Wie kan mij helpen? Geen constantstroom.....
13 polige Jaeger stekkerdoos:
Ik meet geen spanning op de positie 2 (2/54G constantstroom) van de stekkerdoos.
Ik meet wel spanning op positie 9 (permanente stroomdraad binnenverlichting) van de stekkerdoos.
De trekhaak is voorzien van een originele draadboom van Volvo: Bedrading trekhaak, 13-polig- 31285780 - V1.3
Bagagezekeringkast:
Op positie 20 (20A) heb ik ook geen spanning ( = positie 2 Jeager?)
en op positie 7 (15A) heb ik wel spanning ( = positie 9 Jeager?)
Vragen:
1) Moet misschien via VIDA de computer geinstrueerd worden om constantstroom te leveren?
2) Zo niet wie weet dan waarom ik geen spanning meet op positie 20 van de zekeringskast?
constantstroom tbv caravan
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Zo maar, omdat ik er verder ook niets van snap: kan het zijn dat dit te maken heeft met de stand van de contactsleutel?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Da's ook het eerste waar ik aan denk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41375
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Als leek denk ik, constant = constant en zou dus onafhankelijk van het contact moeten zijn.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Correct, die visie heb ik ook....MAARRRRRR: Is best wel lastig onderweg met de rukbunker aan de haak waarvan de koelkast aan het werk is. Bij elke stop MOET DE STEKKER LOS, want dat dingt trekt in no-time de accu leeg dus vandaar dat het wel handig is om die constante spanning via het contact te laten lopen.
Dat is bij de mijne trouwens niet zo, ik heb constant spanning en aldus een kanarie-gele post-it op het dash hangen om er voor te zorgen dat ik hem eventjes loskoppel tijdens de pauzes.
Dat is bij de mijne trouwens niet zo, ik heb constant spanning en aldus een kanarie-gele post-it op het dash hangen om er voor te zorgen dat ik hem eventjes loskoppel tijdens de pauzes.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
En juist daarom heb ik dus een constante stroomdraad, welke geschakeld is via het contact! Zo weet ik zeker dat ik na een pauze de auto ook weer kan starten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- E.T.
- 5th Gear member
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11
ben net even met die van mij aan meten geweest:
Van het contact af zekering 7 spanning, zekering 20 geen spanning
op het contact op beide zekeringen spanning.
Van het contact af zekering 7 spanning, zekering 20 geen spanning
op het contact op beide zekeringen spanning.
Groet Edwin
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Ook mijn mening, constant = constant. Toch?Ben schreef:Als leek denk ik, constant = constant en zou dus onafhankelijk van het contact moeten zijn.
Het zal toch niet? :oops:E.T. schreef:ben net even met die van mij aan meten geweest:
Van het contact af zekering 7 spanning, zekering 20 geen spanning
op het contact op beide zekeringen spanning.
- E.T.
- 5th Gear member
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11
Bij ons caravantje zijn de geschakelde constante stroom en de permanente constante stroom vanaf de verzameldoos, onder de caravan, gekoppeld. De geschakelde constante stroom kan worden afgetakt voor het opladen van een boordaccu. De koelkast zit bij ons gewoon bij de interieurverlichting op.Oceanracer schreef:En juist daarom heb ik dus een constante stroomdraad, welke geschakeld is via het contact! Zo weet ik zeker dat ik na een pauze de auto ook weer kan starten.
Groet Edwin
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
- E.T.
- 5th Gear member
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11
normaal gesproken heb je een geschakelde constante stroom en een permanente constante stroom.AlexV70 schreef:Ook mijn mening, constant = constant. Toch?Ben schreef:Als leek denk ik, constant = constant en zou dus onafhankelijk van het contact moeten zijn.
tis niet moeilijk, je moet het even weten

Groet Edwin
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Idd ik heb op contact spanning op zekering 20.
MAAR geen spanning op de stekkerdoos op positie 2, dus ik zal de kabelboom helemaal af moeten.
Iemand nog een suggestie? Welke kleur houd Volvo aan vanaf de zekeringkast?
Vreemd blijft het wel, want vanaf het moment dat ik hem heb is dit al zo.
Ja ik hoor het al; en nu pas........
Tja was eerder niet zo'n probleem, maar ik wil toch dat mijn drankjes gekoeld in Frankrijk aan komen.
MAAR geen spanning op de stekkerdoos op positie 2, dus ik zal de kabelboom helemaal af moeten.
Iemand nog een suggestie? Welke kleur houd Volvo aan vanaf de zekeringkast?
Vreemd blijft het wel, want vanaf het moment dat ik hem heb is dit al zo.
Ja ik hoor het al; en nu pas........
Tja was eerder niet zo'n probleem, maar ik wil toch dat mijn drankjes gekoeld in Frankrijk aan komen.

- truckingwally
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 19.04.2009 - 17:27
zekering is toch wel heel ?
Alles is onmogelijk , als je het maar wil !
Volvo 760GLE 1985 t/m 1992
Volvo 760GLE 1992 t/m 2009
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
Volvo 760GLE 1992 t/m 2009
Volvo V70 2009 t/m 2016
Volvo S80 2016 t/m....
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21717
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
http://www.budgetcaravan.nl/Caravan/Inf ... ig_7_polig
Dat contact 2 heeft een andere functie en is bedoeld voor een mistachterlicht op je "aanhanger".
Contact 10 is inderdaad voor de koelkast en moet over het contact lopen om leegtrekken van de accu te voorkomen, terwijl contatc 9 altijd spanning heeft. Zo kun je in je caravan toch het licht gebruiken en zeker ook je toilet (kan handig zijn op een buitenlandse parkeerplaats ...)
Dat contact 2 heeft een andere functie en is bedoeld voor een mistachterlicht op je "aanhanger".
Contact 10 is inderdaad voor de koelkast en moet over het contact lopen om leegtrekken van de accu te voorkomen, terwijl contatc 9 altijd spanning heeft. Zo kun je in je caravan toch het licht gebruiken en zeker ook je toilet (kan handig zijn op een buitenlandse parkeerplaats ...)
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Voor het licht in de caravan of het toilet heb ik in de caravan een accu staan...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Er is dus helemaal niks aan de hand, omdat ie op de verkeerde pool heeft zitten meten... 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race