Mijn eerste baalervaring met de V70.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
jpwg001
6th Gear member

Vakantietijd. En wij gaan lekker naar Italië. Ik praat over twee weken geleden. We vertrokken om 23.00 uur, zodat we konden ontbijten in Oostenrijk en dan rustig doorroffelen naar het Gardameer.

Na zo'n 220 kilometer, we reden in Duitsland tegen een stevige berg omhoog, melding in de BC en motor in noodloop. Nog niet eerder meegemaakt, maar dankzij ervaringen van anderen hier, wist ik voldoende. Op een kleine, donkere parkeerplaats heb ik de anwb ingeschakeld. Na tweeëneenhalf uur wachten kwam er een vriendelijke man van de ADAC. Hij heeft geprobeerd de storing uit te lezen, maar er stond geen storing die hij kon uitlezen. De melding was ook verdwenen en na nog wat kijken en luisteren vond de man het een goed idee dat we verder zouden rijden. Hij moest nog een x-aantal kilometers dezelfde richting op en zou naar ons uitkijken in het geval we alsnog zouden stranden.

Na 70 kilometer weer een flinke klim en weer in de noodloop! Maar die aardige ADACman kon natuurlijk niet met ons mee naar Italië en was inmiddels niet meer achter ons. We hebben een grotere parkeerplaats kunnen bereiken en wederom de anwb ingeschakeld, met het verzoek om een autoambulance te sturen, waar ik met mijn vrouw en 2 kleuters in mee konden. Na weer anderhalf uur kwam er een andere ADACman ons halen, die ons naar Volvo Haas in Bad Kreuznach bracht.

Om 07.00 uur stonden we daar voor de deur. De eerste medewerker, een dame van de administratie, arriveerde kort na ons en vertelde dat de eerste 'Techniker' om 08.00 zou beginnen. Ze heeft alvast een werkbon opgesteld en we zouden snel geholpen worden.

Ze hebben de storingen uitgelezen, gereset en een nieuwe versie software geladen. De storing lag aan de etm, die niet goed op de luchtdruk van de turbo reageerde. Met de nieuwere versie zouden de toleranties ruimer moeten zijn. Hij verzekerde ons dat we probleemloos naar onze vakantiebestemming moesten komen. Echter; mijn voorwielophanging vertoonde wel wat mankementen. Hij heeft een reactiestangetje of stabi-stangetje aangedraaid en vertelde me dat de veerpoten en de -lagers niet goed waren. De auto was 'wabbelisch'. Ik vertelde hem nog dat de auto onlangs door de apk is gekomen, maar dat ik er na de vakantie meteen naar zou laten kijken (offerte ter reparatie is ook al aangevraagd). Op de vrij slechte wegen rondom het Gardameer heb ik gevoeld hoe slecht de vering is.

Om half 10 konden we , na betaling van ongeveer €85,- weer ons weegs. We konden gaan genieten van een goede vakantie. De auto heeft me niet in de steek gelaten. Na een aarzelend begin heb ik hem weer stevig de heuvels en bergen laten verslinden en hij heeft geen krimp gegeven. Mijn vakantie kon niet meer stuk!

Dat we een smerige sta-caravan van selectcamp kregen, mocht de pret niet drukken. Echter, het feit dat mijn dochter de laatste week van de vakantie 41 graden koorts heeft gehad en uiteindelijk 5 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen, heeft mijn vakantie aardig verpest.

Gelukkig mocht ze op de laatste dag van ons verblijf mee naar huis. Overigens alleen maar goeds over het ziekenhuis in Desenzano! Ze hebben mijn dochter goed verpleegd en met minimale middelen mocht mijn vrouw ook de gehele tijd daar verblijven. De zorg is er anders dan in Nederland, denk ik, maar ze hebben Ise niet te vroeg naar huis gestuurd. Better safe than sorry.

Op de terugweg heeft de auto zich weer goed gehouden, maar ik merkte in het stuur dat de auto vaag stuurde rond de middenstand en zoekerig was in bepaalde bochten. Met name bij de eerste stuurbeweging op hogere snelheden.

Ik hoop dat dat met het vervangen van de veerpoten, rubbers, stabi's en reactiestangetjes opgelost is. Anders moet ik misschien wel bang zijn voor mijn stuurhuis. Iemand die hier een idee/visie over heeft?

Het belangrijkste; met mijn dochter gaat het weer redelijk goed. Ze is vermoeid en is de ervaringen op haar manier aan het verwerken. Het lijkt erop dat het een keelontsteking is geweest in combinatie uitdrogingsverschijnselen. Maar ook het Adenovirus is terloops door een arts genoemd. Maar dat hebben ze niet nader onderzocht. Ze is thuis!

Vandaag heeft mijn eega ook de reisverzekering verder ingelicht en we krijgen een redelijke schadevergoeding voor de vakantiedagen, extra benzineverbruik voor de ziekenhuisbezoeken die mijn zoon en ik elke dag aflegden en het eten dat zij daar heeft moeten kopen. Ze deden er niet moeilijk over. Ook de extra telefoonkosten mogen we nog declareren als de rekeningen bekend zijn. Daarvoor ook hulde! Ter compensatie gaan we nog lekker 3 dagen en 2 nachten naar de Efteling. En volgend jaar beter, hopelijk...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
JosW
5th Gear member

Flink balen en ik wil je sores niet bagatelliseren maar er zijn ook gezinnen die niet meer compleet levend en wel thuis komen.
jpwg001
6th Gear member

JosW schreef:Flink balen en ik wil je sores niet bagatelliseren maar er zijn ook gezinnen die niet meer compleet levend en wel thuis komen.
Dat klopt. Alles is relatief. Maar het neemt niet weg dat we balen.
M@rcel
6th Gear member

jpwg001 schreef:
JosW schreef:Flink balen en ik wil je sores niet bagatelliseren maar er zijn ook gezinnen die niet meer compleet levend en wel thuis komen.
Ja, ik zou ook balen. Weg vakantie. Gelukkig gaat het met je dochter al weer een stuk beter.
ovlov058
4th Gear member

Zo een vakantie lijkt me niet leuk. Heb ook een paar keer een dochter met koorts gehad op vakantie, maar geen ziekenhuisopname.

Veel pret in de Efteling, we duimen voor goed weer.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
jpwg001
6th Gear member

M@rcel schreef:
jpwg001 schreef:
Ja, ik zou ook balen. Weg vakantie. Gelukkig gaat het met je dochter al weer een stuk beter.
Dat is het belangrijkste! Nu de Volvo weer veilig maken en we kunnen er weer tegenaan.
Edwin
5th Gear member

Gelukkig zijn jullie weer heelhuids terug en is je kind weer aan de beterende hand. Dat is en blijft toch het allerbelangrijkste..... En ondanks dat de auto ook een "beetje ziek" was, heeft ie jullie toch weer veilig en heelhuids thuisgebracht! Volvo for life!!

En als je dochter dadelijk weer helemaal beter is kun je je geheel gaan focussen op het beter maken van je 2e/3e? "kindje" (of liefje, zoals mijn dochters onze auto voor mij noemen!) :D
Verwen je hem een keertje met een tankje RON98, was en poetsbeurt en aai over de motorkap... Everybody weer happy!! :D

Veel plezier in Kaatsheuvel en succes met de V70!

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
jpwg001
6th Gear member

Edwin schreef:Gelukkig zijn jullie weer heelhuids terug en is je kind weer aan de beterende hand. Dat is en blijft toch het allerbelangrijkste..... En ondanks dat de auto ook een "beetje ziek" was, heeft ie jullie toch weer veilig en heelhuids thuisgebracht! Volvo for life!!

En als je dochter dadelijk weer helemaal beter is kun je je geheel gaan focussen op het beter maken van je 2e/3e? "kindje" (of liefje, zoals mijn dochters onze auto voor mij noemen!) :D
Verwen je hem een keertje met een tankje RON98, was en poetsbeurt en aai over de motorkap... Everybody weer happy!! :D

Veel plezier in Kaatsheuvel en succes met de V70!

gr. Edwin.
98 is haar standaarddrankje. Komt helemaal goed.
Stinky
6th Gear member
Contacteer:

Mooi verhaal. Zou me niet te sappel maken om dat vage sturen. Komt heus goed.
Belangrijk is dat de helft van de familie die van de 'vrouwelijke overtuiging' is
haar vertrouwen in de Volvo niet verliest.
jpwg001
6th Gear member

Dat niet, die baalt alleen van de financiële consequenties. Ik riep meteen na die ervaring; inruilen! Mijn eega wilde er niet aan.

P.s. Dat inruilen zou dan weer op een V70zijn hoor... Hahaha.
Henriëtte
7th Gear member

Welkom terug en beterschap voor je dochtertje.
jpwg001
6th Gear member

Dank je Henriëtte. Paar dagen antibiotica en nog wat rust... En dan moet de kleine meid weer als vanouds kunnen eten en spelen.
Bart
8th Gear member

Beterschap! Naar verhaal, gelukkig gaat het weer beter!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
jpwg001
6th Gear member

Dank je Bart.
jpwg001
6th Gear member

Iedereen bedankt voor de meelevende reacties. Wil ook iemand een reactie geven op mijn vraag ten aanzien van het zwabberende gedrag, en mijn vraag met betrekking tot de stabilisatoren en voorwielophanging? Alvast dank.
JosW
5th Gear member

jpwg001 schreef:Iedereen bedankt voor de meelevende reacties. Wil ook iemand een reactie geven op mijn vraag ten aanzien van het zwabberende gedrag, en mijn vraag met betrekking tot de stabilisatoren en voorwielophanging? Alvast dank.
Hier heeft Mario vast een goede verklaring voor.
blastaway
5th Gear member

Potdomme wat een horrorvakantie! Vooral de kids is het ergeste. Ik zou ook gek worden. Eind goed al goed zeg ik maar!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Thijs
7th Gear member

Als er speling op de draagarmen zit komt daar dat gedrag wel bijna zeker vandaan. Ik heb het ook gehad, na vervanging was het hele zwabberen weg.

Heel veel sterkte met je kleine meid! Altijk moeilijk om je kleine spruit zo te zien en eigenlijk niks te kunnen doen!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
jpwg001
6th Gear member

@Blastaway: dank voor je reactie. De Efteling zal enigszins compensatie bieden. En dan inderdaad, eind goed, al goed.

@Thijs: dank voor je reactie. Ik hoop dat je gekijk hebt. Dat zwabberen is irritant.
Jers3n
5th Gear member

Tja zo is vakantie ineens niet zo leuk en ontspannen meer als gedacht....
Beterschap en succes met het verwerken van dit avontuur, ik weet niet hoe oud ze is, maar met name jullie dochter zal een en ander waarschijnlijk wel een plekje moeten geven.
Over Select-camp (toeval of niet, ook aan het Gardameer) kan ik wat mijn betreft kort zijn. Eens maar nooit meer!

Met de V70 gaat het zo te lezen wel weer helemaal goed komen.

Efteling is natuurlijk altijd goed!
Ik woon nu niet meer in de buurt, maar anders hadden wij (met gezin) zeker een abonnement gehad. Heb er jaren een bijbaan gehad (m'n jongere broer nu nog) en kom er nu nog minstens 1x per jaar, maar voor zowel onze dochter als haar ouders blijft het leuk en verveelt nooit!
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”