centrale deurvergrendeling 460 doet niet

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike460turbo
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
Locatie: Hengelo

Hallo,

mijn cv doet het helemaal niet meer. als ik het knopje omhoog en omlaag doen van de bestuurderskant hoor ik wel een geluidje net of ze open willen maar niet genoeg power hebben. ik denk zelf dat het motortje is. dus ik deurpaneel eraf gehaald en ik had nog een motor liggen maar deze had 4 draden en die van mij maar 3..

mijne heeft 3 draden:
bruin
geel
groen

en die andere heeft er 4
bruin
geel
groen
grijs/rood


nu komt die andere wel uit een iets oudere auto (89)
en mijn auto is van 92. kan ik deze nou doorverbinden en waarvoor is die grijs/rode draad??
of moet ik een ander motortje halen.

zekering is heel

mvg mike
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Gebruikersavatar
Mike460turbo
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
Locatie: Hengelo

Heb net ander motorje opgehaalt bij de sloop. Exact dezelfde maar je hoort ze allemaal wel dat ze iets doen maar toch gaan ze niet van/op slot.

K zit meer te denken aan een kabelbreuk ergens.
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Mike460turbo schreef:Hallo,

mijn cv doet het helemaal niet meer. als ik het knopje omhoog en omlaag doen van de bestuurderskant hoor ik wel een geluidje net of ze open willen maar niet genoeg power hebben. ik denk zelf dat het motortje is. dus ik deurpaneel eraf gehaald en ik had nog een motor liggen maar deze had 4 draden en die van mij maar 3..


mvg mike
Hoi Mike,

Deur 1,2,3,4... of maar 1 deur?.

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Gebruikersavatar
Mike460turbo
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
Locatie: Hengelo

Niks doet het. Als ik de pin omhoog doe van de bestuurderskant dan hoor je ze wel allemaal tik zeggen. Net of die niet genoeg stroom heeft. Nu heb ik de stekker doorgemeten. En zot maar 9,50 volt op. Moet hier normaal geen 12 volt op staan? En kwam erachter dat de bijrijderskant het slot heel stroef gaat. Miss houd deze allees tegen maar dan zouden ze achter toch wel open moeten gaan?
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Gebruikersavatar
Mike460turbo
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
Locatie: Hengelo

Kan natuurlijk zijn een kabelbreuk, of mosschien wel me accu overleden want starten doet die ook langer over. Zal accu eens doormeten.
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Mike460turbo schreef:Kan natuurlijk zijn een kabelbreuk, of mosschien wel me accu overleden want starten doet die ook langer over. Zal accu eens doormeten.
Meet maar eens eerst de accu door ja, de meest voorkomende breuk v/d kabel zit meestal tussen deur en stijl.

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Gebruikersavatar
Mike460turbo
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
Locatie: Hengelo

Accu is goed. Maar heb op de stekker gemeten daar komt 9,5 volt op. Hier hoort toch ook 12/13 volt op te zitten? Dus zit waarschijnlijk ergens kabelbreuk
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Of gewoon een geoxideerde stekker. Haal alle stekkers eens los, controleer de aansluiting van de bedrading en clean de contacten met contactspray.
Gebruikersavatar
Mike460turbo
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 02.01.2012 - 20:48
Locatie: Hengelo

Heb het gevonden. Sorry voor late reactie maar druk met nieuwe huis. Wat het probleem nou was. De stekken doe van de deur naar de auto loopt. Daar waren 2 stekkers gewoon doorgesleten. Denk door al die keren deur open en dicht doen. Dus krimpkousjes eraan en mijn cv werkt weer als een trein!

In ieder geval bedankt voor al het advies!
Topic kan dicht ben.
Volvo 460 turbo, 1992
Opel calibra 2.5 v6, 1995
Vw Golf 2; 1.3, 1987
Opel astra gsi 1996
Opel calibra 2.0 8v 1991
Volvo 440 1.7 GL 1991
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”