wringend, knellend geluid bij rechterachterwiel.
Wanneer hoor je dat geluid? Misschien toch wanneer het wat kouder is geweest. Maar hoe dan ook het komt en gaat. Het heeft ook niets met drempels ofzo te maken. Want als je daar overheen rijdt hoor je het niet. Maar een klein kuiltje, steentje of katteoog kan het geluid wel veroorzaken. Ik hoor het ook regelmatig en dan rij ik alleen op een rechte weg. Dan wringt het even of het houdt even aan en dan is het weer weg. Opvallend was wel dat ik één keer een grote knal heb gehoord. Dat was het geluid van ijzer die op zijn plaats sprong of juist niet...

Het geluid is misschien te omschrijven als ijzer op ijzer (het geluid moet eigenlijk iedereen wel eens gehoord hebben.) Natuurlijk hoort de garage het geluid nooit omdat er dan maar 1 km mee wordt gereden ofzo.
Kan het bijvoorbeeld de ophanging van de benzinetank zijn? Bij mijn 480 waren het overigens dit de stabilisatiestangetjes die een vergelijkbaar geluid maakten. Maar volgens de garage is dit het niet.
De auto heeft pas een gisteren een grote beurt gehad en zijn de remmen gecontroleerd en zo ook de ophanging ed zouden in orde zijn.
wie o wie... helpt mij... Ik ga vanmiddag terug naar de garage en dan hoop ik dat het geluid er weer is...
grz
TimmyT
ps verder hebben ze een lekkage aan mijn koppeling verholpen en nu is de versnelling nauwelijks meer in 1x goed in zijn 5 te krijgen... dat wordt ook nog wat...