In bestelling: V60 D6 Plug-In Hybrid

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1555
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Vanmorgen in mijn postvakje:

Goedemorgen,

Uw wagen is goed besteld, en is voorzien van Xenon lampen.

Leveringstermijn is nog niet gekend, van zodra ik deze heb laat ik iets van me horen.

Met vriendelijke groeten,

Philip Van Isacker
Van Isacker nv
Hoge Weg 115
2940 - Hoevenen -


Nu is het voor mijn gevoel echt waar en breekt een lange en spannende wachttijd aan.

Wat vooraf ging:

Had mijn zinnen verleden jaar toen de 1e berichten naar buiten kwamen op een v60 Plug-In Hybrid gezet.
Groot was dan ook de teleurstelling dat de 1e batch niet voor de "gewone" man beschikbaar was.

Wel een paar weken terug in de auto een kort ritje gemaakt en wat een fantastische auto is het toch.

Maar goed, ik had me er al bij neer gelegd dat ik moest wachten op de 2e batch, tot de berichten hier op het Forum dat de auto in België te verkrijgen is.

En jawel, afgelopen zaterdag (9 juni) de deal gesloten.

Afbeelding

Een V60 D6 Plug-In Hybrid Summum Silver electric met de volgende pakketten als extra:

ADVANCED SAFETY PACK
603 BLIS (Blind Spot Information System) dodehoekwaarschuwingssysteem
818 Collision Warning met Pedestrian Detection, Full Autobrake en Adaptive Cruise
Control: comfortsysteem gebaseerd op radar- en cameratechnologie met waarschuwingsfunctie in geval van risico op aanrijding, automatische remfunctie (ook voor voetgangers) en intelligente cruise control (i.c.m. automatische
versnellingsbak:
bij alle snelheden).
769 Driver Alert Control met Lane Departure Warning, Road Sign Information en actieve
koplampen: comfortsysteem gebaseerd op cameratechnologie, dat bepaalde verkeersborden langs de weg herkent en weergeeft, automatisch omschakelt tussen
groot- en gewone lichten en u waarschuwt wanneer u onbedoeld de rijbaan verlaat.

XENIUM PACK
30 Elektrisch bedienbaar glazen schuif- en kanteldak
10 Elektrisch verstelbare zitplaats passagier vooraan
11 Verwarmbare zitplaatsen voor
142 RTI (Road and Traffic Information) navigatie- en verkeersinformatiesysteem met bediening vanaf het stuurwiel, en kaartgegevens voor West-Europa op harddisk. Twee gratis kaartupdates inbegrepen via MapCare.
691 Park Assist achteraan en vooraan
790 Park Assist camera

SECURITY PACK
140 Volvo Guard alarmsysteem met bewegingssensor en hellingshoeksensor O
583 Personal Car Communicator (PCC): geavanceerde afstandsbediening met Keyless Drive en mogelijkheid tot check status wagen
815 Private Locking functie voor de kofferruimte
236 Zijruiten van gelamineerd glas in voor- en achterdeuren, zijruiten voordeuren behandeld met waterafstotende coating

FAMILY PACK
114 Elektrisch vanaf het dashboard bediende kindersloten
322 Geïntegreerde tweetrapskinderzitjes in de buitenste zitplaatsen achter

Standaard zit er een High Performance multimedia audiosysteem in maar die heb een upgrade gegeven naar Premium sound.

Verder zit er standaard al o.a. dubbele uitlaat, Volvo on Call, motor en interieurverwarming enz,enz op en aan.

Er was verder niet veel meer aan te vinken, alleen nog geblindeerde ramen maar dat wil ik niet (neem sunblinds)

En nu een half jaar wachten en nog lekker genieten van de XC60.
Inruilen was opzicht wel mogelijk maar werd een lastig verhaal dus die gaan ik zelf verkopen.
Denk dat hij in November in de verkoop gaat.

Nu is het dus wachten en alle nieuwtjes in de gaten houden.
Wat gaat er de komende tijd gebeuren, naast het feit dat de auto goed is voor het milieu, ja ik ga echt gebruik maken van de Pure en Hybrid modus, zit er natuurlijk ook een groot fiscaal voordeel aan deze auto.
Maar blijft dit wel?
Worden dadelijk met het nieuwe kabinet niet alle afspraken weer nietig verklaard?

Spannend dus...
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
t5power
5th Gear member
Berichten: 2113
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Ongeacht de milieu-voordelen, wat een fantastische combi moet dat zijn, een dikke diesel + alle extra koppel.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Wat een dikke auto en ook alle opties.. Gefeliciteerd met deze top aankoop! Veranderingen in de overheidsregels zou ik mij niet te druk over maken, aangezien er teveel politici en leden van het koninklijk huis zelf gebruik maken van de voordelen, en de lobby daarmee te sterk is om hard te snijden in het "prius systeem". En dan heb je de lobby van de lease maatschappijen en autofabrikanten er nog niet eens in meegenomen. Dus rustig afwachten en straks met een grote glimlach rondcruisen. Wanneer wordt hij geproduceerd?
Gebruikersavatar
Zoefje
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 21.06.2009 - 21:11
Locatie: Hendrik-ido-Ambacht

Jeroen, ik heb bij mij ook nog de premium sound toegevoegd, Config is nu exact het zelfde. RSE heb ik toch laten vallen. Dit is toch een accesoires en is later nog toe te voegen.

Het gaat nu wel hard, inmiddels heb ik er weer 2 geïnteresseerden naar Isacker gestuurd.
Volvo V60 Plug-in Hybrid
Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012
Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15373
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Echt een mooie, complete en snelle auto!
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member
Berichten: 291
Lid geworden op: 23.12.2006 - 13:03

Let er even op dat je bij de aflevering geen Belgische BTW betaalt. Jij moet namelijk zelf Nederlandse BTW voldoen. Die moet je gelijktijdig met de BPM voldoen.
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2065
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Allereerst van harte gefeliciteerd met de aankoop, mooi dat het toch nog gelukt is er een te bemachtigen. Zou er ook best eens een ritje in willen maken om te ervaren hoe het rijdt.
Al zou ik deze aandrijflijn ook graag in de XC's willen zien, lijkt me een mooie combi. (En als ik de berichten over de nieuwe XC90 moet geloven gaat dat daarbij gebeuren...)

Ondanks dat het ik het een fraai exemplaar vind, lijkt dit:
...naast het feit dat de auto goed is voor het milieu...
mij toch wel sterk.
De producent van een auto die goed is voor het milieu is spekkoper en heeft het zo ongeveer het wiel opnieuw uitgevonden. Dat gaan wij niet meer mee maken denk ik. Zullen we het er op houden dat de V60 PIH minder slecht voor het milieu is? :wink:
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5116
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:Let er even op dat je bij de aflevering geen Belgische BTW betaalt. Jij moet namelijk zelf Nederlandse BTW voldoen. Die moet je gelijktijdig met de BPM voldoen.
Er zal niemand zijn die deze auto prive koopt want dan heb je niets aan het bijtellingsvoordeel maw er wordt helemaal geen BTW betaald (het is een levering binnen de eu) en ook zeker geen BPM
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1555
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Ik betaal de auto vrij van BTW wegens aankoop binnen de EU met geldig BTW nummer.

De auto wordt thuis afgeleverd.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40790
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Helmaal top Jeroen !
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member
Berichten: 291
Lid geworden op: 23.12.2006 - 13:03

Jeroen schreef:Ik betaal de auto vrij van BTW wegens aankoop binnen de EU met geldig BTW nummer.

De auto wordt thuis afgeleverd.
Ok. Wel BPM-aangifte (laten) doen tegen tarief nihil.
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1555
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Ik neem aan dat dit bij de RDW geregeld gaat worden.
Zoefje schreef:Jeroen, ik heb bij mij ook nog de premium sound toegevoegd, Config is nu exact het zelfde. RSE heb ik toch laten vallen. Dit is toch een accesoires en is later nog toe te voegen.

Het gaat nu wel hard, inmiddels heb ik er weer 2 geïnteresseerden naar Isacker gestuurd.
Mooi, is er bekend hoeveel er nog beschikbaar zijn?
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member
Berichten: 291
Lid geworden op: 23.12.2006 - 13:03

Ik neem aan dat dit bij de RDW geregeld gaat worden.
Kijk even goed na wat je daarover afgesproken hebt. De auto wordt thuis bij je afgeleverd. Met Nederlands kenteken, of moet je dat zelf regelen? De auto moet langs bij de RDW. Het zou vervelend zijn als de dealer hem zonder kenteken bij je voor de deur zet. Dan mag je er alleen naar kijken.
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1555
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

De auto wordt volgens afspraak zonder kenteken thuis afgezet.
Om vrij van BTW te kunnen kopen moet de leverancier het product wel komen brengen naar het land waar deze naar toe gaat. (als ik het goed begrepen heb)

Waarschijnlijk zal de aflevering bij de RDW gaan gebeuren zodat hij dan direct gekeurd kan worden en de verdere papieren geregeld gaan worden.

Als dit gebeurd is dan zet ik de auto in mijn loods 1 km van de RDW af, desnoods even met groene platen van een bevriende autohandelaar.

En dat is het wachten op de kenteken papieren en het laten van de platen.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5116
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

je kan bij de rdw een dagkenteken krijgen om naar de rdw toe te rijden
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9889
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Sow hé Jeroen dat is wederom een serieuze dikke Ploffert! Ik zeg alvast proficiat, en ach het is slechst een half jaartje wachten... V60 nu wegdoen en voor de time being een prachtige V70 D5 Geartronic terugnemen..... enne dan weet ik er wel eentje...
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member
Berichten: 291
Lid geworden op: 23.12.2006 - 13:03

Jeroen schreef:De auto wordt volgens afspraak zonder kenteken thuis afgezet.
Om vrij van BTW te kunnen kopen moet de leverancier het product wel komen brengen naar het land waar deze naar toe gaat. (als ik het goed begrepen heb)

Waarschijnlijk zal de aflevering bij de RDW gaan gebeuren zodat hij dan direct gekeurd kan worden en de verdere papieren geregeld gaan worden.

Als dit gebeurd is dan zet ik de auto in mijn loods 1 km van de RDW af, desnoods even met groene platen van een bevriende autohandelaar.

En dat is het wachten op de kenteken papieren en het laten van de platen.
De verkoper moet bewijs hebben dat de auto België verlaten heeft. Dat is lastig (maar niet onmogelijk) als hij hem zelf niet naar Nederland brengt. Je kunt hem helpen door t.z.t. expliciet te verklaren dat je de auto in Nederland in ontvangst hebt genomen.

wees voorzichtig met het gebruik van groene platen. Als het misgaat kan het zijn dat de bevriende autohandelaar ze moet inleveren. Eendagskenteken lijkt me een betere suggestie.
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1555
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Ok, bedankt voor de tips.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

cool
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik heb hier de brochure gevonden: http://esd.volvocars.com/local/be/eBroc ... PIH_NL.pdf. Damn, wat een super wagen. Met 60 maanden 0% bijtelling zou ik er mijn V70 MY12 bijna voor weg doen. @Jeroen: hoe oud is jouw huidige Volvo? Heeft de RDW de 49 gram CO2 uitstoot al bevestigd trouwens? Het zou toch lullig zijn als hij volgens hen op 52 gram zit.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”