Pagina 1 van 2

Mijn vaders XC60

Geplaatst: 21.06.2012 - 18:17
door Ireentje
Mijn vader heeft een XC60 van bijna 1 jaar oud en nu is het electrische gedeelte van de stoelbediening afgebroken van de bestuurdersstoel.
Het lijkt me dat zo iets niet mag gebeuren, en mijn vader zegt wel dat hij erlang komt met uitstappen.

Dus hij terug naar de garage, en daar hebben ze hem vastgelijmd maar natuurlijk is dat binnen een dag weer kapot.

Iemand dezelfde ervaring? En anders nog een idee?

Geplaatst: 21.06.2012 - 18:25
door V70/2.4D/2003
Nieuwe knop/bediening er in en eens een goed gesprek met de dealer of Volvo NL ten aanzien van het fenomeen "Garantie".

Re: Mijn vaders XC60

Geplaatst: 21.06.2012 - 19:29
door Carlsson 900
Ireentje schreef:Mijn vader heeft een CX60 van bijna 1 jaar oud en nu is het electrische gedeelte van de stoelbediening afgebroken van de bestuurdersstoel.
Het lijkt me dat zo iets niet mag gebeuren, en mijn vader zegt wel dat hij erlang komt met uitstappen.

Dus hij terug naar de garage, en daar hebben ze hem vastgelijmd maar natuurlijk is dat binnen een dag weer kapot.

Iemand dezelfde ervaring? En anders nog een idee?

Service 2.0 ?!

Dat is toch gewoon 2 jaar wettelijke garantie ! !

:-(

Geplaatst: 21.06.2012 - 20:47
door V50 R
Erg vreemd idd.. zou toch verwachten dat volvo niet met lijm aan de gang gaat met zo'n jonge auto..

Geplaatst: 21.06.2012 - 21:47
door euerw
Crisis ?

Geplaatst: 21.06.2012 - 22:15
door Thom
Niet alles hoeft direct te worden vervangen..

Geplaatst: 21.06.2012 - 22:23
door Oceanracer
Thom schreef:Niet alles hoeft direct te worden vervangen..
Zodra een auto buiten de garantie zit wordt anders altijd geadviseerd om defecte onderdelen te vervangen. Bij de dealer wordt haast nooit iets gerepareerd.

Geplaatst: 21.06.2012 - 23:58
door Thom
Je bent vrij om een andere dealer/garage te zoeken als je die ervaring hebt..

Enfin, we dwalen af. Mocht deze reparatie niet voldoen, dan kan je binnen de garantietermijn alsnog een betere oplossing eisen. Lijkt me dat dit allemaal wel goed moet komen.

(ik vind t persoonlijk nogal overdreven om over een stoelknopje een topic te openen, maar dat terzijde..)

Geplaatst: 22.06.2012 - 00:57
door BlackcurrantV70
Ireentje, bedoel je de electrische bediening (schakelaars) aan de zijkant van de stoel ? (fotootje)

Mijn XC60 is nu 15maand oud, maar nog niks opgevallen, ik zou geen lijm accepteren, direct terug naar de dealer !

Geplaatst: 22.06.2012 - 09:11
door V70 D5 Ed. II Geartronic
Waarom zou dit onder de garantie vallen als er kennelijk steeds tegen het knopje wordt aangestoten. Het is niet spontaan afgebroken. Ik kan me wel voorstellen dat de dealer het probeert te repareren in plaats van gelijk te vervangen. Is veel goedkoper voor de berijder.

Geplaatst: 22.06.2012 - 10:02
door V70/2.4D/2003
2 jaar garantie is 2 jaar garantie, of heb ik een deel van de film niet begrepen? Hetgeen natuurlijk best mogelijk zou kunnen zijn. Feit blijft dat het van de zotte is dat zoiets na een jaar al naar de kl*ten is, je zet je stoel in positie en klaar, hoef je in principe niet meer aan de knoppen te komen want de instelling is immers klaar.

Geplaatst: 22.06.2012 - 10:12
door V70 D5 Ed. II Geartronic
V70/2.4D/2003 schreef:2 jaar garantie is 2 jaar garantie, of heb ik een deel van de film niet begrepen? Hetgeen natuurlijk best mogelijk zou kunnen zijn. Feit blijft dat het van de zotte is dat zoiets na een jaar al naar de kl*ten is, je zet je stoel in positie en klaar, hoef je in principe niet meer aan de knoppen te komen want de instelling is immers klaar.
Garantie heb je op dingen die 'spontaan' kapot gaan omdat de kwaliteit niet goed genoeg is. Maar de vader van Ireentje heeft kennelijk een dusdanige manier van in- en/of uitstappen, dat hij tegen de knopjes aankomt. Op iets wat je zelf stuk maakt (ongetwijfeld zonder opzet) heb je geen garantie.

Geplaatst: 22.06.2012 - 10:59
door V70/2.4D/2003
Service is geen afdeling maar een mentaliteit. Zou ik die dealer zijn, dan wilde ik daar niet eens over nadenken. Nieuw knopje er aan en niet meer zeuren, al wat het zelfs onder het motto: Het is Uw eigen schuld maar wij doen niet moeilijk. Je moet trouwens wel heel raar instappen wil je tegen die knoppen komen met je schoenen, maar dat is mijn beleving.

Geplaatst: 22.06.2012 - 11:15
door diesel01
V70/2.4D/2003 schreef:Service is geen afdeling maar een mentaliteit. Zou ik die dealer zijn, dan wilde ik daar niet eens over nadenken. Nieuw knopje er aan en niet meer zeuren, al wat het zelfs onder het motto: Het is Uw eigen schuld maar wij doen niet moeilijk. Je moet trouwens wel heel raar instappen wil je tegen die knoppen komen met je schoenen, maar dat is mijn beleving.
Klopt maar denk even aan een hogere auto waar je uitstapt en zelf niet al te lang bent dan kan ik mij voorstellen dat je de bediening raakt met de achterkant van het been.
Voor de rest onderstreep ik jouw gedachtegang, hier komen mensen ook binnen met knopjes die kapot zijn daar hebben we een toolboxje voor en daar zit allerlei kleingrut in gewoon service...omdat het kan.
Tevreden klanten komen terug!

Geplaatst: 22.06.2012 - 11:24
door V70/2.4D/2003
En zo is't maar net

Geplaatst: 22.06.2012 - 11:25
door V70 D5 Ed. II Geartronic
diesel01 schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Service is geen afdeling maar een mentaliteit. Zou ik die dealer zijn, dan wilde ik daar niet eens over nadenken. Nieuw knopje er aan en niet meer zeuren, al wat het zelfs onder het motto: Het is Uw eigen schuld maar wij doen niet moeilijk. Je moet trouwens wel heel raar instappen wil je tegen die knoppen komen met je schoenen, maar dat is mijn beleving.
Klopt maar denk even aan een hogere auto waar je uitstapt en zelf niet al te lang bent dan kan ik mij voorstellen dat je de bediening raakt met de achterkant van het been.
Voor de rest onderstreep ik jouw gedachtegang, hier komen mensen ook binnen met knopjes die kapot zijn daar hebben we een toolboxje voor en daar zit allerlei kleingrut in gewoon service...omdat het kan.
Tevreden klanten komen terug!
Het verlenen van service is iets anders dan dat een onderdeel onder garantie moet worden vervangen. Ik heb geen idee wat het vervangen van zo'n schakelaar kost. Misschien is het hele achterliggende mechanisme één onderdeel. Kan me voorstellen dat je dat alleen uit service-overwegingen niet zo maar gaat vervangen. Dan probeer je eerst wat anders. Anderzijds, als het een los knopje is, dat los te bestellen is, dan is het een ander verhaal.

Geplaatst: 22.06.2012 - 11:29
door tip
Lijkt mij dat iedereen die in een Volvo stapt dat op zijn manier doet en de auto daarop uitgerust is met specificaties die tegen een tikkie kunnen. Dus gewoon garantiegevalletje.. en geen prutswerk met lijm en zo. toch Volvo??

Geplaatst: 22.06.2012 - 17:15
door Ben
allemaal speculaties.

Geplaatst: 22.06.2012 - 18:03
door tip
Ben schreef:allemaal speculaties.
Ik moet toch de topic-starter serieus nemen en het verhaal als uitgangspunt nemen? Daar zit geen speculaasje bij..

Geplaatst: 22.06.2012 - 18:47
door Ben
Nee, dat niet maar de reacties wel