Ik heb een (hopelijk klein) probleem met m'n S60 T5 (2001).
Net een stuk Duitsland gereden en toen ik 'm afzetten bij thuiskomst zag ik een klein beetje rook onder de motorkap vandaan komen. Niet vanuit de motor zelf, maar ergens onder (aan de zijkant).
Ook al was ik al thuis, toch maar even de ANWB gebeld. Hij denkt aan een lekke kering (?). Oliepeil is laag (onderaan de peilstok), maar volgens hem zit er nog wel zeker anderhalve liter in. Ik kan er dus gewoon mee naar de garage.
Hij constateerde geen motorschade, blok loopt nog perfect. Er zaten wel oliesporen aan de achterkant en zijkant van de auto, wat volgens hem erop duidt dat ie vooral lekt onder hogere belasting. (Ook al lag er ook een beetje olie onder de auto na parkeren).
Heeft iemand naar aanleiding van dit verhaal nog suggesties? Klinkt het verhaal van de ANWB logisch? Ben altijd een beetje huiverig voor doorrijden...
Kleine olielekkage
-
- 6th Gear member
Terugvoerleiding van de turbo waarschijnlijk als er olie midden onder de auto ligt,zaak is natuurlijk om er eerst olie bij te vullen,het advies van de ANWB om door te rijden met nog maar anderhalve liter olie bevreemd mij een beetje,niet echt slim dus.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Sherlock
- 2nd Gear member
Niet doorrijden, 2 kilometer naar de garage rijden...MarioC70 schreef:Terugvoerleiding van de turbo waarschijnlijk als er olie midden onder de auto ligt,zaak is natuurlijk om er eerst olie bij te vullen,het advies van de ANWB om door te rijden met nog maar anderhalve liter olie bevreemd mij een beetje,niet echt slim dus.
Olie lag er niet echt midden onder. Ik lees elders op internet verhalen over de keerring, dat zou het kunnen zijn? Distririem is net vervangen helaas, ik lees dat je daar in de buurt moet zijn om dat te vervangen?
Aan wat voor bedragen zou ik moeten denken voor het laten vervangen?
-
- 7th Gear member
Wat is het verschil tussen de nokkenaskeerring vervangen of de krukaskeerring aan de distributie kant,weinig verschil dus.Sherlock schreef:Waarschijnlijk de nokkenaskeerring, valt mee. Krukaskeerring was erger geweest.
Auto wel een paar dagen kwijt, hij moet het tussendoor doen.
Pff...
-
- 7th Gear member
Sherlock schreef:Niet doorrijden, 2 kilometer naar de garage rijden...MarioC70 schreef:Terugvoerleiding van de turbo waarschijnlijk als er olie midden onder de auto ligt,zaak is natuurlijk om er eerst olie bij te vullen,het advies van de ANWB om door te rijden met nog maar anderhalve liter olie bevreemd mij een beetje,niet echt slim dus.
Olie lag er niet echt midden onder. Ik lees elders op internet verhalen over de keerring, dat zou het kunnen zijn? Distririem is net vervangen helaas, ik lees dat je daar in de buurt moet zijn om dat te vervangen?
Aan wat voor bedragen zou ik moeten denken voor het laten vervangen?
2km doorrijden is ook doorrijden met risico!
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Vullen met olie en dan naar de garage. Tot nu toe heb je geen idee welk risico je al hebt gelopen. Desnoods laat je de auto ophalen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Sherlock
- 2nd Gear member
Uiteindelijk viel alles mee, was een klein leidinkje waarvan het koppelstuk kapot was. Was een leiding die helemaal onderin zat (links van de motor, als je voor de auto staat). Kostte me uiteindelijk 170 euro, dus viel mee.Msuidgeest schreef:Vullen met olie en dan naar de garage. Tot nu toe heb je geen idee welk risico je al hebt gelopen. Desnoods laat je de auto ophalen.