Tegenwoordig wordt er steeds meer gebruik gemaakt van bestaande motoren om de kosten zo laag mogelijk te houden, en dan is het wel gemakkelijk als je partner Ford al een leuk blok op de plank heeft liggen.


Dat vermoeden heb ik ook...Battlecruiser S80 schreef:Dus: het blok is korter geworden; de blokhoek is ook anders. En dan zou het een aangepast blok zijn?
Volgens mij een broodje aap; een urban legend; borrelpraat van antivolvisti; ...
zit toch een wezenlijk verschil in qua motorinhoud. En over de hoek van de cilinderbanken wordt niet gerept, ben daar wel nieuwsgierig naar. Er staat ook niets over boringxslag.Ford's Taurus SHO (Super High Output) model had an eleven-year run. In 1989 it was introduced with a Yamaha-built 3.0L V6 and only with a 5-speed transmission available. By the end-of-the-line in 1999 Yamaha was working with Ford on building the SHO's 3.4L V8 motor. Only a four-speed automatic was available in the later years.
Annual sales averaged about 7,000 to 8,000 SHO's a year, or about 2% of the total Taurus production.
De SHO-motor is door Ford ontworpen, en Ford laat deze motor bouwen door Yamaha omdat Yamaha veel ervaring heeft met het spuitgieten van aluminium,Yamaha maakte indertijd een V8 voor Fords SHO. En op basis van dat ontwerp hebben ze een GEHEEL NIEUWE V8 doorontwikkeld.