Goedemiddag mede Volvo Liefhebbers,
Woensdag 30 mei jl. reed ik in Rhenen ter hoogte van De Koning van Denemarken toen ik plots een klap hoorde.
Ik dacht shit klapband, auto aan de kant ( mijn mooie C70 ) gevaren lichten aan. Ik wil uitstappen en GRIEP portier wilde niet meer open.
Via de passagiers kant uit de auto geklommen, hing mijn linker voorwiel tegen mijn wielbak op.
Eenmaal onder de auto bleek mijn draagarm afgebroken, hoop gezeik ( dankzij Ruubje was het wachten op de sleepwagen een stuk aangenamer ).
Ik bij ET nieuwe draagarmen besteld en afgelopen weekend eronder geknald.
Toch bleef het jeuken, die dingen mogen niet zomaar afbreken. Er was ook een hoop roest vorming zichtbaar in de scheur.
Eerst het bedrijf benadert die de auto APK gekeurd hadden, daar kreeg ik geen gehoor. Werd afgedaan als eigen schuld dikke bult.
Toch het RDW en Volvo Cars Nederland benadert door middel van een schriftelijke verklaring.
Vandaag bericht van Volvo Nederland gehad, ze waren van mening dat dit idd nooit had mogen gebeuren.
Gezien hun slogan veiligheid boven alles, dus de C70 gaat naar Broekhuis in Zeist voor een algehele inspectie.
Volvo houd de vinger op de Pols wat betreft uitkomst, dan gaan we weer om de tafel zitten.
De reden dat ik jullie dit alles vertel is om aan te tonen dat men nooit genoegen moet nemen met Nee en shit happens als antwoord.
Het kost wat tijd maar je komt een heel eind door wat te graven bij de Bovag en het RDW, alleen al het benaderen is de moeite waard.
Groetjes Mike
Afgebroken Draagarm
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Heb je foto's, en liefst close-ups, van die draagarm?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat een apk keurmeester verantwoording afwijst is niet heel gek, voor de momentopname die een apk feitelijk is voldoet het als er geen speling opzit.
Vanuit Volvo is het idd interessant om een gedegen onderzoek te doen.
Maar heeft deze voor hij jouw eigendom werd misschien ooit een (goedkoop gerepareerde) schade gehad?
Vanuit Volvo is het idd interessant om een gedegen onderzoek te doen.
Maar heeft deze voor hij jouw eigendom werd misschien ooit een (goedkoop gerepareerde) schade gehad?
Volvo for life
- wouters60
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.01.2011 - 18:20
- Locatie: Groningen
Op foto twee kun je vind ik ook duidelijk zien dat de helft van de breuk ''vers'' is de andere helft zit al wat roest, dit duidt naar mijn mening op een scheurtje wat steeds verder is gaan scheuren en er al behoorlijk wat tijd overheen is gegaan.
ps. Heb je de gebroken draagarm nog? misschien de breuk tonen aan een specialist op het gebied van metaal? misschien dat zo iemand de doorlooptijd van de breuk kan beoordelen? (kun je misschien zelf nagaan of de breuk er al eventueel heeft gezeten tijdens de keuring)
ps. Heb je de gebroken draagarm nog? misschien de breuk tonen aan een specialist op het gebied van metaal? misschien dat zo iemand de doorlooptijd van de breuk kan beoordelen? (kun je misschien zelf nagaan of de breuk er al eventueel heeft gezeten tijdens de keuring)
Volvo S60 D5 Geartronic 2007
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Hoe hard reed je eigenlijk toen dit gebeurde?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Mike_C70
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 27.02.2012 - 22:14
- Locatie: Leersum
Ik heb de draagarm nog, binnen kort naar Volvo voor een verder onderzoek.
Het was overigens een origineel van Volvo, mederen schade experts hebben er ook nog gekeken en mij ook het advies gegeven neem contact op met Volvo.
Want hij mag wel buigen maar nooit breken, daar zijn ze op ontworpen. Dit antwoord heb ik van meerderen gekregen.
@ JeroenSPock ik reed gelukkig 30km met een hogere snelheid waren de gevolgen veel erger, wiel had dan waarschijnlijk helemaal afgebroken.
Het was overigens een origineel van Volvo, mederen schade experts hebben er ook nog gekeken en mij ook het advies gegeven neem contact op met Volvo.
Want hij mag wel buigen maar nooit breken, daar zijn ze op ontworpen. Dit antwoord heb ik van meerderen gekregen.
@ JeroenSPock ik reed gelukkig 30km met een hogere snelheid waren de gevolgen veel erger, wiel had dan waarschijnlijk helemaal afgebroken.
Volvo C70 T5 uit 1999
Volvo S80 T6 uit 2000
Volvo S80 2.9 uit 1998
Volvo S80 T6 uit 2000
Volvo S80 2.9 uit 1998
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41069
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
Topic naar het juiste board verplaatst
Topic naar het juiste board verplaatst
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Mike_C70
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 27.02.2012 - 22:14
- Locatie: Leersum
3 maanden geleden is hij gekeurd Wouter, meningen verschillen nogal of het gezien had moeten worden. De een zegt ja dit had je moeten zien ander zegt is lastig te zien.
Op de snelweg was ik denk een projectiel geworden met gevaar voor anderen weg gebruikers
Op de snelweg was ik denk een projectiel geworden met gevaar voor anderen weg gebruikers
Volvo C70 T5 uit 1999
Volvo S80 T6 uit 2000
Volvo S80 2.9 uit 1998
Volvo S80 T6 uit 2000
Volvo S80 2.9 uit 1998
- wouters60
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.01.2011 - 18:20
- Locatie: Groningen
Ik weet inderdaad ook niet precies in welke mate er naar de draagarmen wordt gekeken en of het überhaupt zichtbaar was, zou voor mezelf alleen wel willen weten hoelang de breuk er al heeft gezeten. Ben benieuwd wat de des betreffende bedrijven/instanties uit hun onderzoek naar voren brengen. Ik mag uit je eerste post opmaken dat de auto verder onderzocht wordt en de gebroken draagarm niet?Mike_C70 schreef:3 maanden geleden is hij gekeurd Wouter, meningen verschillen nogal of het gezien had moeten worden. De een zegt ja dit had je moeten zien ander zegt is lastig te zien.
Op de snelweg was ik denk een projectiel geworden met gevaar voor anderen weg gebruikers
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik zie een scheur en ik zie roest. Kennelijk was er eerst de scheur en kwam daarna de roest. En hoe lang het dan gaat duren voor hij breekt? Geen idee. Helder is wel dat er nogal wat krachten op die draagarm komen.
Ik vraag mij ook oprecht af of die keurmeester dit heeft kunnen zien bij de keuring. Had hij het gezien was het helder: afkeur.
Ik ben, net als de rest, benieuwd naar de afloop dezes.
Ik vraag mij ook oprecht af of die keurmeester dit heeft kunnen zien bij de keuring. Had hij het gezien was het helder: afkeur.
Ik ben, net als de rest, benieuwd naar de afloop dezes.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Mike_C70
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 27.02.2012 - 22:14
- Locatie: Leersum
Ja, De auto gaat naar Volvo Broekhuis in Zeist. Daar wordt hij van boven tot onder even na gekeken of er meer schade is ontstaan.
De draagarm gaat naar Volvo Nederland wat ze vanaf daar er mee doen kan ik jullie helaas ook nog niet vertellen. Ze gaan hem daar ook verder onderzoeken de draagarm.
Maar ik hou deze post wel even levend, want is en blijft een raar iets.
De draagarm gaat naar Volvo Nederland wat ze vanaf daar er mee doen kan ik jullie helaas ook nog niet vertellen. Ze gaan hem daar ook verder onderzoeken de draagarm.
Maar ik hou deze post wel even levend, want is en blijft een raar iets.
Volvo C70 T5 uit 1999
Volvo S80 T6 uit 2000
Volvo S80 2.9 uit 1998
Volvo S80 T6 uit 2000
Volvo S80 2.9 uit 1998
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Ben ook heel erg benieuwd!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Als het geen orginele Volvo draagarm blijkt te zijn,dan is het helaas jammer,ik heb dit paar keer gezien bij zeer slechte kwaliteit draagarmen.
Laats nog een V40 van 2004 waar de fuseekogel uit de draagarm was gebroken,arm was half jaar oud.
Goed dat zoiets niet op de snelweg gebeurd met 130 km per uur.
Laats nog een V40 van 2004 waar de fuseekogel uit de draagarm was gebroken,arm was half jaar oud.
Goed dat zoiets niet op de snelweg gebeurd met 130 km per uur.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je bent/kent de 1e eigenaar van deze Volvo?
Volvo for life
- Mike_C70
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 27.02.2012 - 22:14
- Locatie: Leersum
Nee, ik ben tweede eigennaar Bart. Auto heb ik feb 2012 jl. gekocht bij een autohandelaar in Dordrecht. Hij zat in Volvo systeem en alle facturen zaten bij de auto van wat er ooit aan was gedaan.
@ Mario,weet jij waar die draagarmen waar jij het over had/hebt vandaan komen? Die van mij komen bij ET vandaan en zijn toeleverancier is Professional Parts Sweden.
@ Mario,weet jij waar die draagarmen waar jij het over had/hebt vandaan komen? Die van mij komen bij ET vandaan en zijn toeleverancier is Professional Parts Sweden.
Volvo C70 T5 uit 1999
Volvo S80 T6 uit 2000
Volvo S80 2.9 uit 1998
Volvo S80 T6 uit 2000
Volvo S80 2.9 uit 1998