Pagina 1 van 4
APK probleem
Geplaatst: 25.07.2012 - 15:31
door rvo033467
Auto staat op dit moment in de garage voor een grote beurt en apk.
Hij komt alleen niet door de apk vanwege te hoge CO waarde. Deze zit op 8% terwijl 0,5 de limiet is.
Gasklephuis is nieuw
Voorste Lamda is reeds eerder al een keer vervangen.
Geplaatst: 25.07.2012 - 16:58
door MarioC70
Geen foutmeldingen ook in de uitlees apparatuur?,dat kan namelijk niet,als het CO zo hoog is heb je altijd een foutcode in het systeem.
Ik zou ergens anders is een test laten doen.
Geplaatst: 25.07.2012 - 20:02
door sbv
begin eens met de auto fatsoenlijk uit te laten lezen
Geplaatst: 25.07.2012 - 21:57
door Ramon&Ramon
Of de kat is echt stuk,kan ook,maar bij die km stand lijkt me dat niet het geval.
Geplaatst: 26.07.2012 - 04:46
door Frank87
De lambda is vervangen. Is dit preventief gebeurd? Of omdat deze stuk was? Is het nieuwe exemplaar ook een exemplaar van een degelijk merk? (Volvo origineel of Bosch)
Als het was omdat deze stuk was, kan het goed zijn dat je bougies vol aanslag zitten. Een kapotte lambda geeft meestal het valse signaal af dat er teveel O2 in de uitlaatgassen zit. De motor gaat dan op zijn beurt dat compenseren door meer benzine in te spuiten. Het kan zijn dat je motor dus een tijdje te rijk heeft gelopen.
Een motor die ook maar iets te rijk loopt, zorgt al meteen voor een zwarte roet-achtige aanslag op de bougies. Die vonken daardoor niet meer perfect.
Geplaatst: 26.07.2012 - 08:05
door rvo033467
Lamda was al eerder vervangen omdat deze stuk was en storing aangaf.
Vervangen bij de dealer voor een originele nieuwe.
Geplaatst: 26.07.2012 - 08:06
door rvo033467
Kan een kapotte kat ook de oorzaak zijn?
Geplaatst: 26.07.2012 - 17:00
door rvo033467
Katalysator is ook nagekeken door de garage en niks aan te zien/horen.
Geplaatst: 26.07.2012 - 17:05
door Ben
Ik word een beetje bang van je avatar.
Geplaatst: 26.07.2012 - 17:16
door josas1
Ben schreef:Ik word een beetje bang van je avatar.
:twisted:

Geplaatst: 26.07.2012 - 17:18
door BlackcurrantV70
+1 brrrrrr
Geplaatst: 26.07.2012 - 17:38
door rvo033467
Nergens voor nodig hoor.
Geplaatst: 26.07.2012 - 17:44
door Ben
Kan er niet van slapen. Blijft me achtervolgen met die rooie ogen

Overheerste elke APK gedachte

Geplaatst: 26.07.2012 - 21:33
door MarioC70
als het co zo hoog is kan de lambdawaarde van de achterste sensor nooit goed aangeven,klopt die co meter van de dealer wel?
Geplaatst: 27.07.2012 - 07:44
door rvo033467
Bij 2 garages dezelfde waardes dus lijkt me wel.
Geplaatst: 27.07.2012 - 12:17
door Pikantje
Vreemd, de lambda-sensor ná de kat is er toch juist voor om de werking van de kat te controleren en een foutmelding te geven als de CO-waarde na de kat te hoog is? Of werkt die niet bij stationair draaien? Via de OBD moet je de lambda-waarde ná de kat toch ook uit kunnen lezen?
Aan de andere kant: een lambda-sensor meet het O2-gehalte, dat zou natuurlijk wel goed kunnen zijn.
Bovendien lijkt 7% me wel heul errug veul. Ik meen me te herinneren dat dit ten tijden van mijn aloude Fordje (zie onderschrift) zelfs te veel was...
Zo'n hoog CO-gehalte duidt op een erg slechte verbranding, zijn de bougies
en/of bobines nog wel goed? Met name de bougies lijken me verdacht.
Groet,
Geplaatst: 27.07.2012 - 13:24
door rvo033467
Bougies zitten er al nieuwe in, auto heeft ook een grote beurt gehad.
Geplaatst: 27.07.2012 - 14:10
door M@rcel
Lekkende injector?
Geplaatst: 27.07.2012 - 14:56
door MarioC70
Welk type motor zit erin?misschien de kleppen te strak?
Geplaatst: 27.07.2012 - 15:06
door rvo033467
Waar staat dat?