Plots zwaar in houden Volvo 960
Geplaatst: 22.06.2012 - 00:01
Zojuist gestrand langs de snelweg en afgesleept naar huis door de ANWB :evil:
We waren even naar het noorden des lands voor een onderdeel voor een van onze andere auto's. OP de terug weg wilde we nog even langs mijn moeder die bij emmen op een camping staat. Even wat extra gas er op om nog voor de buien bij die camping aan te komen.
In eens gaat lambda sonde lampje branden. Dus ik laat het gas een beetje los maar verder ging hij nog prima. Plots houd hij ook in en reageert hij niet meer op mijn gas. Snelheid valt terug naar onder de 80 en daalde nog verder. Gelukkig net voor een tankstation dus snel er af en stil gezet.
Motor uit en even laten staan.
Even later weer gestart en liep wel weer goed. Lambda sonde bleef wel branden.
Na enkel seconden ging hij weer beroerd lopen alsof hij een paar cilinders miste.
Nog eens uit en weer aan. Exact hetzelfde. Ook over gezet naar Benzine maar bleef hetzelfde.
Tja wat doe je dan?? Ik heb hem maar even uitgelezen (heb gelukkig internet op mijn telefoon dus kon de foutcodes zo even op zoeken.)
De volgende codes kwamen naar boven:
1-1-5 Not applicable Fault in Injector 3,5,6 Fuel Injector
1-3-2 Battery voltage too low/high Poor battery or charging system No faults evident Same Same
2-3-3 Not applicable NA NA Idle control outside range Idle speed control
Tja zegt me eigenlijk nog weinig ter plekke dus maar de ANWB gebeld en die hebben me maar afgesleept want die man kwam er ook niet echt uit.
Nu net thuis en nog even gekeken maar het valt me op dat het begint zodra hij op LPG over gaat. Maar blijft beroerd lopen als ik hem daarna terug zet naar benzine.
Ik heb er bijna niks geen benzine in maar als ik na starten hem op benzine houd dan blijft hij wel mooi lopen (maar blijft wel lambda sonde branden)
Ik wil morgen even benzine tanken en kijken of hij op benzine wel normaal rijd?
Iemand een idee? Tips?
Ow ja mijn uitlaat is al een tijdje iets lek bij de kat maar lijkt me sterk dat het daar aan ligt (was ook de conclusie van de ANWB man.)
We waren even naar het noorden des lands voor een onderdeel voor een van onze andere auto's. OP de terug weg wilde we nog even langs mijn moeder die bij emmen op een camping staat. Even wat extra gas er op om nog voor de buien bij die camping aan te komen.
In eens gaat lambda sonde lampje branden. Dus ik laat het gas een beetje los maar verder ging hij nog prima. Plots houd hij ook in en reageert hij niet meer op mijn gas. Snelheid valt terug naar onder de 80 en daalde nog verder. Gelukkig net voor een tankstation dus snel er af en stil gezet.
Motor uit en even laten staan.
Even later weer gestart en liep wel weer goed. Lambda sonde bleef wel branden.
Na enkel seconden ging hij weer beroerd lopen alsof hij een paar cilinders miste.
Nog eens uit en weer aan. Exact hetzelfde. Ook over gezet naar Benzine maar bleef hetzelfde.
Tja wat doe je dan?? Ik heb hem maar even uitgelezen (heb gelukkig internet op mijn telefoon dus kon de foutcodes zo even op zoeken.)
De volgende codes kwamen naar boven:
1-1-5 Not applicable Fault in Injector 3,5,6 Fuel Injector
1-3-2 Battery voltage too low/high Poor battery or charging system No faults evident Same Same
2-3-3 Not applicable NA NA Idle control outside range Idle speed control
Tja zegt me eigenlijk nog weinig ter plekke dus maar de ANWB gebeld en die hebben me maar afgesleept want die man kwam er ook niet echt uit.
Nu net thuis en nog even gekeken maar het valt me op dat het begint zodra hij op LPG over gaat. Maar blijft beroerd lopen als ik hem daarna terug zet naar benzine.
Ik heb er bijna niks geen benzine in maar als ik na starten hem op benzine houd dan blijft hij wel mooi lopen (maar blijft wel lambda sonde branden)
Ik wil morgen even benzine tanken en kijken of hij op benzine wel normaal rijd?
Iemand een idee? Tips?
Ow ja mijn uitlaat is al een tijdje iets lek bij de kat maar lijkt me sterk dat het daar aan ligt (was ook de conclusie van de ANWB man.)