Hallo allemaal,
Na een bezoek aan een Duitse dealer is mij verteld dat mijn voorwielophanging niet ten gehele deugt. Een offerte van een dealer zegt:
Veerpoten vervangen links en rechts: €597,41 incl btw
Veerpootlagers incl rubbers links en rechts vervangen: €214,67 incl btw
Stabilisatorverbindingstang links en rechts vervangen: €161,57 incl btw
Draagarmrubbers x4 vervangen: €314,06 incl btw
Zijn dit goede prijzen? Ik heb wel een goed gevoel bij de dealer. Ik weet dat er mensen zijn die in garages werken. Wellicht kunnen die hun licht er over laten schijnen.
Voorwielophanging vervangen
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
zijn dit prijzen, incl montage? pfff.. ruim € 1250,00
anders komen de uren er nog bij........
en in ieder geval uitlijning komt er nog bij....
ik vind het trouwens wel een hele lijst. lan me voorstellen dat er "iets" minder is, maar om dan ook gelijk de hele mikmak te vervangen?
anders komen de uren er nog bij........
en in ieder geval uitlijning komt er nog bij....
ik vind het trouwens wel een hele lijst. lan me voorstellen dat er "iets" minder is, maar om dan ook gelijk de hele mikmak te vervangen?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ik ga uit van het ergste. Valt het mee, dan laten ze er iets af. Maar in ieder geval beide veerpoten en lagers. Allr rubbs gaan ook al 70.000km mee. Die zijn wel op, denk ik. Dat is incl. de uren ja.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Rare berekening, ze rekenen voor de veerpoot lagers een apart tarief terwijl het dezelfde reparatie is,die veerpoten worden immers vervangen.
Klopt dus niks van die berekening.
Je kunt beter nieuwe draagarmen kopen,dat kan ook voor dat geld wat ze opgeven.
Klopt dus niks van die berekening.
Je kunt beter nieuwe draagarmen kopen,dat kan ook voor dat geld wat ze opgeven.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik denk met origineel spul dat het nog wel wat goedkoper kan.
Hoe handig ben je zelf ?
Hoe handig ben je zelf ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Aan onderdelen ben je kwijt rond de 550 euro netto incl btw,maar dan heb je alles nieuw incl draagarmen,schokbrekers,veerpootlagers,stabsangetjes.
Nu nog iemand vinden die handig is..
Ongeveer 2.5 uur werk voor de veerpoten,uur voor de draagarmen en half uur voor de stabstangetjes.
Nu nog iemand vinden die handig is..
Ongeveer 2.5 uur werk voor de veerpoten,uur voor de draagarmen en half uur voor de stabstangetjes.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Heb geen idee of deze prijs klopt , wel gisteravond zelf nieuwe rubbers in in de draagarmen gezet .
Klusje viel opzich mee , alleen door de "moeilijke "vorm van de armen was het even puzzelen onder de pers .
Die rubbers waren 28 euro ex btw stuk . van de firma Moog .
Ik ben er 2,5 uur mee zoet geweest , ben geen auto monteur ( die liep er gister wel bij voor aanwijzingen)
Klusje viel opzich mee , alleen door de "moeilijke "vorm van de armen was het even puzzelen onder de pers .
Die rubbers waren 28 euro ex btw stuk . van de firma Moog .
Ik ben er 2,5 uur mee zoet geweest , ben geen auto monteur ( die liep er gister wel bij voor aanwijzingen)
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Hoe zou jouw offerte er uitzien? Jij werkt ook bij een dealer, toch?MarioC70 schreef:Rare berekening, ze rekenen voor de veerpoot lagers een apart tarief terwijl het dezelfde reparatie is,die veerpoten worden immers vervangen.
Klopt dus niks van die berekening.
Je kunt beter nieuwe draagarmen kopen,dat kan ook voor dat geld wat ze opgeven.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ik heb niet de faciliteiten en gereedschappen.sbv schreef:Ik denk met origineel spul dat het nog wel wat goedkoper kan.
Hoe handig ben je zelf ?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Zeker met de veren is het wel handig om goed gereedschap ten hebben/lenen.jpwg001 schreef:Ik heb niet de faciliteiten en gereedschappen.sbv schreef:Ik denk met origineel spul dat het nog wel wat goedkoper kan.
Hoe handig ben je zelf ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ik heb jouw opmerking doorgegeven en het scheelt inderdaad anderhalf uur aan arbeidsloon. Dus in elk geval dank voor het mij erop attenderen.jpwg001 schreef:Hoe zou jouw offerte er uitzien? Jij werkt ook bij een dealer, toch?MarioC70 schreef:Rare berekening, ze rekenen voor de veerpoot lagers een apart tarief terwijl het dezelfde reparatie is,die veerpoten worden immers vervangen.
Klopt dus niks van die berekening.
Je kunt beter nieuwe draagarmen kopen,dat kan ook voor dat geld wat ze opgeven.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Maar waarom laat je niet ff goed kijken door iemand, ipv domweg alles vervangen, wat het mogelijk zou kunnen zijn?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ze moeten natuurlijk niet blind alles vervangen. Wat goed is, blijft zitten. Maar in Duitsland (lees mijn andere topic maar eens door) hebben ze me verteld wat er sowieso niet goed is.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.