Ik heb sinds kort een super S40 (Wit) 2.0T Phase II. Alles er op en eraan, rijdt super! Echter als ik stationair stilsta bij stoplicht of voordat ik de motor uitzet ( Laat altijd turbo afkoelen bij eindbestemming minuutje stationair laten draaien ) Dan klinkt het een beetje diesel motor achtig. niet hard maar wel zacht op de achtergrond alsof het een kleine diesel motor is.
Vermogen prima in orde en verder loopt ie super, maar denk dat een diesel geluid niet de bedoeling is. Iemand enig idee waar te gaan zoeken naar de oorzaak?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Geplaatst: 03.07.2012 - 12:35
door v402t
Ik had ook een rare tik en dacht aan de kleppen. Naar Volvo geweest: het bleek een klein lekje in de inlaatspruitstuk-pakking....
Geplaatst: 03.07.2012 - 13:56
door dutchlimits
Waar komt het geluid weg uit je motorruimte? kan van alles zijn.. hitteschild bijvoorbeeld..
Geplaatst: 03.07.2012 - 14:02
door MarioC70
Inlaat nokkenastandwiel wat je denk ik hoort,is meestal stuk,als deze geluid maakt.
Als je de stekker van de regelklep eraf trekt en het geluid is dan weg,dan is meestal het tandwiel stuk.
Geplaatst: 08.07.2012 - 08:17
door seoatti
Ik hoor het alleen als de motor warm is. Een zachte diesel achtige motor geluid.
Sinds vanochtend ging het motor management lampje branden. Ik probeer van de week even langs de garage te gaan en laten uitlezen. Wel jammer heb nog geen 400 Km erop zitten. Ben erg benieuwd. De auto rijdt verder super. Vanochtend bij het opstarten alleen een kort heel vreemd fuiltje. denk van de turbo of zoiets.
Geplaatst: 08.07.2012 - 08:18
door seoatti
MarioC70 schreef:Inlaat nokkenastandwiel wat je denk ik hoort,is meestal stuk,als deze geluid maakt.
Als je de stekker van de regelklep eraf trekt en het geluid is dan weg,dan is meestal het tandwiel stuk.
Waar vind ik de regelklep?
Bedankt voor jullie hulp.
Geplaatst: 08.07.2012 - 13:31
door Ramon&Ramon
Onder het zwarte afdekdeksel op de motor aan de rechterzijde van de auto,dus niet aan de stuurkant.
Re: S40 2.0T van mei 2001 klinkt vreemd.
Geplaatst: 02.11.2014 - 19:08
door attilafx
Is het nummer 1 of nummer 2 die je er af moet halen?
Ik rijd er al een maand of 6 rond met deze geluid maar word er nu echt gestoord van.
Het tikt de hele tijd als de motor warm is. Bij koude motor geen probleem alleen als de motor eenmaal warm is.
Dus moet ik kapje 1 of kapje 2 erafhalen?
Re: S40 2.0T van mei 2001 klinkt vreemd.
Geplaatst: 02.11.2014 - 19:14
door attilafx
Zo klinkt mijn Volvo S0 20.t van 2001 (((
Re: S40 2.0T van mei 2001 klinkt vreemd.
Geplaatst: 02.11.2014 - 20:53
door lint
Dat klinkt niet echt goed, de auto rijdt verder normaal met warme motor? Geen brandende lampjes in het dashboard en geen foutcodes bij het uitlezen?
Re: S40 2.0T van mei 2001 klinkt vreemd.
Geplaatst: 04.11.2014 - 22:25
door volvo-s40
Kap 1
VVT Poelie zit aan de uitlaat zijde.
Afgelopen weekend er nog 1 er afgehaald, om de oliekeerringen te vervangen.
Pakking van de VVT solenoid is gelijk mee vervangen (nieuwe pakkingen hebben een filtertje tegen smeer)
Dit was trouwens een T4 van eind 2000 (modeljaar 2001)
Re: S40 2.0T van mei 2001 klinkt vreemd.
Geplaatst: 05.11.2014 - 13:55
door Ramon&Ramon
Bij 1.8 zit hij aan de inlaatkant,,
Re: S40 2.0T van mei 2001 klinkt vreemd.
Geplaatst: 05.11.2014 - 14:55
door volvo-s40
Idd. Non turbo zit op de inlaat.
Waarom dit verschil, is mij niet geheel duidelijk. Maar dat is wel met meer