Navigatie layout zo simpel?? (En nog 4 vragen over nav)

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
XC60T6
2nd Gear member

Sinds kort heb ik een XC60 en daar vond ik een navigatie DVD uit 2008 in de lader. Toen ik eentje van een gekopieerde set 'zogenaamd de nieuwste' DVD's erin stopte werd er een software update aangeboden die ik heb laten installeren. Uiteindelijk blijken dit DVD's van 2011 te zijn.

Maar als ik nu in straten rij van mijn wijk, geeft de navigatie niet eens de belijning van straten weer! Hij geeft alleen doorgaande wegen weer, en dan nog uiterst simpel met de grafische ontwikkeling van een TomTom uit 1998. Gevolg: In je eigen wijk, of buiten alle dorgaande wegen om, rij je gewoon in een grijs of zwart vlak zonder dat er straten belijnd worden aangegeven!! :(

Mijn 5(!) vragen:

1. Is dit normaal? Straten in wijken moeten toch ook weergegeven worden?

2. Er zijn steeds 2 menu icoontjes die de controller overslaat. Je kunt het eerste icoontje bovenaan aanklikken (en eventueel het submenu ingaan) en daarna schuift ie door naar nummer 4. Wat zijn dan die andere 2 die niet actief zijn?

3. Er werd in de advertentie van de auto vermeld dat de auto 'stand up' navigatie had, dus in de voorruit weer te geven pijlen. Ik heb een systeem in de voorruit wat gaat branden als City Safe alarmeert, maar ik zie in de navigatiemenuutjes nergens de mogelijkheid 'stand up' in te schakelen want volgens mij zou dat moeten werken met dezelfde belichting die City Safe gebruikt of heb ik het mis?

4. Ik heb 3D weergave ingesteld staan maar echt 3D vind ik het niet, het zicht op je eigen auto in het schermpje is meer van achteren af, ver boven de auto. Is dit 3D op z'n Volvo's?

5. Bestaat er eigenlijk wel een 2012 update voor XC60 MY2009? ALs dat zo is koop ik gewoon een upgrade bij de dealer. Beter 100% gegarandeerde juiste DVD's dan telkens weer figuren die vorgaande jaren verkopen voor 'de laatste uitgave'....

Alvast bedankt!
V50 R
6th Gear member

Gekopieerde dvd's werken niet (goed) in volvo's.. Ze geven vaak foutmeldingen en zorgen voor 'lees problemen'. Even een echt setje kopen, staan er genoeg op (even zoeken op de bekende aanbod plaatsen)!de nieuwste van 2012 staan er op voor 50 euro!!!

Vind net via een ander topic deze link, kan je zien welk type je nodig hebt:
http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... R9vXA0uDGW?
XC60T6
2nd Gear member

Die aanbiedingen van 50 euro betreffen oudere kaarten of kopietjes.

Mijn nieuwste versie moet dus Volvo RTI - 2012.1 - Europa (MMM2) zijn en die ga ik morgen wel even halen bij de dealer! Resten er nog wat vragen uit mijn eerste post dus wie daar antwoord op heeft....ik hoor het graag! :P
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

2. Even uit mijn hoofd, maar dat is dacht ik het icoontje waarmee je een geplande route kunt bewerken/wissen. Als er geen route gepland is, is die niet actief.

3. Ik zou niet weten wat Stand up betekend. Head up wordt gebruikt als term voor projectie op de voorruit. een XC60 heeft dat niet.

4. 3D weergave is inderdaad zicht schuin van boven. De zichthoek kun je instellen. Dit kan overigens alleen als je het scherm laat meegaan met de rijrichting. Het werkt (logisch) niet bij het noorden boven.

5. Weet ik niet.
Jeroen
5th Gear member
Contacteer:

5. als het goed is wel, zit er op te wachten.
Heb op 30 mei een mail gehad dat de map update is coming soon.

Maar tot op heden nog niks ontvangen.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
XC60T6
2nd Gear member

Ik heb vandaag wat info gekregen van de dealer:

Ik heb de MapCare besteld, en de nieuwste update 2012 is enkele weken uit. Ik krijg hem volgende week als meteen het NL taalpakket erop wordt gezet.
XC60 3.0 T6 AWD Geartronic MY2009 full options Security Line, High Performance Sound, panoramadak, verlichte instaplijsten, R-Design 2-tone leather, sportonderstel met Four-C-Technologie , 20"; Talitha Dark Grey velgen, Heico exhaust & bumper tuning.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”