Beste allemaal,
Nu ik een S80 heb ben ik van plan om asap de puntjes op de I te zetten.
Ik ben benieuwd wat het kost bij de dealer om de auto eens uit te laten lezen en eventueel te laten updaten etc..
Tevens heb ik gemerkt dat de koppeling pas zeer laat opkomt. Bij mijn broertjes E39 5 serie, grijpt de koppeling na een milimeter al flink aan en dat bevalt me beter moet ik zeggen. Dit maakt het wegrijden vlotter...
Weet iemand of de koppeling op een S80 evt. kritischer is af te stellen?
Tot slot is een bekend falen de elektronische gasklep. Ik heb er zo een van Magnetti Marelli met een witte sticker. Ondanks dat de auto prima functioneert zowel koud als warm, zal deze jongen ooit ermee stoppen. Ik vraag me af waar ik aan nieuwe Magnetti Marelli's kan komen en of iemand ervaring heeft met een ACtronics fix..
Alvast bedankt voor informatie over deze onderwerpen.
Softwareupdates, Koppelingen en Gasklephuizen
-
- 1st Gear member
Wat ik eigenlijk bedoelde is of deze gasklephuizen ook bij andere leveranciers worden geleverd. Ik heb ze tot nu nog niet kunnen vinden.
Een voorbeeld is de ophanging bij BMW. Bij de E39 en E38 zijn de ophangingsdelen een zwak punt. Zeker bij de zwaardere (V8 V12) motoren. Al deze delen worden door Lemforder gemaakt...
Deze zijn gewoon te koop bij leveranciers online die soms voor de helft van de prijs verkopen vergeleken met de dealer.
Leg je dit soort armen naast elkaar.. Zie je dat ze identiek zijn, evenals de bussen die er in geperst zijn. Het enige verschil is dat een BMW arm ook nog een BMW logotje er op gedrukt krijgt.
Een voorbeeld is de ophanging bij BMW. Bij de E39 en E38 zijn de ophangingsdelen een zwak punt. Zeker bij de zwaardere (V8 V12) motoren. Al deze delen worden door Lemforder gemaakt...
Deze zijn gewoon te koop bij leveranciers online die soms voor de helft van de prijs verkopen vergeleken met de dealer.
Leg je dit soort armen naast elkaar.. Zie je dat ze identiek zijn, evenals de bussen die er in geperst zijn. Het enige verschil is dat een BMW arm ook nog een BMW logotje er op gedrukt krijgt.