Mijn s60 t5 uit 2001, "bibbert" af en toe.
Dit gebeurt meestal als ik heb gereden rij en vervolgens bijvoorbeeld bij een stoplicht moet stoppen.
Hij draait goed en ineens een "bibber" en dan weer gewoon.
Heeft iemand een idee.
Ik hoor het graag.
bibberen
-
- 4th Gear member
De belachelijk aanwezige airco schok kan dit veroozaken; airco word (indien ingeschakeld) met intervallen ingeschakeld (of de compressor enzo). Bij inschakeling kun je dit ook horen (een tik). Motor kan zelfs iets sneller "lijken" te gaan lopen. Niet het meest verfijnde systeem dat ik ken, maar volgens mij gevaarloos
.

Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- EVV
- 5th Gear member
Ik heb met mijn beide Volvo's nog nooit aan de motor gemerkt dat de airco pomp aanslaat, alleen aan het geluid van de airco koppeling was te merken dat die aan sprong. Lijkt me dus dat er iets niet goed is. Airco is natuurlijk heel erg simpel uit te sluiten door die gewoon uit te zetten...
- EVV
- 5th Gear member
Misschien kan je "bibber" eens anders omschrijven, is het alsof het toerental weg valt? Of fluctuaties in het toerental?
Wat doet het toerental als in vrij gas geeft, even vast houd en dan los laat, valt die dan netjes terug naar stationair of valt die eerst te ver terug om daarna weer te stijgen?
Wat doet het toerental als in vrij gas geeft, even vast houd en dan los laat, valt die dan netjes terug naar stationair of valt die eerst te ver terug om daarna weer te stijgen?
- VolvoS60D5Black
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Doe maar ff gasklephuis bekijken..... Of ie niet ernstig vervuild is.... En ja daar zijn we weeeeer
Uitlezen is sleutel tot succes....... Storingslampje gaat niet branden bij elke storing
Uitlezen is sleutel tot succes....... Storingslampje gaat niet branden bij elke storing
Volvo @ VAG monteur