Ik wil graag even jullie mening vragen...
Ik ben sinds twee jaar de gelukkige bezitter van een Volvo 440 (eerste generatie) Action Line (benzine) uit 1993.
Ik ben er heel tevreden van, en was van plan er nog een tijdje mee te doen.
Ik verzorgde het beestje ook goed.
Vorige week is er iets jammerlijks gebeurd...
Er was een reeks ongevallen op de Belgische autostrade E40, en mijn vrouw was erbij betrokken met onze Volvo 440.
Ze heeft gelukkig zelf niets (leve Volvo), maar onze auto zijn neus is wat ingedeukt.
Er is op het eerste zicht niets mis met de vitale onderdelen: het motorblok ziet er intact uit. Het enige interne dat moet vervangen worden, is de radiator.
Voor de rest moet de motorkap, de bumper en de lichtblokken vervangen worden.
Voor de rest is alle lakwerk intact: tot de zijvleugeltjes toe.
Al bij al niet zo heel veel schade, maar dat kan (met vervangstukken) toch wel oplopen tot 2000 euro.
Nu zijn we al een hele week aan het twijfelen of we er dat nog aan zouden geven of niet.
We zijn héél tevreden van onze wagen, en zouden hem liefst nog wat houden, maar we weten niet of we verborgen gebreken kunnen verwachten of niet.
Ook naar de motor toe weten we niet wat we kunnen verwachten: de motor heeft 130000 km (de eerste 90000 hoofdzakelijk stadsverkeer, de laatste 40000 hoofdzakelijk autosnelweg), en de garagist beweert dat die motoren (1600 benzine) normaal 300000 km moeten kunnen halen.
Iemand ervaringen en/of advies?