Met enige regelmaat krijgen we, het moderatorenteam, dity soort berichten.
Ik geef 'm door onder het motto 'wie de schoen past
'
Hoi Ben,
Het valt mij de laatste tijd op dat er in toenemende mate off-topic opmerkingen worden geplaatst in berichten op het forum.
Meestentijds constateer ik het en haal mijn schouders er over op maar soms erger ik mij er aan, als ik een discussie over een onderwerp wil volgen en ik bijna een pagina met onzin (excusé le mot) door moet worstelen voordat er weer iets relevants wordt geschreven of een foto wordt geplaatst.
Daarnaast valt het mij ook op dat menigmaal een moderator zijn best doet om de orde te bewaken / herstellen maar dat dit lang niet altijd het gewenste effect heeft. Sterker nog, dat die opmerkingen niet alleen genegeerd worden maar soms zelfs weersproken.
In de telegraaf zouden ze nu gaan roepen dat er beter gehandhaaft moet worden dus dat de moderators nog nadrukkelijker "off-topic" tekst moeten gaan wissen maar dat is onnodige energie achteraf van de verkeerde personen en daardoor natuurlijk geen oplossing! Beter zou zijn als mensen de discipline hebben om zich aan de afspraken te houden en hun off-topic teksten te plaatsen in de off-topic rubrieken, mijn moment van de dag of het eigen weblog...
Ik weet niet wat je met mijn signaal kunt maar ik wilde het even kwijt.
Met vriendelijke groeten,
Om te lezen
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik kan mij hier wel in vinden, te meer omdat ik zelf ook nogal eens off-topic ga.
... trekke hem aan.
... trekke hem aan.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
JosW schreef:Ik ga ook geregeld off-topic maar biedt standaard mijn excuses aan. Ergo, dit gaat nergens over. Ik vind het namelijk wel meevallen.
grappigBen schreef:
Hoi Ben,
...Daarnaast valt het mij ook op dat menigmaal een moderator zijn best doet om de orde te bewaken / herstellen maar dat dit lang niet altijd het gewenste effect heeft. Sterker nog, dat die opmerkingen niet alleen genegeerd worden maar soms zelfs weersproken. ...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- inbedrijf
- 2nd Gear member
Ik ben het met Ben eens. Het gebeurt op dit forum niet af en toe, het gaat soms totaal ergens anders over.
Ik plaats die dan altijd maar onder de noemer "dat er veel gebruikers op dit forum zitten die geboren zijn voor 1980"
Ik stoor me er niet heel erg aan, maar ik denk wel dat het zoeken naar bepaalde topics er niet makkelijk op wordt.
Misschien is het een idee om een topic een bepaalde tijd een "slotje" te geven als er teveel off-topic gegaan wordt.
Bericht bewerkt voor MarioC70
Ik plaats die dan altijd maar onder de noemer "dat er veel gebruikers op dit forum zitten die geboren zijn voor 1980"

Ik stoor me er niet heel erg aan, maar ik denk wel dat het zoeken naar bepaalde topics er niet makkelijk op wordt.
Misschien is het een idee om een topic een bepaalde tijd een "slotje" te geven als er teveel off-topic gegaan wordt.
Bericht bewerkt voor MarioC70
-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
- Richard
- 7th Gear member
- Contacteer:
Is inderdaad een lastige. Ik ga zelf ook wel eens off topic maar probeer hier toch wel op te letten en het zal niet vaak meer dan 1 bericht zijn. Wat ik wel jammer vind is als je anderen er op attendeert dat er off topic gegaan wordt er eigenlijk niks mee gedaan wordt. Is het niet een idee om 1 keer te waarschuwen en anders worden de berichten van deze persoon verwijderd?
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
op slot zetten heeft ook geen zin.., grote kans dan TS dan niet het antwoord op z'n vragen krijgt...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- inbedrijf
- 2nd Gear member
Meestal gaat een topic, off-topic omdat het antwoord al gegeven is en daarna forum bezoekers doorgaan met een ander onderwerp.
Misschien is een combinatie goed te doen
1. 3 x Waarschuwen
2. Na 3 x waarschuwen topic voor een dag op slot.
3. Begint het daarna allemaal weer gebruikers die off-topic gaan een ban geven voor een x aantal dagen.
Misschien is een combinatie goed te doen
1. 3 x Waarschuwen
2. Na 3 x waarschuwen topic voor een dag op slot.
3. Begint het daarna allemaal weer gebruikers die off-topic gaan een ban geven voor een x aantal dagen.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Zandbak? Die tijd heb ik gehad want:
En grote jongens spelen niet meer in de zandbak. Die zitten op een Volvo-Forum waar volwassen kerels over auto's praten, zoals dat hoort, bier drinken en chips eten.
En dat we soms of-topic gaan, dat is helemaal waar maar soms gaat dat zo in een "gesprek". Zo lang de geldende normen en waarden van fatsoen (zowel boven water als onder water) maar blijven bestaan.
En zo filosoferende is het idee van een "volledig of-topic-topic" niet eens zo'n heel gek idee.
Aldus: M@rcel een +1
En dat ben ik dus."dat er veel gebruikers op dit forum zitten die geboren zijn voor 1980"
En grote jongens spelen niet meer in de zandbak. Die zitten op een Volvo-Forum waar volwassen kerels over auto's praten, zoals dat hoort, bier drinken en chips eten.
En dat we soms of-topic gaan, dat is helemaal waar maar soms gaat dat zo in een "gesprek". Zo lang de geldende normen en waarden van fatsoen (zowel boven water als onder water) maar blijven bestaan.
En zo filosoferende is het idee van een "volledig of-topic-topic" niet eens zo'n heel gek idee.
Aldus: M@rcel een +1
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- inbedrijf
- 2nd Gear member
Het voordeel van on-topic blijven:
1. Het zoeken in topic wordt een stuk beter.
2. Als je eenmaal een goed topic heb gevonden hoef je niet heel lang te zoeken in dat topic om je antwoord te vinden.
3. Het aantal dubbele topic post neemt af omdat forum gebruikers hun info kunnen vinden in de topic die er al over dat onderwerp zijn.
Dat van 1980 was een grapje, emicons zijn ook moeilijk te begrijpen
(sarcasme)
1. Het zoeken in topic wordt een stuk beter.
2. Als je eenmaal een goed topic heb gevonden hoef je niet heel lang te zoeken in dat topic om je antwoord te vinden.
3. Het aantal dubbele topic post neemt af omdat forum gebruikers hun info kunnen vinden in de topic die er al over dat onderwerp zijn.
Dat van 1980 was een grapje, emicons zijn ook moeilijk te begrijpen

- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ach, in 1980 mocht ik al LEGAAL aan de bier en chips :twisted: en dat kan niet iedereen hier zeggen
Vwb het zoeken in een topic, daar heb je wel een punt. :!:
Maarrrr: Ik lach
mij af en toe een bult als ik een heel topic zit te lezen, en dan met name om de op- en aanmerkingen die welliswaar of-topic zijn, maar wel vreselijk geestig.
Er is al veel over geschreven en gedaan. Dit is een publiek forum en je voelt je hier thuis, of niet. Een aantal van de "harde-kern-posters" kent elkaar van klusdagen en meetings. Met andere woorden: "Den Mensch" achter de nickname is bekend en dat maakt begrip, acceptatie en uitleg van posts een stuk makkelijker.
En zoals gezegd, als je in gesprek bent over een bepaald onderwerp, dan dwaal je ook wel eens af. En dat moet i.m.o. kunnen mits....maar dat heb ik al gezegd.
O ja, SMILIE:
Enuh:

Vwb het zoeken in een topic, daar heb je wel een punt. :!:

Maarrrr: Ik lach

Er is al veel over geschreven en gedaan. Dit is een publiek forum en je voelt je hier thuis, of niet. Een aantal van de "harde-kern-posters" kent elkaar van klusdagen en meetings. Met andere woorden: "Den Mensch" achter de nickname is bekend en dat maakt begrip, acceptatie en uitleg van posts een stuk makkelijker.
En zoals gezegd, als je in gesprek bent over een bepaald onderwerp, dan dwaal je ook wel eens af. En dat moet i.m.o. kunnen mits....maar dat heb ik al gezegd.
O ja, SMILIE:

Enuh:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- E.T.
- 5th Gear member
Kan ik me volledig bij aansluiten.V70/2.4D/2003 schreef:Ach, in 1980 mocht ik al LEGAAL aan de bier en chips :twisted: en dat kan niet iedereen hier zeggen![]()
Vwb het zoeken in een topic, daar heb je wel een punt. :!:![]()
Maarrrr: Ik lachmij af en toe een bult als ik een heel topic zit te lezen, en dan met name om de op- en aanmerkingen die welliswaar of-topic zijn, maar wel vreselijk geestig.
Er is al veel over geschreven en gedaan. Dit is een publiek forum en je voelt je hier thuis, of niet. Een aantal van de "harde-kern-posters" kent elkaar van klusdagen en meetings. Met andere woorden: "Den Mensch" achter de nickname is bekend en dat maakt begrip, acceptatie en uitleg van posts een stuk makkelijker.![]()
O ja, SMILIE:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Enuh:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[OT Modus aan] BTW Ik mocht in 1980 nog geen bier drinken, wel af en toe een shandy

Groet Edwin
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Ik ook, maar ik ben dan wel al heeeel oud, namelijk van 1963 !!!
Ik vind het juist het charme van dit forum dat er af en toe off topic wat gekletst en gelachen wordt, als het allemaal erg strak en gereglementeerd wordt is voor mij de fun eraf.
Ik vind het juist het charme van dit forum dat er af en toe off topic wat gekletst en gelachen wordt, als het allemaal erg strak en gereglementeerd wordt is voor mij de fun eraf.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- JosW
- 5th Gear member
Ik denk dat Ben een dominee of een boekhouder citeert. Iemand anders zou namelijk z'n kritiek direct op het forum plaatsen, tenminste ik wel. Zo'n berichtje naar een Mod voelt bij mij als klikken. Deed ik heel lang geleden ook, tot ongeveer 1963. Ik ben van '56.