Hi, ik heb voor mijn auto (V60 T3 2012) originele Volvo lastdragers voor op dak aangeschaft. Het zijn deze: http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-449585
De montage is eenvoudig, ze kunnen er maar op 1 manier op en met de bijgeleverde 'momentsleutel' ook goed vast te zetten. Ze zien er goed uit, passen mooi op de auto, maar ik vind dat er vrij veel windgeruis bij is. Ook bij mijn vorige auto (Saab 93 estate) had ik voor de vakantie lastdragers op dak, maar daarbij was het windgeruis veel minder. Hebben anderen dat ook? Is er eventueel iets aan te doen, bijvoorbeeld het dichttapen van de sleuf die ontstaat bij de dakrand?
Windgeruis dakdragers V60
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Wij hebben deze ook. Ik zal je rond zondag wel even op de hoogte houden wat onze bevindingen zijn.
- Sanpat
- 1st Gear member
Thanks, ik ben benieuwd naar je ervaringen.rsnhakan schreef:Wij hebben deze ook. Ik zal je rond zondag wel even op de hoogte houden wat onze bevindingen zijn.
Enigzins windgeruis verwacht je wel, maar ik vind het erg veel...
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
We hebben ook een grote dakkoffer. (550 liter) Ik denk dat we zondag zo rond de 4200 km afgelegd zullen hebben met een dakkofferSanpat schreef:Thanks, ik ben benieuwd naar je ervaringen.rsnhakan schreef:Wij hebben deze ook. Ik zal je rond zondag wel even op de hoogte houden wat onze bevindingen zijn.
Enigzins windgeruis verwacht je wel, maar ik vind het erg veel...

- Sanpat
- 1st Gear member
Met dakkoffer erop heb ik nog niet eens geprobeerd! Die is al een paar jaartje oud, dus niet heel supersonisch...remmm schreef:Ik denk dat het aan de v60 ligt....
Ik heb zelf roofrails en deze lastdragers:
Ik vind ze ook erg suizen en met de dakkoffer erop helemaal terwijl ik een supersonische Thule dakkoffer heb

- dickmans
- 2nd Gear member
Ik tape de onderzijde van de dragers altijd even af met een strookje ductape, en dan bedoel ik de delen waarin de draag/montagevoeten kunnen schuiven i.v.m. de maatvoering, ik ken de afgebeelde dragers zelf niet of die dat ook hebben, heb zelf de rechthoekige dragers, en het afplakken geeft veel reductie van windgeruis.
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.
XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles (zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles (zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,