Versnellingsbak service spoed

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
s80t6
3rd Gear member

Gister heb ik een storingsmelding op mijn scherm gekregen. 'Versnellingsbak service spoed' werd mij aangeraden. ik had het idee dat ie in een bepaalde versnelling bleef hangen, of dat ie in iedergeval niet terug naar de 1 wou. Ook in de manuele schakelstand wou ie even niet voor of achteruit. hij bleef in de 3 staan. ook ging het lampje 'storing in uitlaatsysteem' branden.

Later kwam 'Cruise' ook niet tevoorschijn, en toen op cruise control over wou gaan kreeg ik de melding 'stop veilig en start opnieuw' dit heb ik gedaan en toen was die melding weg en kon ik gewoon op cruise control rijden. die andere twee meldingen heb ik nog steeds op mijn scherm. Maar de versnellingsbak functioneerd wel weer goed. kan manueel gewoon weer schakelen en de automaat stand werkt ook weer prima.

hoe ernstig schatten jullie deze problematiek in? moet de auto zo snel mogelijk weer terug waar ik hem weg heb en moet ik mijn geld weer ophalen, of wordt de soep hier minder heet gegeten dan ie wordt opgediend?
NOS
7th Gear member

ik zou de auto eerst een door de dealer laten uitlezen en dan bepalen hoe ernstig het is. ik zou er niet lang mee doorrijden!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het zelfhelend vermogen van een auto (zelfs dat van een Volvo) is te beperkt om op het beste te hopen, voor het zekere even uit laten lezen wat de oorzaak was en wat de risico's zijn.
Volvo for life
HMG
4th Gear member

Eventueel een upgrade(s) laten uitvoeren op onderdelen die hiervoor in aanmerking komen.
Marcel
4th Gear member

De laatste(en enige) keer dat ik deze melding had leverde dat een nieuwe versnellingsbak op. Dealer had in eerste instantie de storing gewist maar al snel was hij weer terug. Een magnetische terugslagklep o.i.d. was de oorzaak, enige remedie is een gereviseerde bak. Op vvspy.com staat veel geschreven over deze melding. Volgens mij is het geen zeldzame storing.
Gr. Marcel
s80t6
3rd Gear member

Marcel schreef:De laatste(en enige) keer dat ik deze melding had leverde dat een nieuwe versnellingsbak op. Dealer had in eerste instantie de storing gewist maar al snel was hij weer terug. Een magnetische terugslagklep o.i.d. was de oorzaak, enige remedie is een gereviseerde bak. Op vvspy.com staat veel geschreven over deze melding. Volgens mij is het geen zeldzame storing.
bedankt voor de vvspy.com link, daar staat pas een boel informatie... ik denk dat ik wel ben geholpen met dit topic: http://www.volvospy.com/w-agora4/view.php?bn=volvospy_s80ubb&key=1088805091&first=1090181010&last=1089321704
joost
7th Gear member

Lijkt wel Windows XP!

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”