beste leden,
ik heb sinds een paar dagen een volvo s70 gekocht van een vriend. Er was het een en ander niet goed aan de auto, zo lekt deze koelvloeistof uit de radiateur, en leek het net als of de turbo af en toe niet in komt, en dan opeens wel. Ook is de turbo vertraging nogal extreem groot en eigenlijk ook nooit gelijk. soms komt de turbo bij de 2500 rpm, maar soms ook pas bij de 3500 rpm.
Ik zat gisteren eens te kijken hier op het forum en het bleek dat meer mensen hier problemen mee hadden en uit alle berichten kwamen 4 hoofdzakelijke boosdoeners :
1. brandstof filter
2. bougie's (zijn bij mij pas vervangen)
3. Luchtmassameter
4. Gasklephuis.
ze zeiden ook dat je kon proberen om de LMM los te koppelen om te kijken of dit een verschil zou maken. Dus ik heb gister avond de connector los gehaald van de Luchtmassameter en mijn god wat een verschil! het turbo gat was weg en hij brulde als nooit tevoren. maar nu komt mijn vraag. Als ik de LMM los gooi dan gaat de volvo als de brandweer, maar als ik deze losgooi dan geeft de LMM geen waardes meer door aan de computer waardoor deze dus ook veelste weining brandstof kan krijgen, wat dus kan resulteren in beschadiging aan de motor!, maar de LMM zorgt ook voor de juiste inspuiting etc. dus het kan ook zijn ( leek me ) dat er iets mis kon zijn met mijn brandstof systeem. Heeft iemand mischien enig idee hoe dat ik met volle zekerheid kan controlen of dat mijn LMM kapot is ja of te nee?, of is echt de enige manier eerst een nieuwe LMM aanschaffen en testen?, Ik hoopte dat iemand er mischien een idee voor had hoe ik dit kan testen aangezien de LMM niet de goedkoopste zijn!
alvast bedankt!
gr. Berry Dekkers
schokkende motor s70 2.5T uit 1999
-
- 5th Gear member
Check dit topic bijvoorbeeld eens:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6688.0.html
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- bdekkers
- Starter
nee ik heb de foutcodes nog niet uit laten lezen. dit omdat ik momenteel nog krap in de tijd zit. Donderdag ga ik heel de auto grondig aanpakken dus dan weet ik meer. en inderdaad als ik kijk op de gekregen link dan staat daar zo'n beetje exact mijn probleem weergegeven!, dus ik neem haast aan dat het inderdaad de LMM is. Ik zal eens goed gaan navragen voor een nieuwe LMM, zodra er een nieuwe in zit zal ik de reactie van mijn geliefde volvo laten weten.
- sbv
- 6th Gear member
Dat was wel bij een dieselShockwave schreef:Check dit topic bijvoorbeeld eens:
Stel je even voor op het 850forum.nl er zit daar veel meer kennis van een S70 etc
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 5th Gear member
Klopt, maar het ging me dan ook meer om de gegevens in het topic waar beschreven staat hoe je de werking van de LMM kunt controleren. Dan maakt het weinig uit of het benzine of diesel is lijkt me?Dat was wel bij een diesel
Volvo 440 DL 1.8i CVT
- bdekkers
- Starter
kleine update!
Ik ben vandaag naar een auto materialenzaak gegaan om na te vragen of dat ze een LMM aan konden komen voor mijn auto en wat deze dan zou kosten. De beste man begon met zoeken en wat bleek, ze hadden er nog één op voorraad! natuurlijk kon ik hem niet laten liggen en ben hem er thuis meteen in gaan bouwen, en inderdaad het beestje kwam tot leven! hij rijdt als nooit tevoren. de turbo komt in wanneer het moet en het totale vermogen is absoluut gestegen dus bedankt voor de tips!
Ik ben vandaag naar een auto materialenzaak gegaan om na te vragen of dat ze een LMM aan konden komen voor mijn auto en wat deze dan zou kosten. De beste man begon met zoeken en wat bleek, ze hadden er nog één op voorraad! natuurlijk kon ik hem niet laten liggen en ben hem er thuis meteen in gaan bouwen, en inderdaad het beestje kwam tot leven! hij rijdt als nooit tevoren. de turbo komt in wanneer het moet en het totale vermogen is absoluut gestegen dus bedankt voor de tips!
- bdekkers
- Starter
en toen waren we er weer.
van morgen starten ik de auto en ik merkte dat deze opeens heel onregel matig stationair liep. Ook leek het als dat zodra ik de LMM los gooide, de auto toch weer veel feller was, sneller, en meer vermogen onderin. De luchtmassa meter die eruit kwam was van Bosch. Maar de LMM die ik er nu in heb gezet is van ''pierburg???'', ik had er nog nooit van gehoord maar ze zeiden dat het de juiste LMM was voor mijn auto. Hij paste ook wel in het huis, en de connector aansluiting was goed, maar ik had er toch een beetje een raar gevoel bij. Ook lijkt het net als of dat er een geluid van mijn injectoren af komt. Hij klinkt een beetje als een diesel. Het zijn geen kleppen want de auto heeft een kop revisie gehad en daar zijn deze toen ook bij vervangen, en de motor klonk ook al zo voordat de klep kapot liep dus daar zit het hem niet in. dus zou mijn probleem dan bij mijn injectoren kunnen liggen of hebben jullie andere ervaringen hiermee? en dien je de injectoren uberhaupt te horen?
van morgen starten ik de auto en ik merkte dat deze opeens heel onregel matig stationair liep. Ook leek het als dat zodra ik de LMM los gooide, de auto toch weer veel feller was, sneller, en meer vermogen onderin. De luchtmassa meter die eruit kwam was van Bosch. Maar de LMM die ik er nu in heb gezet is van ''pierburg???'', ik had er nog nooit van gehoord maar ze zeiden dat het de juiste LMM was voor mijn auto. Hij paste ook wel in het huis, en de connector aansluiting was goed, maar ik had er toch een beetje een raar gevoel bij. Ook lijkt het net als of dat er een geluid van mijn injectoren af komt. Hij klinkt een beetje als een diesel. Het zijn geen kleppen want de auto heeft een kop revisie gehad en daar zijn deze toen ook bij vervangen, en de motor klonk ook al zo voordat de klep kapot liep dus daar zit het hem niet in. dus zou mijn probleem dan bij mijn injectoren kunnen liggen of hebben jullie andere ervaringen hiermee? en dien je de injectoren uberhaupt te horen?
- Morgenstond
- 5th Gear member
Je hoeft niet per se een raar gevoel te hebben bij een Pierburg, want er zijn meerdere forumleden die zo'n ding naar tevredenheid hebben. Er zijn echter ook technici die zweren dat een andere lmm dan een Bosch absoluut niet kan.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 5th Gear member
Injectoren kunnen tikken. Op zich niet ernstig, wat wel goed helpt is ergens een ultrasoonbadje aanschaffen (wat normaal gesproken gebruikt wordt om bijvoorbeeld sieraden ofzo te reinigen). Je kunt injectoren daarmee ook prima reinigen. Je zult zien als je ze terug monteert dat je ze nog amper hoort. Daarnaast sproeien injectoren natuurlijk brandstof, na reinigen zal het sproeibeeld ook weer verbeteren.Ook lijkt het net als of dat er een geluid van mijn injectoren af komt.
Een Pierburg LMM is niet erg, op het 850 forum wordt hij door diverse leden ook gebruikt. Mochten de problemen niet op een andere manier opgelost worden kun je natuurlijk altijd alsnog overgaan naar een Bosch.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
- bdekkers
- Starter
oke, bedankt voor de tips.
die pierburg daar doe ik het nu nog even mee dan maar er is nu ook nog eens bij gekomen dat de motor extreem onregelmatig stationair loopt. hij zakt heel ver in zijn toeren en vervolgens start die weer op. en zo blijft hij dat doen. en je raadt het al wel: zodra ik de LMM los gooi is het verdwenen.dat is toch raar? in welke richting zou ik dan moeten zoeken? de LMM is nieuw dus het lijkt me niet dat deze nu al stuk is?
De injectoren zal ik inderdaad eens reinigen om te kijken of het geluid dan verdwijnt. bedankt voor de hulp alvast.
die pierburg daar doe ik het nu nog even mee dan maar er is nu ook nog eens bij gekomen dat de motor extreem onregelmatig stationair loopt. hij zakt heel ver in zijn toeren en vervolgens start die weer op. en zo blijft hij dat doen. en je raadt het al wel: zodra ik de LMM los gooi is het verdwenen.dat is toch raar? in welke richting zou ik dan moeten zoeken? de LMM is nieuw dus het lijkt me niet dat deze nu al stuk is?
De injectoren zal ik inderdaad eens reinigen om te kijken of het geluid dan verdwijnt. bedankt voor de hulp alvast.
- sbv
- 6th Gear member
Hoe is het gesteld met bougie kabels en bobine etc?
Stationair regelaar vuil ?
-
- 7th Gear member
Je kunt van alles gaan gokken,je kunt hem beter eerst is goed uit laten lezen!
- sbv
- 6th Gear member
Dat was het eerste wat ik neergezet heb, echter nog zonder antwoordRamon&Ramon schreef:Je kunt van alles gaan gokken,je kunt hem beter eerst is goed uit laten lezen!
-
- 7th Gear member
Ik zag het,je kunt wel van alles gaan vervangen,maar dat schiet niet op!
- bdekkers
- Starter
Hoe is het gesteld met bougie kabels en bobine etc?
Ik zal het eens nakijken, morgen kan ik eindelijk eens gaan beginnen want we zijn de tuin aan het verbouwen geweest dus had nog niet echt de tijd om goed alles na te kijken. Morgen (eindelijk) kan ik fatsoenlijk aan de gang.
ik zal het meteen plaatsen zodra ik wat weet.
- bdekkers
- Starter
bedankt voor die tip! ik kwam erachter dat mijn moeder nog zo'n ultrasoon badje had staan dus mijn injectoren liggen daar nu in te badderen:D!Injectoren kunnen tikken. Op zich niet ernstig, wat wel goed helpt is ergens een ultrasoonbadje aanschaffen (wat normaal gesproken gebruikt wordt om bijvoorbeeld sieraden ofzo te reinigen). Je kunt injectoren daarmee ook prima reinigen. Je zult zien als je ze terug monteert dat je ze nog amper hoort. Daarnaast sproeien injectoren natuurlijk brandstof, na reinigen zal het sproeibeeld ook weer verbeteren