Pagina 1 van 4
2 Bouten aircopomp afgebroken
Geplaatst: 20.06.2012 - 19:07
door Biarritz
Bij het zoveelste garagebezoek om een dreunend geluid bij 1800 toeren te localiseren is er geconstateerd dat er twee bouten van de aircopomp zijn afgebroken. Deze bouten van ongeveer 15 cm lang zitten dus los.
Vanwege tijdgebrek (de pomp moet helemaal uitgebouwd worden) kan ik pas weer over twee weken terecht. Kan dit zo lang wachten?
Het dreunen komt in ieder geval aan die kant van de motor vandaan en kan dus worden veroorzaakt door de aircopomp. Zijn er nog andere mogelijkheden dat iemand ervaring mee heeft?
Vervangen zijn al:
-Draagarmen
-Dual Mass Vliegwiel
-Motorsteunrubbers
Geplaatst: 20.06.2012 - 19:45
door evert65
geen idee, maar als ze je weg sturen met kom over 2 weken maar terug zal wel kunnen, anders is hun risico zou ik denken
Geplaatst: 20.06.2012 - 19:48
door Biarritz
Door de drukte weet ik niet of het helemaal goed ging tussen de balie en de werkplaats. Toen ik zojuist zelf eens onder de kap ging kijken schrok ik er wel van om die bouten los te zien.
Zal morgen toch nog maar eens bellen voor de zekerheid.
Geplaatst: 20.06.2012 - 19:52
door Gast
Heb je een foto?
Geplaatst: 20.06.2012 - 20:05
door Fredhead
Geen idee om de airco voorlopig maar even uit te zetten tot de reparatie is gebeurd?
Geplaatst: 20.06.2012 - 20:08
door Biarritz
Fotos:
Geplaatst: 20.06.2012 - 20:15
door Biarritz
De pomp draait altijd mee met de riem, dus uitzetten betekent denk ik niet minder belasting.
Geplaatst: 20.06.2012 - 20:39
door ovlov058
als die pomp loskomt sta je langs de kant.
Is de tweede bout niet aan te draaien?
Kortere riem, voor zonder airco geen optie?
gewoon voor dit probleem een andere garage zoeken, is niet verantwoord je zo te laten rijden.
Geplaatst: 20.06.2012 - 20:43
door Huskvarna
gewoon voor dit probleem een andere garage zoeken, is niet verantwoord je zo te laten rijden.
+1
Geplaatst: 20.06.2012 - 21:46
door MarioC70
Het is erg simpel,daar kun je niet mee verder rijden!
Goeie garage heb je overigen die je zo door laat rijden,als de pomp helemaal los raakt heb je voor een paar duizend euro schade als het echt mis gaat,die multie riem slaat finaal door je distributiedeksel heen.
Geplaatst: 20.06.2012 - 22:09
door Biarritz
Ok, ik ga morgen in ieder geval even voor een second opinion bij een Volvo dealer langs.
Geplaatst: 20.06.2012 - 22:12
door MarioC70
Die diagnose was niet bij een dealer begrijp ik nu!
Geplaatst: 20.06.2012 - 22:20
door elianmars
Ik zou niet eens meer zo durven rijden. Eerst een kortere multiriem er op en dan pas weer gaan rijden.
Geplaatst: 20.06.2012 - 22:58
door evert65
Die diagnose was niet bij een dealer begrijp ik nu!
dat was mij ook niet duidelijk
ik begrijp uit foto`s en de overige reacties dat ik er goed naast zat :-&
Geplaatst: 20.06.2012 - 23:02
door Gast
MarioC70 schreef:Het is erg simpel,daar kun je niet mee verder rijden!
Komt dit vaker voor dat die bouten breken/los gaan?
Geplaatst: 21.06.2012 - 06:59
door Biarritz
Diagnose was inderdaad niet bij een dealer, maar bij een Volvo specialist
Geplaatst: 21.06.2012 - 09:16
door edraket
AlexV70 schreef:MarioC70 schreef:Het is erg simpel,daar kun je niet mee verder rijden!
Komt dit vaker voor dat die bouten breken/los gaan?
Uitgesloten. Deze zijn een keer los geweest, dat is voor mij 100% duidelijk.
Geplaatst: 21.06.2012 - 10:39
door Biarritz
Zojuist bij de Volvo dealer geweest. Deze vond het erg vreemd allemaal. Inderdaad er is aan geprutst oid, kan niet anders. Ook een bevestigingspunt van de turboslang was aldaar afgebroken.
Helaas hadden ze de komende twee weken ook geen tijd. In principe kan ik ermee doorrijden, maar geen 100% zekerheid. Zit nu met geknepen billen naar allerlei geluiden te luisteren, hopende dat er niets stuk gaat.
Geplaatst: 21.06.2012 - 11:09
door MarioC70
Biarritz schreef:Diagnose was inderdaad niet bij een dealer, maar bij een Volvo specialist
Iedereen kan zich tegenwoordig specialist noemen!
Die discussie laten we maar voor wat het is.
Geplaatst: 21.06.2012 - 12:05
door Biarritz
Even ter verduidelijking: de Volvo specialist is niet de veroorzaker van de losgeslagen bouten.
De auto heb ik anderhalf jaar geleden gekocht van een Volvo dealer in het oosten van het land met 6 maanden garantie en is in het verleden ook altijd in onderhoud geweest bij een officiƫle Volvo dealer volgens het onderhoudsboekje.
Ik heb een aantal mankementen die helaas na de garantieperiode plaats vonden door de specialist laten uitvoeren en was hier best tevreden over.