1300 kilometer en olieverlies

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Van het weekend met de 940 2,3 LPT met 0,6 turbodruk en caravan naar Epernay in de Champagne geweest, vrijdagmiddag weg en zondag weer terug. Zo'n 1300 kilometer en ik heb de caravan net gekocht en heb geen enkele ervaring met lange afstanden met zo'n ding.
Op de camping in Frankrijk heb ik niets raars gezien, en het oliepeil was voor vertrek goed. Na terugkomst in Nederland is de voorkant van de caravan vet alsof er olie verneveld is. Ik heb de hele weg tussen de 90 en 110 gereden met de grote beer... en er is een 1/2 liter olie verdwenen. Heeft iemand dit ook al gehad, op het V700 forum kreeg ik de tip dat de olie waarschijnlijk te heet was geworden en daardoor door de oude keerringen was geperst.
Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt? Ik heb nauwelijks geblaas uit de olievuldop trouwens.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21392
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Geblaas lijkt mij iets anders dan een lekke kering. Hoewel het een de ander niet uitsluit kunnen keringen altijd lek raken door ouderdom.

Eerst maar eens opzoek waar de lekkage vandaan komt en dan repareren?
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Ja, ik hou hem eerst even in de gaten deze week en dan maar verder kijken. Het kan te maken hebben met te hete olie, oude keerringen, de hogere turbodruk en met mijn te zware rechtervoet natuurlijk.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”