Vraag niet waarom maar soms is mijn accu leeg.
Gisteren starthulp ingeroepen van de dealer en even gefilosofeerd wat er mis zou kunnen zijn met de groene. Krijg ik de topmerking mee dat ze dat een keer eerder hadden met een autoradio die niet goed uitgezet was.
Ik heb wat ge-experimenteerd en als het contact uitstaat wordt de radio toch behoorlijk warm. Waarschijnlijk dus de veroorzaker van de lekstroom. Ik heb het opgelost door de radio over het contact te schakelen (origineel Volvo) en nu lijkt het over.
Doe er je voordeel mee.
accu leeg door radio
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
huh?
Er is toch altijd een geschakelde spanning aanwezig neem ik aan?
(anders ben je steeds je zenders kwijt etc.)
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt?
Er is toch altijd een geschakelde spanning aanwezig neem ik aan?
(anders ben je steeds je zenders kwijt etc.)
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
VT, mijn radio heeft net als vele Volvo-modellen, een continue-aansluiting voor het geheugen van zenders en instellingen en een geschakelde aansluiting om daadwerkelijk de radio te gebruiken.
Toen ik deze S90 kocht heb ik de radio als continue aangesloten zodat ik ook kan luisteren zonder het contact aan. Mogelijk is er iets mis met de radio en blijft deze ergens "aan" staan van binnen waar dat toch niet hoort. En waarschijnlijk heeft dat er voor gezorgd dat de accu soms leeg raakt. Sinds ik dus de radio weer origineel heb gemaakt, heeft het lege-accu-probleen zich nog niet voor gedaan.
Toen ik deze S90 kocht heb ik de radio als continue aangesloten zodat ik ook kan luisteren zonder het contact aan. Mogelijk is er iets mis met de radio en blijft deze ergens "aan" staan van binnen waar dat toch niet hoort. En waarschijnlijk heeft dat er voor gezorgd dat de accu soms leeg raakt. Sinds ik dus de radio weer origineel heb gemaakt, heeft het lege-accu-probleen zich nog niet voor gedaan.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ah, ja dat verklaart. Het hoeft niet eens de radio zelf te zijn, kan ook de ECU zijn die niet helemaal uit gaat omdat er nog teveel verbruikers actief zijn...( je radio dus , ookal is dat maar een mA).
En voor veel radio's is uitzetten heel wat anders dan uitgezet worden door C15 (=geschakelde spanning) wegnemen.
Je zou voor jouw wens (radio luisteren soms terwijl er geen sleutel in contact steekt) bijv in dashboard kastje een nette schakelaar kunnen plaatsen die 12v + afgeeft naar de geschakelde spanning van je radio.
Er moet dan wel een relais tussen om te zorgen dat je met die spanning niet alle geschakelde spanningen ineens voedt....
Groet!
Bob
En voor veel radio's is uitzetten heel wat anders dan uitgezet worden door C15 (=geschakelde spanning) wegnemen.
Je zou voor jouw wens (radio luisteren soms terwijl er geen sleutel in contact steekt) bijv in dashboard kastje een nette schakelaar kunnen plaatsen die 12v + afgeeft naar de geschakelde spanning van je radio.
Er moet dan wel een relais tussen om te zorgen dat je met die spanning niet alle geschakelde spanningen ineens voedt....
Groet!
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu