Hey allemaal,
Ik wil graag binnenkort een C70 2.3 T5 aan gaan schaffen. Nu hoor ik van meerdere kanten verschillende geluiden. Het is altijd een risicovolle aanschaf, dat begrijp ik. Maar is deze auto zo ontzettend onbetrouwbaar?
Morgen ga ik naar deze kijken: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=212270102
Zouden jullie mij kunnen vertellen wat dingen zijn waar ik op moet letten bij de proefrit, rondje om en in de auto.
Langs een garagebedrijf brengen voor een aanschafkeuring gaat me morgen niet lukken omdat de lokale bedrijven/garages het te druk zouden hebben.
Wat zijn verder jullie ervaringen met reparaties rond de 200.000? Zelf heb ik nu nog een 440, welke ik altijd bij een autobedrijfje in de buurt breng. Ik ken die man al jaren en hij raadt me af of een 2.3 T5 te kopen aangezien de turbo ermee kapt op 200.000. Ook de aandrijfassen en draagarmrubbers zouden een heikel punt zijn. Daarnaast zei hij dat de auto 1 op 7 rijdt en al met al een slechte koop is.
Enige (langere) ervaring kan op dit moment zeer bruikbaar zijn. Ik ben geen filantropische instelling, maar ben wel bereid om wat uit te geven aan een gave auto.
Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen..
Mvg,
Steven
Aanschaf C70 2.3 T5 uit 1998 (4-traps automaat)
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Kent de garage deze auto, dat hij nu al een oordeel klaar heeft? Natuurlijk zal de C70 meer kosten aan onderhoud en gebruik, aan de andere kant is het wel meer auto met (veel) meer pk's dan wat je nu hebt.
Je kunt bij een Volvo dealer een aankoop keuring laten doen, misschien wel verstandig om dat te doen.
Als de onderhoudshistorie netjes is (aantoonbaar) en er komt niets geks uit een aankoopkeuring bij een dealer, zou ik niet bang zijn voor een kilometerstand van 165.000 en een beetje. Motorisch kunnen ze veel meer aan, mits goed onderhouden.
Je kunt bij een Volvo dealer een aankoop keuring laten doen, misschien wel verstandig om dat te doen.
Als de onderhoudshistorie netjes is (aantoonbaar) en er komt niets geks uit een aankoopkeuring bij een dealer, zou ik niet bang zijn voor een kilometerstand van 165.000 en een beetje. Motorisch kunnen ze veel meer aan, mits goed onderhouden.
- steven3o2
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 03.02.2011 - 15:29
Ik heb de dealer al aan de lijn gehad en daar is hij in 07. 08 en 09 onderhouden, allemaal kleine beutjes en apk. De jaren daarna is hij ergens anders geweest, alleen weet ik niet waar. De eerstvolgende kans voor een keuring is vrijdag aanstaande, mits hetme morgen bevalt.
Volvo 440 1.8i Sports-Line, 1995 KM: 146.000
Volvo 440 1.8i DL Fleet, 1996 KM: 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Sport-Line, 1999 KM: 181.140
Volvo 440 1.8i DL Fleet, 1996 KM: 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Sport-Line, 1999 KM: 181.140
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
lekkere garage... Sorry, maar hetgeen hij meldt klinkt me allemaal niet erg bekend. Kijk, als de auto slecht onderhouden wordt en als een dwaas bereden is, dan kan best de turbo de geest geven. Als de vorige eigenaren netjes de motor even stationair laten draaien om de turbo 'rustig' te laten worden kan ook deze Volvo 3-4 ton rijden. Aandrijfassen komt niet zo veel voor, draagarmen hebben alle auto's last van als er te hard over drempels gereden wordt. Deze kilometerstand is heel goed, zou daar niet angstig van worden (kocht mijn 850 non-turbo met 178000km en tot verkoop bij 300000km heb ik alleen de koppeling en de remmen vervangen.
Kijk bij deze auto wel of de airco goed koelt en of de 3cd wisselaar in de radio werkt. Ook de elektrische stoelverstelling voor de achterpassagiers en de schakelaars voor ramen, tankklep en achterklep willen wel eens een storing geven. En met een dergelijk kilometrage zou ik kijken of de banden geen droogtescheurtjes hebben, die 18" walsen zijn niet goedkoop
Verder; vertrouwen op gezond verstand. Het lijkt een mooie auto. Eventueel kun je op www.volvo850forum.nl in het daarvoor bestemde topic vragen of iemand deze auto toevallig kent
Kijk bij deze auto wel of de airco goed koelt en of de 3cd wisselaar in de radio werkt. Ook de elektrische stoelverstelling voor de achterpassagiers en de schakelaars voor ramen, tankklep en achterklep willen wel eens een storing geven. En met een dergelijk kilometrage zou ik kijken of de banden geen droogtescheurtjes hebben, die 18" walsen zijn niet goedkoop
Verder; vertrouwen op gezond verstand. Het lijkt een mooie auto. Eventueel kun je op www.volvo850forum.nl in het daarvoor bestemde topic vragen of iemand deze auto toevallig kent
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Op het 850 forum is wel een topic met kilometerstanden, dan heb je een indicatie wat zo'n C70 aan zou kunnen bij normaal gebruik/onderhoud.
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
lekke achterraampjes is makkelijk op te lossen, beetje vaseline op de rubbers smeren.
Lekt het boutje die door het glas zit, voorzichtig een stukje aandraaien.
De automaat schakel deze soepel, de kleur van olie rood en ruik de olie niet verbrand.
Werk de potier verlichting correct, zo niet groote kans op een defecte micro switch.
Vacuumslangen zijn vaak slecht, deze vervangen ivm droogte scheuren.
De airco werk deze goed, is de verdamper al vervangen.
Problemen die ik heb gehad in 2 jaar tijd dat ik een C70 had.
- kachelradiateur
- koelslangen
- lekke achterraampjes
- lamda sonde
- kleine storingen in airco
Succes met de zoektocht.
Ik zou in 3 of 4 verschillende C70 proefrijden, kan je verschil horen en voelen.
Lekt het boutje die door het glas zit, voorzichtig een stukje aandraaien.
De automaat schakel deze soepel, de kleur van olie rood en ruik de olie niet verbrand.
Werk de potier verlichting correct, zo niet groote kans op een defecte micro switch.
Vacuumslangen zijn vaak slecht, deze vervangen ivm droogte scheuren.
De airco werk deze goed, is de verdamper al vervangen.
Problemen die ik heb gehad in 2 jaar tijd dat ik een C70 had.
- kachelradiateur
- koelslangen
- lekke achterraampjes
- lamda sonde
- kleine storingen in airco
Succes met de zoektocht.
Ik zou in 3 of 4 verschillende C70 proefrijden, kan je verschil horen en voelen.
- steven3o2
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 03.02.2011 - 15:29
Dankjewel voor de snelle antwoorden. Morgen zal ik in elk geval de proefrit maken en het onderhoudsboekje rustig doorspitten.
Inmiddels heb ik wel een idee gekregen waar ik op moet gaan letten, maar toch blijft het een beslissing waar mijn nekharen soms van overeind gaan staan. Het is toch mijn eerste "dure" auto en als dit een miskoop is, is dat gewoon zonde.
Verder wilde ik even melden dat ik dit weekend ook nog in deze heb gereden: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=214523355
Deze reed prima, alleen de airco deed het niet. Die man van de dealer zei dat het waarschijnlijk een kwestie aircovloeistof aanvullen was.. Maar ik begrijp dat dit wel eens anders kan uitpakken. Mocht de donkerblauwe niets zijn, blijft voor mij de grijze ook een kansmaker.
Jullie horen nog!
Inmiddels heb ik wel een idee gekregen waar ik op moet gaan letten, maar toch blijft het een beslissing waar mijn nekharen soms van overeind gaan staan. Het is toch mijn eerste "dure" auto en als dit een miskoop is, is dat gewoon zonde.
Verder wilde ik even melden dat ik dit weekend ook nog in deze heb gereden: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=214523355
Deze reed prima, alleen de airco deed het niet. Die man van de dealer zei dat het waarschijnlijk een kwestie aircovloeistof aanvullen was.. Maar ik begrijp dat dit wel eens anders kan uitpakken. Mocht de donkerblauwe niets zijn, blijft voor mij de grijze ook een kansmaker.
Jullie horen nog!
Volvo 440 1.8i Sports-Line, 1995 KM: 146.000
Volvo 440 1.8i DL Fleet, 1996 KM: 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Sport-Line, 1999 KM: 181.140
Volvo 440 1.8i DL Fleet, 1996 KM: 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Sport-Line, 1999 KM: 181.140
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Besef wel dat beide auto's ondertussen toch wel oudere auto's zijn, ga niet je hele budget in de aanschaf stoppen maar houd wat achter de hand voor onverwachte uitgaven. Die tweede komt uit 1999, reken erop dat simpel de airco bijvullen niet altijd de oplossing is, waarschijnlijk lekt die ergens. Bovendien zit daar waarschijnlijk al de elektronische gasklep in, die gaat het uiteindelijk ook opgeven, kost je ook zo 400 euro. Had die laatste al de 5 traps automaat?
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
EVV, je bedoelt dat die gasklep het op zou kunnen gaan geven.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Inderdaad, hij begint in de gevaren zone te komen. Dus even goed testen en rekening houden dat die in de toekomst vervangen moet worden, hoewel dat voor mij geen reden zou zijn zo'n auto te laten staan.
Het is geen zekerheid dat 'ie vervangen moet worden, is een mogelijkheid. Ze gaan echt niet allemaal stuk, verre van zelfs.
Het is geen zekerheid dat 'ie vervangen moet worden, is een mogelijkheid. Ze gaan echt niet allemaal stuk, verre van zelfs.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
steven3o2 schreef:Dankjewel voor de snelle antwoorden. Morgen zal ik in elk geval de proefrit maken en het onderhoudsboekje rustig doorspitten.
Inmiddels heb ik wel een idee gekregen waar ik op moet gaan letten, maar toch blijft het een beslissing waar mijn nekharen soms van overeind gaan staan. Het is toch mijn eerste "dure" auto en als dit een miskoop is, is dat gewoon zonde.
Verder wilde ik even melden dat ik dit weekend ook nog in deze heb gereden: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=214523355
Deze reed prima, alleen de airco deed het niet. Die man van de dealer zei dat het waarschijnlijk een kwestie aircovloeistof aanvullen was.. Maar ik begrijp dat dit wel eens anders kan uitpakken. Mocht de donkerblauwe niets zijn, blijft voor mij de grijze ook een kansmaker.
Jullie horen nog!
Deze is in ieder geval knap aan de prijs!
Ik heb er ook eentje gereden en ik was er snel zat van,elke week 150 euro benzine er in gooien gaat snel vervelen!.
- MartijnC70T5
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 20.06.2010 - 10:37
- Locatie: Veenendaal
Ja 1 op 7 lukt wel bij stadsritten of een zware rechter voet.
Turbo bij 2 ton ? die van mij heeft de eerste nog en die staat nu op 245.
Problemen die ik in 2 jaar heb gehad.
Magneetkoppeling van de airco te veel speling ongeveer 135,-
homokineet kapot 135,-
stuurbekrachtiging reservoir lek.
en nu rammelt er iets voor bij de ophanging maar verder nog niet naar gekeken.
Daarbij heb ik hiervoor een 480 met 113.000 op de klok gereden ik moet zeggen in heb meer vertrouwen in een x70 met T5 met 2 ton dan een 400 serie met 1 ton
Turbo bij 2 ton ? die van mij heeft de eerste nog en die staat nu op 245.
Problemen die ik in 2 jaar heb gehad.
Magneetkoppeling van de airco te veel speling ongeveer 135,-
homokineet kapot 135,-
stuurbekrachtiging reservoir lek.
en nu rammelt er iets voor bij de ophanging maar verder nog niet naar gekeken.
Daarbij heb ik hiervoor een 480 met 113.000 op de klok gereden ik moet zeggen in heb meer vertrouwen in een x70 met T5 met 2 ton dan een 400 serie met 1 ton

Scandinavian Luxury...................Other Car's
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Ik kan er natuurlijk nog niet veel over zeggen, ik heb de mijne pas van 185.000 naar 206.000 gereden in 1 jaar en 3 maanden. Dat is overigens wel geheel storingsvrij gegaan. O nee, ik lieg. Het tankje van de koelvloeistof was een heel klein beetje lek, kosten: drie tientjes. Wel een beurt bij mijn vaste Volvogarage en bij het terug wisselen van winter naar zomerbanden 2 nieuwe Michelin pilot sport 3 bandjes gekocht, 18" auw...
De automaat heb ik preventief laten flushen tijden de flushmeeting in Varsseveld, sindsdien schakelt ie nog net even beter dan ie al deed. Tijdens de controle van de elektronica van de bak bleek zelfs dat ik niet één elektronische storing in het gehele circuit van de auto had. Kwam zelden voor... Ik heb gewoon erg veel plezier met deze auto, ik rijd er doorgaans ook erg netjes mee. Natuurlijk is het onderhoud prijziger dan van een stadsauto, maar dit rijdt echt zoveel beter en waarschijnlijk ook een stukje veiliger.
Ik vind die '99-er ook aan de prijs. Goed blijven zoeken. Ik vond de mijne met uit mei 2002 voor 7900...

De automaat heb ik preventief laten flushen tijden de flushmeeting in Varsseveld, sindsdien schakelt ie nog net even beter dan ie al deed. Tijdens de controle van de elektronica van de bak bleek zelfs dat ik niet één elektronische storing in het gehele circuit van de auto had. Kwam zelden voor... Ik heb gewoon erg veel plezier met deze auto, ik rijd er doorgaans ook erg netjes mee. Natuurlijk is het onderhoud prijziger dan van een stadsauto, maar dit rijdt echt zoveel beter en waarschijnlijk ook een stukje veiliger.
Ik vind die '99-er ook aan de prijs. Goed blijven zoeken. Ik vond de mijne met uit mei 2002 voor 7900...

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 01.06.2007 - 13:14
- Locatie: Antwerpen
Ik heb de mijne nu 7 jaar, buiten 2 wiellagers en de verdamper van de airco die al 4 jaar stuk is ( moet ik is laten repareren maar ik heb een schuifdak
) heb ik nog geen brokken gehad. Zelfs nog nooit een technische storing. Hij heeft nu 167 000 km gelopen. Ik rijd over het algemeen ook redelijk rustig en verbruik gemiddeld met toch minstens een half uur file per dag 10.5 liter per 100 km. In mijn ogen is de 2.3 T5 het beste wat Volvo ooit gemaakt heeft.
Maar ze worden ouder en zullen nu en dan meer onderhoud vragen...

Maar ze worden ouder en zullen nu en dan meer onderhoud vragen...
'95 960 2.5 24v
'98 C70 T5
'02 V40 1.9d
'08 S60 2.4d
'98 C70 T5
'02 V40 1.9d
'08 S60 2.4d
- Giesto-440
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:51
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Mmm, mijn advies; als je bang bent dat je een miskoop gaat doen omdat het een oudere auto is.. Doe het dan niet, ga dan kijken naar een nieuwere kleinere en minder snelle auto..
Ik heb mijn C70 gekocht met de gedachte in mijn achterhoofd;
-Ik wil een echte auto
-Ik wil een auto met genoeg PK's
-Ik wil een veilige auto
-Ik wil een tijdloze auto
Dat heb ik allemaal gekregen maar het is geven en nemen in het leven dus ik geef haar reperaties en beurtjes en zij geeft mij heel veel plezier! (Het is echt net een vrouw als ik dat zo lees..
)
En een auto kost nou eenmaal geld.. Ik mocht nadat ik haar 2 weken had al €500,- achterlaten bij de garage.. Ach, so be it!
Oja, en tanken is ook niet leuk.. Maar dat komt meer door de benzineprijzen dan door de C70!
Ik heb mijn C70 gekocht met de gedachte in mijn achterhoofd;
-Ik wil een echte auto
-Ik wil een auto met genoeg PK's
-Ik wil een veilige auto
-Ik wil een tijdloze auto
Dat heb ik allemaal gekregen maar het is geven en nemen in het leven dus ik geef haar reperaties en beurtjes en zij geeft mij heel veel plezier! (Het is echt net een vrouw als ik dat zo lees..

En een auto kost nou eenmaal geld.. Ik mocht nadat ik haar 2 weken had al €500,- achterlaten bij de garage.. Ach, so be it!
Oja, en tanken is ook niet leuk.. Maar dat komt meer door de benzineprijzen dan door de C70!

Als ik niet met de Porsche mag, pak ik toch gewoon de fiets
Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
- Turbo Will-I-Am
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
- Locatie: Wijhe
- Contacteer:
Inderdaad, de C70 T5 aut uit 1998 bevalt mij ook dik prima!!
Vooral het feit dat ik nu op LPG rij, das echt lachen aan de pomp!!

Vooral het feit dat ik nu op LPG rij, das echt lachen aan de pomp!!

Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
- steven3o2
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 03.02.2011 - 15:29
Witte rook! Vandaag getekend voor de C70 uit Terneuzen. Donkergrijs! Volgende week zaterdag haal ik hem op. Voelt goed!!!
Volvo 440 1.8i Sports-Line, 1995 KM: 146.000
Volvo 440 1.8i DL Fleet, 1996 KM: 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Sport-Line, 1999 KM: 181.140
Volvo 440 1.8i DL Fleet, 1996 KM: 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Sport-Line, 1999 KM: 181.140
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1299
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Proficiat. Ik heb de foto's eens bekeken, maar dat interieur ziet er goed uit! Veel plezier alvast.