Heeft er toevallig iemand documentatie, eventuele foto's of afbeeldingen met alle onderdelen die in de Volvo 960 zitten?
Welke draden gaan waarheen, evt zelfs met kleuren, welke luidsprekers, hoeveel watt, afmetingen?
Ben hier heel erg naar op zoek, maar kan niks tot heel weinig vinden.
Wat nu allemaal in mijn auto zit is niet origineel, dus ik heb weinig gegevens van het origineel.
In de voordeuren zitten in ieder geval de originele "opbouwranden" nog, maar 1 luidspreker heeft zeer slecht contact.
Heb deze er netjes uitgesneden zodat ik een mooie ring heb om andere luidsprekers in te bouwen.
Zitten er ergens scheidings-filters?
Heb aansluitingen gevonden voor luidsprekers onder de roosters op het dash, in de voordeuren, en in de achterdeuren.
In het kofferbak komt er links een rond stekkertje, dat uitkomt, achter bij de radio, maar past niet op mijn huidige radio, maar er ligt dus wel eventuele bruikbare bedrading.
Mocht iemand ook maar iets van gegevens hebben, zou ik dat zeer op prijs stellen.
Wil namelijk alles vernieuwen voor wat beters, of juist origineel maken.
Geluidsinstallatie Volvo 960 1995
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24565
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Ik denk dat dat ronde stekkertje voorbereiding voor een Volvo CD wisselaar is. Scheidingsfilters zitten bij mijn weten op de tweeters, niet ergens halverwege.
Hier kun je alle accessoires van de 900 serie bekijken, ook de audio van de 960's. Daar heb je denk ik wel wat aan.
Hier kun je alle accessoires van de 900 serie bekijken, ook de audio van de 960's. Daar heb je denk ik wel wat aan.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Daar zit al hele goede info tussen!
Goed voor een aantal uurtjes leesplezier.
Nog ff inhaken op het filters-verhaal.
Die zitten dus op de originele tweeters, en niet ergens in de bekabeling?
Moet ik alleen deze week eens gaan zoeken en doormeten achter de radio, in hoeverre de bedrading dan naar het dash en voordeuren loopt, of dit bij de radio 2 draden zijn, of 4 draden, per kant.
Dus dat de radio 4 uitgangen heeft voor vóór, of toch maar 2, en dat de bekabeling naderhand gewoon gesplitst word.
Het laatste ga ik van uit, gezien er 8 ohm luidsprekers gebruikt worden.
Tenminste, de originele luidspreker in de deur was 8 ohm, in het dash zat bij mij niks, alleen bekabeling.
Goed voor een aantal uurtjes leesplezier.
Nog ff inhaken op het filters-verhaal.
Die zitten dus op de originele tweeters, en niet ergens in de bekabeling?
Moet ik alleen deze week eens gaan zoeken en doormeten achter de radio, in hoeverre de bedrading dan naar het dash en voordeuren loopt, of dit bij de radio 2 draden zijn, of 4 draden, per kant.
Dus dat de radio 4 uitgangen heeft voor vóór, of toch maar 2, en dat de bekabeling naderhand gewoon gesplitst word.
Het laatste ga ik van uit, gezien er 8 ohm luidsprekers gebruikt worden.
Tenminste, de originele luidspreker in de deur was 8 ohm, in het dash zat bij mij niks, alleen bekabeling.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Nou, ik ben dus enigszins begonnen met het trekken van kabels.
Ik wil de originele bekabeling gaan gebruiken, maar dan gewoon zwaardere luidsprekers nemen, en dan als extra in het kofferbak een versterker met subwoofer, en eventueel nog luidsprekers in de hoedeplank monteren, aangesloten via de versterker, of rechtstreeks vanuit de radio.
Volgens mij is de huidige situatie dat in het dashboard en in de voordeuren 8ohm luidsprekers moeten, om dan op 4ohm uit te komen op de aansluitingen bij de radio, tenminste, ik heb maar 4 setjes luidsprekerdraad zien komen uit de radio.
De achterdeuren moet 4ohm in, gezien die ieder apart aangesloten zijn op de radio.
Bekabeling die ik heb getrokken zijn 2x tulp met signaalkabel, bekende auto-audio kabels.
En 2 stuks 2x2,5mm² voor luidsprekers in de hoedenplank.
Allemaal vanuit de radio-ruimte naar het kofferbak.
Voedingskabel ligt ook al vanaf de accu naar het kofferbak. Heb gekozen voor 10mm².
Mocht ik nu vanuit de radio ooit luidsprekers aan gaan sluiten in de hoedenplank, kan ik de speakers in de achterdeuren vervangen voor 8ohm luidsprekers, en die in de hoedenplank dan ook uiteraard.
Of ik sluit alleen 4ohm luidsprekers aan, in de hoedenplank.
Meteen nog een vraag betreffende mijn radio (SC-816)
Deze heeft aan de achterzijde een aansluitmogelijkheid voor CD en voor AMP.
Wat kan ik met deze AMP aansluiting doen?
Heb nu tulp-bekabeling liggen?!
Van de ene kant haal ik graag een nieuwe nette dubbel-din radio, met mijn aansluitingen en hoger vermogen op de uitgangen, maar van de andere kant wil ik de auto graag een beetje origineel houden, en moet die SC-816 gewoon blijven.
Ik wil de originele bekabeling gaan gebruiken, maar dan gewoon zwaardere luidsprekers nemen, en dan als extra in het kofferbak een versterker met subwoofer, en eventueel nog luidsprekers in de hoedeplank monteren, aangesloten via de versterker, of rechtstreeks vanuit de radio.
Volgens mij is de huidige situatie dat in het dashboard en in de voordeuren 8ohm luidsprekers moeten, om dan op 4ohm uit te komen op de aansluitingen bij de radio, tenminste, ik heb maar 4 setjes luidsprekerdraad zien komen uit de radio.
De achterdeuren moet 4ohm in, gezien die ieder apart aangesloten zijn op de radio.
Bekabeling die ik heb getrokken zijn 2x tulp met signaalkabel, bekende auto-audio kabels.
En 2 stuks 2x2,5mm² voor luidsprekers in de hoedenplank.
Allemaal vanuit de radio-ruimte naar het kofferbak.
Voedingskabel ligt ook al vanaf de accu naar het kofferbak. Heb gekozen voor 10mm².
Mocht ik nu vanuit de radio ooit luidsprekers aan gaan sluiten in de hoedenplank, kan ik de speakers in de achterdeuren vervangen voor 8ohm luidsprekers, en die in de hoedenplank dan ook uiteraard.
Of ik sluit alleen 4ohm luidsprekers aan, in de hoedenplank.
Meteen nog een vraag betreffende mijn radio (SC-816)
Deze heeft aan de achterzijde een aansluitmogelijkheid voor CD en voor AMP.
Wat kan ik met deze AMP aansluiting doen?
Heb nu tulp-bekabeling liggen?!
Van de ene kant haal ik graag een nieuwe nette dubbel-din radio, met mijn aansluitingen en hoger vermogen op de uitgangen, maar van de andere kant wil ik de auto graag een beetje origineel houden, en moet die SC-816 gewoon blijven.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 21:09
amp is voor een versterker
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Ik heb besloten de radio te vervangen voor een model van het merk Caliber.
Nette zwarte radio, zonder bling, en qua specificaties toch wat ik zoek.
Benieuwd of en hoe het gaat passen.
Nette zwarte radio, zonder bling, en qua specificaties toch wat ik zoek.
Benieuwd of en hoe het gaat passen.
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -