Hallo,
na 350kkm dienst zijn mijn schijven en blokken aan vervanging toe.
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van deze OEm onderdelen door een ander merk?
Ik ben nl niet zo wild van de remperformantie van de volvo sets.
Iemand ervaring met Brembo, etc, ate...?
vervangen remschijven en blokken
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
Volvo xc70 na 22 jaar met volvo 240GL!
-
- 7th Gear member
Ate is orgineel!
het merk is niet zo van belang,maar de wijze van monteren,dat is veel belangrijker dan het merk schijf en blok.
het merk is niet zo van belang,maar de wijze van monteren,dat is veel belangrijker dan het merk schijf en blok.
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
nu, de originele zijn toch versleten. dus kan ik maar beter uitkijken voor iets die beter remt dan nu het geval is. Ik geloof nooit dat een "andere" montage het verschil zal maken.
Ik hoorde goede commentaren van de EBC redstuff. Iemand??
Ik hoorde goede commentaren van de EBC redstuff. Iemand??
-
- 6th Gear member
Hij heeft het niet over een andere montage,maar over de manier waarop het gemonteerd wordt.
Dat kun je netjes doen zoals het hoort of op z,n jan boerefluitjes,met als gevolg na een aantal kilometers kromme schijven!
Dat kun je netjes doen zoals het hoort of op z,n jan boerefluitjes,met als gevolg na een aantal kilometers kromme schijven!
-
- 7th Gear member
MarioC70 schreef:Hij heeft het niet over een andere montage,maar over de manier waarop het gemonteerd wordt.
Oh zo!

- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
ik heb alle vertrouwen in mijn mechanieker...
ik zie wel dat er verschillende diameter schijven verkrijgbaar zijn. 320mm, 305mm en 286mm.
Dat wordt dus eerst even demonteren of is er een mogelijkheid om dit te weten te komen via het bouwjaar en motornummer?
ik zie wel dat er verschillende diameter schijven verkrijgbaar zijn. 320mm, 305mm en 286mm.
Dat wordt dus eerst even demonteren of is er een mogelijkheid om dit te weten te komen via het bouwjaar en motornummer?