Hej
Sinds een paar dagen is mij op gevallen dat mijn stuur pomp bij veel vuldig gebruik gaat kreunen.
En dit is ook niet altijd, en er is ollie zat aan wezig en kookt en of stinkt niet.
Wie weet wat dit kan zijn en of hoe het te verhelpen is.
Kreunen stuurpomp
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ja dat wel, wel tijdens het draaien van de motor bij stil staan is het schuim er direct af.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik heb het idee dat de olie te warm wordt want na lng rijden is het er niet maar zodra er in de stad gereden word is het ook zo weer terug. 

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
keertje spoelen en verversen die handel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 15:40
- Locatie: Bennekom
Ik weet niet precies wat voor geluid jij hoort, maar wellicht een kapotte lager van de pomp? had hetzelfde probleem gehad.
- its always 480Turbo
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16.09.2006 - 17:37
Dat geluid komt mij bekend voor!!!
Heb ik in mijn 480 Turbo ook gehad ::( . Of de stuurbekrachtingsvloeistof/olie ook ging schuimen bij mij weet ik niet, omdat ik er eerlijk gezegd nooit op heb gelet #-o )
Bij mijn 480 zat het probleem zo:
De stuurbekrachtigingspomp werkt op lagers en deze moeten altijd gesmeerd blijven. Nu komt het bij 99 op de 100 auto's met hydraulische stuurbekrachtiging (ongeacht welk merk auto) voor dat de lagers een keer droog komen te staan en vanaf dat punt is het eigenlijk al te laat, zeker omdat je het pas een tijdje later gaat merken. Hoe langer je zo door rijdt, hoe erger het kreunen wordt; wel handig als je op visite gaat, dan kunnen ze alvast de koffie klaarzetten
De stuurbekrachtigingspomp vervangen is echter geen goedkope klus; de pomp zelf kost €255,- ex. BTW, en bij mij koste het de garage 2,5 uur om de nieuwe pomp er in te zetten. Inc. nieuwe stuurbekrachtigingsvloeistof en garagetarief kwam dat neer op +/- €135,- inc. BTW. De tijd die deze inspanning kost kan per auto verschillen, daar ik niet zo veel verstand heb van de verschillende motoriseringen.......
Uiteindelijk komt het er dus op neer dat je zo'n, ff rekenen...... €438,45 kwijt bent.....
Ik had het geluk dat ik bij een andere volvo liefhebber een nagenoeg nieuwe pomp kon kopen voor €50,- inc. BTW. Maar pas op met 2e hands stuurpompen; immers gaat deze bij bijna elke auto (met hydraulische stuurbekrachtiging) een keer kapot, de vraag is alleen waneer....... ::(
Ik hoop dat je er iets aan hebt!!!
Groetjes uit Breda
Heb ik in mijn 480 Turbo ook gehad ::( . Of de stuurbekrachtingsvloeistof/olie ook ging schuimen bij mij weet ik niet, omdat ik er eerlijk gezegd nooit op heb gelet #-o )
Bij mijn 480 zat het probleem zo:
De stuurbekrachtigingspomp werkt op lagers en deze moeten altijd gesmeerd blijven. Nu komt het bij 99 op de 100 auto's met hydraulische stuurbekrachtiging (ongeacht welk merk auto) voor dat de lagers een keer droog komen te staan en vanaf dat punt is het eigenlijk al te laat, zeker omdat je het pas een tijdje later gaat merken. Hoe langer je zo door rijdt, hoe erger het kreunen wordt; wel handig als je op visite gaat, dan kunnen ze alvast de koffie klaarzetten

De stuurbekrachtigingspomp vervangen is echter geen goedkope klus; de pomp zelf kost €255,- ex. BTW, en bij mij koste het de garage 2,5 uur om de nieuwe pomp er in te zetten. Inc. nieuwe stuurbekrachtigingsvloeistof en garagetarief kwam dat neer op +/- €135,- inc. BTW. De tijd die deze inspanning kost kan per auto verschillen, daar ik niet zo veel verstand heb van de verschillende motoriseringen.......
Uiteindelijk komt het er dus op neer dat je zo'n, ff rekenen...... €438,45 kwijt bent.....
Ik had het geluk dat ik bij een andere volvo liefhebber een nagenoeg nieuwe pomp kon kopen voor €50,- inc. BTW. Maar pas op met 2e hands stuurpompen; immers gaat deze bij bijna elke auto (met hydraulische stuurbekrachtiging) een keer kapot, de vraag is alleen waneer....... ::(
Ik hoop dat je er iets aan hebt!!!
Groetjes uit Breda
Volvo is groot, Volvo is machtig, Volvo, dat is 480