Hallo
Ik ben nieuw hier, en eigenlijk hoor je dan (denk ik) een voorsteltopicje te maken met wie, wat, etc.
Maar het is eigenlijk hoofdzakelijk een vraag voor mijn schoonpa.
Na 2 amazons is dit zijn 3e Volvo (en 3e auto), en dan ook nog met de nodige jaren overlap tussen de auto's . .
Hij heeft al een jaar of 18 een 740 van 1988 (een witte 2.2 als ik het goed zeg).
Daar deed al een jaar of 15 (!!!) de benz.tank meter het niet van.
Nu reed hij altijd op de dagteller (sommige mensen zijn niet moeilijk), dus problem solved.
Behalve toen vorige week ook de kmteller er de brui aan gaf.
Via internet (onderdelenlijn.nl) een zoekertje geplaats.
Wat waarschuwingen gekregen, er zijn 2 merken en tig types, niet uitwisselbaar, slecht uit elkaar te houden, etc etc
Er reageerde iemand, even bellen, in de buurt van de camping waar ze heen gingen, dus erlangs en een gebruikte klokkenset op de kop getikt.
Kijken of het werkte en ja, dus voor 3 of 4 tientjes was hij helemaal blij.
kmteller werkt weer, benz.tank meter doet het weer, hij helemaal blij.
Maar nu werkt ineens de cruise control niet meer.
Nu weet ik dat bij de Audi 200 er een Gala-draad is die een snelheids (toerental)signaal doorgeeft voor snelheidsafhankelijk radiovolume en cruisecontrol.
Die moet je aan gaan sluiten als je cc monteerd in een wagen ZONDER cc.
Maar deze wagen heetf dus CC, en het heeft altijd gewerkt totdat de nieuwe klokkenset gemonteerd werd.
Hoe kan dit, waar zit het probleem ??
En is dit op te lossen ???
Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie's.
CC werkt niet na montage van "nieuwe" klokkenset 7
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Waarschijnlijk is het snelheidssignaal afwezig, of vergeten aan te sluiten (er zijn hiervoor 2 draadjes), waar door de CC niet (kan) reageren.
Er zijn 2 type tellerbakken, die slecht tot niet uitwisselbaar zijn...3 en 4 aansluitingen voor het snelheidssignaal.
Bij een Yazaki tellerbak, zit het snelheidssignaal oa op dat dubbele aansluitingpunt in de cirkel.
Er zijn 2 type tellerbakken, die slecht tot niet uitwisselbaar zijn...3 en 4 aansluitingen voor het snelheidssignaal.
Bij een Yazaki tellerbak, zit het snelheidssignaal oa op dat dubbele aansluitingpunt in de cirkel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 20:28
Ik neem aan dat mijn schoonpa netje alle stekkers 1-op-1 heeft aangesloten.
Dus wat vergeten lijkt me erg sterk.
Ik zag nergens VDO of Yazaki staan toen ik de bak er vorige week ff uit haalde.
Maar hij was "made in germany" dus ik gokte op vdo. (Yaz. klonk me japans in de oren).
Ook een aantal nummers (die op de foto) kwam overeen
Dus wat vergeten lijkt me erg sterk.
Ik zag nergens VDO of Yazaki staan toen ik de bak er vorige week ff uit haalde.
Maar hij was "made in germany" dus ik gokte op vdo. (Yaz. klonk me japans in de oren).
Ook een aantal nummers (die op de foto) kwam overeen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.