met 188000 op de teller.
Deze heeft een dwarsgeplaatste 5 cylinder dieselmotor met 130 pk. Het is volgens zeggen een gedownsized D5 blok. Wie van de volvoliefhebbers heeft ook zo'n S 60. vertel me eens over je rijervaringen? welke speciale mankementen heeft deze auto en wat zijn de sterke en zwakke kanten? En hoeveel km's zou ik er mee kunnen rijden. Ik heb gekozen voor deze motor met minder pk's omdat hier wellicht geen zware caravan, paardentrailer of een aanhanger met boot aangehangen heeft en dus minder te lijden heeft gehad.
s 60 2004 met 2.4 diesel 130 pk rijervaringen
- Gerardf
- 6th Gear member
Hallo wvamst,
Ik heb welleswaar geen S60 maar een V70 met dit blok. Ik sta inmiddels op 230.000 dus je hebt nog even. Hoewel de meeste vinden dat je meer pk's moet hebben voldoet dit blok prima in de dagelijkse praktijk. In het huidige verkeer ben je snel genoeg. Ik heb tot op heden geen enkel motorisch probleem gehad ondanks dat er in de zomermaanden een caravan achter hangt en drie kinderen achterin. Wanneer je optijd terug schakeld bij een helling trekt hij alles prima en ga je zeker niet traag omhoog. Blok is behoorlijk soepel. Voor mij voldoet dit blok prima en ik heb dan ook geen tuning nodig.
Voor wat betreft de km standen zou je hier eens moeten kijken:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=650
Ik heb welleswaar geen S60 maar een V70 met dit blok. Ik sta inmiddels op 230.000 dus je hebt nog even. Hoewel de meeste vinden dat je meer pk's moet hebben voldoet dit blok prima in de dagelijkse praktijk. In het huidige verkeer ben je snel genoeg. Ik heb tot op heden geen enkel motorisch probleem gehad ondanks dat er in de zomermaanden een caravan achter hangt en drie kinderen achterin. Wanneer je optijd terug schakeld bij een helling trekt hij alles prima en ga je zeker niet traag omhoog. Blok is behoorlijk soepel. Voor mij voldoet dit blok prima en ik heb dan ook geen tuning nodig.
Voor wat betreft de km standen zou je hier eens moeten kijken:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=650
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
- wouters60
- 1st Gear member
Ik heb voor mijn D5 ook precies zo'n S60 gehad, een heerlijk auto en vooral zuinig! mijn gemiddeld verbruik over 45000km is 1:16.2 en vind dit keurig voor een 5 cilinder. Ik heb de auto toen der tijd met 162***km gekocht en met 209***km verkocht en gelukkig geen motorische problemen gehad, weet dan ook zeker dat ik er makkelijk vele kilometers bij had kunnen rijden. Wel heb ik de (Volvo) draagarmrubbers en twee wiellagers stuk gehad maar goed dit valt bij mij dan ook onder de slijtagedelen.
Volvo S60 D5 Geartronic 2007
-
- 2nd Gear member
Op 8 juni jl. heb ik mijn S 60 gekocht met 188000km op de teller bij een autobedrijf in de kop van Overijssel. Er zat geen onderhoudsboekje bij en ook geen NAP rapport. Het bedrijf gaf me wel 3 maanden garantie. Omdat een auto kopen gebaseerd is op emoties en vertrouwen heb ik mijn s 60 aangeschaft. Soms moet je in het leven een gok wagen nietwaar ? Wel de NAP check gedaan en deze was goed en er zat ook een sticker onder de motorkap dat de distributieriem e.d. bij 146000 km vervangen was door een Volvo dealer. En wat blijkt de auto rijdt subliem en voldoet aan mijn verwachtingen. Inmiddels een 4 weken durende reis naar Portugal er opzitten en ben nu aangekomen op 202000 km. Dus 14000 km in nog geen 3 maanden dus de S60 heeft zijn rijtest ondergaan. De vakantie naar Portugal met een volbeladen auto gaf een gemiddeld verbruik van 1 op 18 maar dan wel met de airco op volle toeren. Na iedere rit wel gekeken naar het niveau van de vloeistoffen. Geen verbruik, zelfs geen druppel olie.
De motor loopt soepel en beschikt over een trekkracht. Als je niet oplet zit je zo op de 160 per uur. Kortom ik ben een tevreden S 60 bezitter
::D
De motor loopt soepel en beschikt over een trekkracht. Als je niet oplet zit je zo op de 160 per uur. Kortom ik ben een tevreden S 60 bezitter

- diesel01
- Geartronic member
Ik heb een S60 gehad met een 2.4d 5cylinder die 126pk leverde en heb daar in 1.5 jaar tijd een ton mee gereden.
Het blok is een andere als die van jou maar de specificatie komen bijna overeen, 4 pk minder en 20nm meer.
Het is een heerlijk blok en de 130pk versie kan zo naar 163pk gezet worden, mijn eerste ervaring met de toenmalige D5 was zeer positief toen één van de prettigste diesels op de markt.
Het blok is een andere als die van jou maar de specificatie komen bijna overeen, 4 pk minder en 20nm meer.
Het is een heerlijk blok en de 130pk versie kan zo naar 163pk gezet worden, mijn eerste ervaring met de toenmalige D5 was zeer positief toen één van de prettigste diesels op de markt.
- Rippie V70
- 5th Gear member
Ik heb een V70 met de 130PK versie.
Ook erg tevreden, aangeschaft met 156*** en hij staat nu op 279***.
Buiten de draagarmpjes en een stuurhuislekkage (leidingen) zonder enig gezeur. O ja, de gierhoeksensor maar die is 2ehands vervangen.
Verbruik zo rond de 1:16, dus ik klaag niet.
Fijne auto en, voor mij, snel genoeg! Olieverbruik (0W40) ong 1l op 20.000km.
Kan nog wel even mee denk ik!
Ook erg tevreden, aangeschaft met 156*** en hij staat nu op 279***.
Buiten de draagarmpjes en een stuurhuislekkage (leidingen) zonder enig gezeur. O ja, de gierhoeksensor maar die is 2ehands vervangen.
Verbruik zo rond de 1:16, dus ik klaag niet.
Fijne auto en, voor mij, snel genoeg! Olieverbruik (0W40) ong 1l op 20.000km.
Kan nog wel even mee denk ik!

V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 2nd Gear member
Dus op 8-6-2012 een Volvo S 60 2.4. diesel gekocht uit 2004 met 188000 km Zonder onderhoudsboekjes en zonder Nationale Autopas certificaat maar wel met 3 maanden eigen garantie garantie bij auto van Beek te Vollenhove. Inmiddels ruim 14000 km gereden met gemiddeld 1 op 18.
Dus afgelopen vrijdag bij een Volvo dealer een garantie afloop keuring laten doen. Conclusie: een heel nette auto in goede staat, niets bijzonders, wel met recent vervangen stabilisator stangen.
Kortom een goede gok geweest of was het wel een gok?? De eigenaar van dit garagebedrijf loopt rond in een overall ( dus geen gladde prater in net pak)en is helemaal bezeten van auto's en praat er zeer graag over. Voordat ik de auto kocht ben ik onverwachts bij deze garage langs gegaan. Ik mocht de auto, die er al langere tijd stond meteen meenemen voor een lange proefrit. De Volvo startte meteen en er kwam geen rook uit de uitlaat , maar wat waterdruppels. Dit zei me wel wat zo een auto meekrijgen voor een proefrit. Het enige tijdens de proefrit was dat de remmen kraakten waarschijnlijk door het lange stilstaan. Kortom ik ben een tevreden S 60 rijder. Complimenten voor deze garage !!!
Dus afgelopen vrijdag bij een Volvo dealer een garantie afloop keuring laten doen. Conclusie: een heel nette auto in goede staat, niets bijzonders, wel met recent vervangen stabilisator stangen.
Kortom een goede gok geweest of was het wel een gok?? De eigenaar van dit garagebedrijf loopt rond in een overall ( dus geen gladde prater in net pak)en is helemaal bezeten van auto's en praat er zeer graag over. Voordat ik de auto kocht ben ik onverwachts bij deze garage langs gegaan. Ik mocht de auto, die er al langere tijd stond meteen meenemen voor een lange proefrit. De Volvo startte meteen en er kwam geen rook uit de uitlaat , maar wat waterdruppels. Dit zei me wel wat zo een auto meekrijgen voor een proefrit. Het enige tijdens de proefrit was dat de remmen kraakten waarschijnlijk door het lange stilstaan. Kortom ik ben een tevreden S 60 rijder. Complimenten voor deze garage !!!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Neem van mij aan, als je zuinig bent op die auto en het blok zijn onderhoud wenst te geven, dan heb je een auto voor vele jaren. Ik ook dus.....zie onderschrift. 
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 3rd Gear member
Bevalt mij ook prima, heb hem gekocht met iets van 180.000km op de teller, bij iets van ik geloof 190.000 laten tunen (RICA) naar D5 (163PK) en bevalt nog beter! Loopt veel soepeler en trekt heerlijk door op de snelweg.
130PK-->163PK is zeker een aanraden maar 130PK is ook niet slecht, verder heerlijke auto.
130PK-->163PK is zeker een aanraden maar 130PK is ook niet slecht, verder heerlijke auto.
Volvo XC90 D5 2017 inscription
-
- 2nd Gear member
Prima auto. Ik heb de mijne uit 2003 nu 3 jaar en een ton mee gereden. De km stand is nu 251.000 en ik heb er buiten een wiellager en scharnier van het tankdopklepje nog niets mee gehad. Vorige maand met caravan (1350 kg) naar Croatie geweest (3e keer voor de S60). Vermogen genoeg in de bergen, heerlijke auto om lange afstanden te rijden. Verbruikt geen druppel olie! Vanavond heb ik hem ingeruild voor een Seat Leon FR 20 Tdi. Waarschijnlijk krijg ik heimwee naar mijn S60...
- diesel01
- Geartronic member
Oei dat weet ik wel zeker, interieur van Seat is saai en heeft weinig smaak.ifex schreef:Prima auto. Ik heb de mijne uit 2003 nu 3 jaar en een ton mee gereden. De km stand is nu 251.000 en ik heb er buiten een wiellager en scharnier van het tankdopklepje nog niets mee gehad. Vorige maand met caravan (1350 kg) naar Croatie geweest (3e keer voor de S60). Vermogen genoeg in de bergen, heerlijke auto om lange afstanden te rijden. Verbruikt geen druppel olie! Vanavond heb ik hem ingeruild voor een Seat Leon FR 20 Tdi. Waarschijnlijk krijg ik heimwee naar mijn S60...
Dat vindt ik van Volvo zo mooi, een interieur met smaak in elkaar gezet(ook oudere modellen zijn nog steeds netjes) voor een nette prijs.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Mooi, en foto's zijn altijd welkom!wvamst schreef:Goede dag, Mijn is Walter. Binnenkort ben ik in het bezit van een S 60 130 pk diesel met 188000 op de teller.
Ga je vast veel plezier aan beleven.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
-
- 2nd Gear member
Ik heb de mijne (2003) 5 jr. geleden gekocht op 210000 km
Op dit moment bijna 445000 km., zonder grote problemen
Het enige waar ik eerder bij stil had moeten staan is het vervangen van de remschoenen achter.
Verder ben ik nog iedere dag blij met deze auto
Op dit moment bijna 445000 km., zonder grote problemen
Het enige waar ik eerder bij stil had moeten staan is het vervangen van de remschoenen achter.
Verder ben ik nog iedere dag blij met deze auto
-
- 2nd Gear member
Wanneer ik het forum bekijk en alles lees, dan vraag ik me af of de S60 wel zo'n goede auto is. Maar al lezend besef ik ook dat het forum natuurlijk in eerste instantie gebruikt wordt voor adviezen t.a.v. problemen en mankementen.
Het lijkt me een uitdaging op dit forum topic voor voort te zetten met goede ervaringen, nl veel kilometers met weinig kosten.
Inmiddels heeft mijn op 8 juni jl aangeschafte s 60 inmiddels zonder kosten de 208000 km bereikt. En dit voor een auto zoals ik al eerder aangaf zonder onderhoudshistorie en NAP.
Het lijkt me een uitdaging op dit forum topic voor voort te zetten met goede ervaringen, nl veel kilometers met weinig kosten.
Inmiddels heeft mijn op 8 juni jl aangeschafte s 60 inmiddels zonder kosten de 208000 km bereikt. En dit voor een auto zoals ik al eerder aangaf zonder onderhoudshistorie en NAP.
- diesel01
- Geartronic member
Ik heb in korte tijd een ton met de auto gereden en anders dan een beurt en een paar bandjes(winter/zomer) een zeer prettige auto geweest zonder extra kosten.
Overigens is de V70 in dat opzicht ook geen enkel probleem.
Overigens is de V70 in dat opzicht ook geen enkel probleem.
-
- 3rd Gear member
Als ik het zo lees zou je de onderhoudshisorie wel op kunnen vragen bij de dealer.
Als er een officïele sticker op zit van Volvo voor de distributie is de auto daar dus in ieder geval bekend. Gewoon even navragen.
Als er een officïele sticker op zit van Volvo voor de distributie is de auto daar dus in ieder geval bekend. Gewoon even navragen.
Volvo XC60 My17
- Ticomar
- 2nd Gear member
Mijne (bj. 2004) gekocht in 2008 met 187.000 leasekilometers. Inmiddels weer 4,5 jaar verder met kilometerstand 362.000. Aan het begin gechipt door Fasttech naar ± 295 PK. Buiten gewoon onderhoud en slijtagedelen (dynamo, intercooler, distributie, remmen, banden) geen bijzonderheden. Het is gewoon een hele trouwe metgezel. Gemiddeld verbuik is zuiniger dan 1:16.
Nu: V70 D3 GT Momentum 2015 - Silver - 218.000 km
Was: S60 2.4D Edition 2004 - Black Stone - Ingeruild bij 540.000 km
Was: S60 2.4D Edition 2004 - Black Stone - Ingeruild bij 540.000 km
-
- 2nd Gear member
De Seat Leon gaat weer weg. Goede auto maar bevalt niet. Geen goede keus om vanuit een S60 in een Leon te stappen. Het wordt nu een S60 D5 uit 2008, met alles er op en er aan! Vandaag telefonisch overeenstemming bereikt, morgenmiddag even schriftelijk bevestigen. Volgende week rij ik weer in een S60, jippie!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.