Geïntegreerde zittingverhogers achter: nog in te bouwen

least
3rd Gear member

zou het mogelijk zijn om achteraf alsnog voor de achterbank 1 geïntegreerde zitverhoger in bouwen. Iemand een idee of dit kan en wat dat dan zou kunnen kosten, kwestie van onderdelen bestellen en installeren, wellicht ook wat software?
nadenkend over weer een Volvo: V90
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Volgens mij moet je een complete achtebank bestellen dan....
Misschien al op de sloop te vinden?
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Thom
5th Gear member

Ik zou met kinderveiligheid geen risico's nemen..op een LE was/is de Family Line toch gewoon te bestellen af fabriek?
least
3rd Gear member

Thom schreef:Ik zou met kinderveiligheid geen risico's nemen..op een LE was/is de Family Line toch gewoon te bestellen af fabriek?
Ja, maar niet besteld, natuurlijk moet het veilig zijn
Alchemist
3rd Gear member

least schreef:.... kwestie van onderdelen bestellen en installeren, wellicht ook wat software?
Zonder flauw te willen doen: Forget it.....

Heb de geïntegreerde verhogers, daar hangt een hoop aan vast! Ten eerste heb je echt een andere bank, met uitsparingen nodig.
Ten tweede en veel lastiger is dat de gordijnairbag anders reageert bij een aanrijding als de verhoger uitgeklapt is en belast wordt. Dus of een ander type airbag of andere software etc.....
Gezien de behulpzaamheid van Volvo bij softwarewijzigingen voor achteraf in te bouwen onderdelen gaat dit dus nooit lukken.

Groeten, Alchemist

P.S. gebruik ze nauwelijks, ze geven 0 zijdelingse steun als kinderstoel. Je hoort er dan ook nog een soort hoes (blauw) met zijflapjes bij te kopen die de rest van de bescherming over moet nemen als je 'm als kinderstoel wilt gebruiken, ziet er niet betrouwbaar uit! Als zitverhoger werkt hij beter en je hebt 'm altijd bij je.....
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
NederKees
2nd Gear member

Ben het eens met Alchemist. Voor echt kleine kinderen zijn ze niet goed genoeg. Ik heb dan ook die hoezen met zijflapjes maar die geven weinig extra steun. En zijn wel achterlijk duur.
Voor kinderen onder de 7 kan je beter een goede stoel kopen. Zeker als ze nog slapen tijdens het rijden. Op die geïntegreerde verhogers hangen ze dan zeer oncomfortabel (en onveilig) voorover in de gordels.

Pas als ze genoeg hebben aan alleen een verhoger is het een goede oplossing. Vooral omdat dan blijkbaar de airbags en gordelspanners anders werken.
least
3rd Gear member

Dochterlief valt in laatste categorie, dus dat was ook de ovetweging. Ben wel benieuwd of het kan.
CY325i
2nd Gear member

Volgens mij kan het alleen door een (nieuwe of gebruikte) achterbank met ingebouwde zitverhogers aan te schaffen.

Weet niet of je zo'n bank met zitverhogers wel eens hebt bekeken, maar dat is echt maatwerk af-fabriek. Achteraf hakken en zagen is echt geen optie met de standaard achterbank.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
PGV90
6th Gear member

Ter aanvulling,
wij zijn erg blij met de stoelverhogers,
een dochter van 10 zit daar nog prima op,
jongere dochter van 7 ook voor de ritten binnen NL, naar buitenland nog wel in een stoel (Rodi), omdat bij het in slaap vallen je dan netjes blijft zitten.

Grootste voordeel is dat als de bank plat gaat, of als je eens volwassenen achterin hebt, het erg simpel is om de verhogers in te klappen.

Voor mij zeker een aanrader.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
den toerist
5th Gear member

Sinds we zo'n achterbank hebben in onze V70 (1 jaar intussen) hebben wij ons dit nog geen seconde beklaagd. Onze 3 kinderen zitten er goed op. Onze oudste zoon in het midden (7 jaar) en zijn 2 broers 6 en 3,5 jaar zitten op het opklapbaar kinderzitje. De jongste op hoogste stand, uiteraard. Als het eens gebeurd dat er iemand in slaap valt op de achterbank, blijven ze tegen de rugleuning zitten. Voorover heb ik ze nog niet zien hangen. Akkoord, zijdelingse steun is er nauwelijks maar dat is dan ook een keuze die je maakt ( lees: gemak ) tegenover het steeds in & uit bouwen van de losse kinderstoeltjes ( lees: ongemak ).
NederKees
2nd Gear member

den toerist schreef:Sinds we zo'n achterbank hebben in onze V70 (1 jaar intussen) hebben wij ons dit nog geen seconde beklaagd. Onze 3 kinderen zitten er goed op. Onze oudste zoon in het midden (7 jaar) en zijn 2 broers 6 en 3,5 jaar zitten op het opklapbaar kinderzitje. De jongste op hoogste stand, uiteraard. Als het eens gebeurd dat er iemand in slaap valt op de achterbank, blijven ze tegen de rugleuning zitten. Voorover heb ik ze nog niet zien hangen. Akkoord, zijdelingse steun is er nauwelijks maar dat is dan ook een keuze die je maakt ( lees: gemak ) tegenover het steeds in & uit bouwen van de losse kinderstoeltjes ( lees: ongemak ).
De keuze is niet (voor mij toch) tussen gemak en ongemak maar tussen meer of minder veilig. En dan kies ik voor mijn kinderen voor zo veilig mogelijk.
Dat is ook de hoofdreden dat ik in een grote zware Volvo rijd.
piotrV70
5th Gear member

least schreef:zou het mogelijk zijn om achteraf alsnog voor de achterbank 1 geïntegreerde zitverhoger in bouwen. Iemand een idee of dit kan en wat dat dan zou kunnen kosten, kwestie van onderdelen bestellen en installeren, wellicht ook wat software?
Het kan maar alleen per twee. Ik heb het bij mijn volvo gedaan. Je hoeft alleen het zitdeel te vervangen. Als alles meezit dan is mijn achterbank volgende week te koop.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
V50 R
6th Gear member

piotrV70 schreef:
least schreef:zou het mogelijk zijn om achteraf alsnog voor de achterbank 1 geïntegreerde zitverhoger in bouwen. Iemand een idee of dit kan en wat dat dan zou kunnen kosten, kwestie van onderdelen bestellen en installeren, wellicht ook wat software?
Het kan maar alleen per twee. Ik heb het bij mijn volvo gedaan. Je hoeft alleen het zitdeel te vervangen. Als alles meezit dan is mijn achterbank volgende week te koop.
Least heeft een V70 MY2012, dan gaat jouw achterbank van 2001 niet passen gelet op je onderschrift!
piotrV70
5th Gear member

@V50R niet opgelet. Excuus.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
crackedtooth
5th Gear member

NederKees schreef:
den toerist schreef:Sinds we zo'n achterbank hebben in onze V70 (1 jaar intussen) hebben wij ons dit nog geen seconde beklaagd. Onze 3 kinderen zitten er goed op. Onze oudste zoon in het midden (7 jaar) en zijn 2 broers 6 en 3,5 jaar zitten op het opklapbaar kinderzitje. De jongste op hoogste stand, uiteraard. Als het eens gebeurd dat er iemand in slaap valt op de achterbank, blijven ze tegen de rugleuning zitten. Voorover heb ik ze nog niet zien hangen. Akkoord, zijdelingse steun is er nauwelijks maar dat is dan ook een keuze die je maakt ( lees: gemak ) tegenover het steeds in & uit bouwen van de losse kinderstoeltjes ( lees: ongemak ).
De keuze is niet (voor mij toch) tussen gemak en ongemak maar tussen meer of minder veilig. En dan kies ik voor mijn kinderen voor zo veilig mogelijk.

Tja.. lekker in de auto laten zitten staat te stom ?

Roemer Kidfix met isofix is
a)erg veilig ook bij sideways impact
b)erg makkelijk te monteren
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Jers3n
5th Gear member

NederKees schreef:
Ik heb dit ook al met enige verbazing gelezen.
Gemak mag, bij mij althans, nooit ten koste gaan van de veiligheid. En bij mijn weten is de zijdelingse steun/bescherming van kinderzitjes er in eerste instantie ook niet voor het gemak/comfort van je kind maar, zeker voor de jongere kinderen, voor de veiligheid.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Alchemist
3rd Gear member

Eens, ik heb ook 2 Romer isofix stoeltjes op de zitverhogers, wegens veiligheid.
Als de kids nog klein zijn: zonder zij-bescherming vind ik het niks.
Als de kids nog wat groter zijn: prima verhogende stoeltjes
Voor nood: prachtige oplossing
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
Croogs
1st Gear member

Jers3n schreef:
NederKees schreef:
Gemak mag, bij mij althans, nooit ten koste gaan van de veiligheid. En bij mijn weten is de zijdelingse steun/bescherming van kinderzitjes er in eerste instantie ook niet voor het gemak/comfort van je kind maar, zeker voor de jongere kinderen, voor de veiligheid.
Onze 3 kids van 7, 6 en 4 zitten er ook prima mee op de achterbank (die van 6 en 4 dan), zou niet anders meer willen. Waar het om gaat is dat de gordel goed aansluit, in de auto van m'n vrouw zitten ze op losse zitverhogers en dat is echt niet beter of slechter. Het gemak van eenvoudig in- en uitklappen is mij ook veel waard. Eens, als de jongste in slaap valt hangt-ie wat meer in de gordel, maar dat gebeurd bij een normale zitverhoger ook en bij ons vallen ze (helaas) niet meer zo vaak in slaap. Voor kinderen <3j of die niet goed kunnen zitten is het absoluut geen oplossing, maar dat zijn losse zitverhogers ook niet. Vanaf 3/4j een ideale en super gemakkelijke oplossing. En die stoeltjes/leuningen met zijdelingse steun daar passen ze inmiddels ook niet meer in
2011-11 | V70 LE T4 | Powershift | Luxury Line | Savile Grey |
NederKees
2nd Gear member

Croogs schreef:
Jers3n schreef:
NederKees schreef: De keuze is niet (voor mij toch) tussen gemak en ongemak maar tussen meer of minder veilig. En dan kies ik voor mijn kinderen voor zo veilig mogelijk.
Onze 3 kids van 7, 6 en 4 zitten er ook prima mee op de achterbank (die van 6 en 4 dan), zou niet anders meer willen. Waar het om gaat is dat de gordel goed aansluit, in de auto van m'n vrouw zitten ze op losse zitverhogers en dat is echt niet beter of slechter. Het gemak van eenvoudig in- en uitklappen is mij ook veel waard. Eens, als de jongste in slaap valt hangt-ie wat meer in de gordel, maar dat gebeurd bij een normale zitverhoger ook en bij ons vallen ze (helaas) niet meer zo vaak in slaap. Voor kinderen <3j of die niet goed kunnen zitten is het absoluut geen oplossing, maar dat zijn losse zitverhogers ook niet. Vanaf 3/4j een ideale en super gemakkelijke oplossing. En die stoeltjes/leuningen met zijdelingse steun daar passen ze inmiddels ook niet meer in
Een kind van 4 dat niet in een Rodi XP o.i.d. past....dat moet een reus zijn.
Sommigen hebben nu eenmaal wat meer ongemak en/of geld over voor de veiligheid van hun kinderen en anderen niet. Dat is je eigen keuze.
Die ingebouwde zitverhogers zijn niet geschikt voor kinderen van vijf of jonger. Hoogstens als nood-oplossing.
Een losse zitverhoger ook niet. Alleen een complete stoel met zijsteun en gordel-geleiding is dan een veilige oplossing.
Dat blijkt uit alle testen van ANWB, ADAC, testaankoop etc.
crackedtooth
5th Gear member

De nieuwe zitverhogers zijn ongeveer 4-12 jaar

Dat ene kind van 6 of 6 er niet op past klopt niet.
En een losse (of vastgezettte met isofix) kinderzit is wel degelijk veel veiliger ivm de zijdelingse impact bescherming

http://www.romerautostoel.com/romer-kidfix-sict/
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”