Ik heb een Coyote op de 12V stekker zitten.
Telkens ik bij het verlaten van de wagen de koffer of een achterdeur van de wagen open doe vóór het sluiten gaat de 12V stekker 10 seconden aan.
Daardoor schakelt mijn Coyote aan en loopt daarna de batterij leeg.
Als ik enkel en alleen de bestuurdersdeur open doe gaat alles wel goed.
Iemand een idee hoe dit kan verholpen worden?
12V stekker gaat 10sec. aan bij sluiten wagen....?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Wat voor wagen gaat het om ?
Misschien sowieso wel leuk als je je even voorstelt en dan gelijk je auto even laat zien, dat helpt enorm bij het helpen als er problemen zijn zoals nu!
Welkom op het forum in ieder geval.
Misschien sowieso wel leuk als je je even voorstelt en dan gelijk je auto even laat zien, dat helpt enorm bij het helpen als er problemen zijn zoals nu!
Welkom op het forum in ieder geval.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ok.
Het is zo dat alles in de wagen bij een "unlocked" auto wat "service" biedt aan de berijder, even aangaat als er een deur open gaat.
Normaliter gaat datzelfde rijtje ook weer uit na X seconden.
En dat laatste gebeurt dus NIET bij jou begrijp ik als je een andere deur gebruikt dan de bestuurders deur?
Het is zo dat alles in de wagen bij een "unlocked" auto wat "service" biedt aan de berijder, even aangaat als er een deur open gaat.
Normaliter gaat datzelfde rijtje ook weer uit na X seconden.
En dat laatste gebeurt dus NIET bij jou begrijp ik als je een andere deur gebruikt dan de bestuurders deur?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- Starter
Dat laatste gebeurt wel. Alles gaat weer uit na X seconden maar ondertussen is mijn Coyote geactiveerd en door dat alles weer uit is loopt de batterij dan leeg. Daardoor start hij bij een volgende herstart van de wagen niet meer vanzelf op.
Als ik ALLEEN de bestuurdersdeur open en dan de wagen afsluit loopt alles wel goed. 12V stekker gaat uit bij stoppen van de motor en BLIJFT uit zoals het moet.
Er moeten toch nog mensen met een Coyote of TOMTOM dit probleem hebben....
Als ik ALLEEN de bestuurdersdeur open en dan de wagen afsluit loopt alles wel goed. 12V stekker gaat uit bij stoppen van de motor en BLIJFT uit zoals het moet.
Er moeten toch nog mensen met een Coyote of TOMTOM dit probleem hebben....
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
De coyote is dus alleen op de aansteker aansluiting aangesloten?
Waarom gaat de coyote dan AAN als de aansteker aansluiting aan gaat?
Of beter, waarom gaat die niet UIT als het aanstekerpunt weer uitgaat?
Lijkt me eerder een Coyote ding dan een Volvo ding?
Wat gebeurt er als je de coyote uit de aansteker aansluiting haalt?
Gaat deze dan uit?
Waarom gaat de coyote dan AAN als de aansteker aansluiting aan gaat?
Of beter, waarom gaat die niet UIT als het aanstekerpunt weer uitgaat?
Lijkt me eerder een Coyote ding dan een Volvo ding?
Wat gebeurt er als je de coyote uit de aansteker aansluiting haalt?
Gaat deze dan uit?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- Starter
Coyote zit enkel in 12V aansluiting.
Hij gaat aan bij aanzetten contact. (dan start de software van dat ding op)
Eens opgestart en actief gaat hij weer UIT bij uitschakelen contact. Zo hoort het.
Mijn probleem:
Bij het vergrendelen van de deuren gaat de 12V een X aantal seconden AAN.
De Coyote start op, ondertussen is de 12V weer UIT. Gevolg, de Coyote is nog niet volledig opgestart en krijgt dus geen signaal om uit te schakelen. Hij blijft aan op de interne batterij en loopt leeg tijdens mijn afwezigheid. Daarna is de interne batterij zo leeg dat die zelf bij starten van de motor niet meer aan gaat.
Is moeilijk uit te leggen maar denk dat het duidelijk is.
WAAROM SCHAKELT VOLVO BIJ HET SLUITEN VAN DE DEUREN DIE 12V EVEN AAN EN UIT? dat is alleen goed om dingen in de war te sturen.
Hij gaat aan bij aanzetten contact. (dan start de software van dat ding op)
Eens opgestart en actief gaat hij weer UIT bij uitschakelen contact. Zo hoort het.
Mijn probleem:
Bij het vergrendelen van de deuren gaat de 12V een X aantal seconden AAN.
De Coyote start op, ondertussen is de 12V weer UIT. Gevolg, de Coyote is nog niet volledig opgestart en krijgt dus geen signaal om uit te schakelen. Hij blijft aan op de interne batterij en loopt leeg tijdens mijn afwezigheid. Daarna is de interne batterij zo leeg dat die zelf bij starten van de motor niet meer aan gaat.
Is moeilijk uit te leggen maar denk dat het duidelijk is.
WAAROM SCHAKELT VOLVO BIJ HET SLUITEN VAN DE DEUREN DIE 12V EVEN AAN EN UIT? dat is alleen goed om dingen in de war te sturen.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Probleem helemaal duidelijk...
Ik denk dat;
- de Volvo netjes de service verlendende apparatuur aanschakelt als de auto geopend wordt. En eventueel gelijk weer uitzet als vervolgens de deuren worden gesloten en er niet met de auto wordt gereden.
- de Coyote zou moeten zien dat de spanning weer weg is en op basis daarvan zichzelf weer uitschakelt.
Zou kunnen betekenen dat;
- Volvo wellicht de spanning niet zou moeten inschakelen bij een geopende deur, al vind IK dat wel prettig.
- Coyote altijd moet controleren of spanning aanwezig is en uit moet schakelen (of een instelling moet hebben om dat anders te doen) als de spanning weg valt. Waarom een instelling? Wel wat gebeurt er als je tijdens het rijden de spanning even wegneemt om bijvoorbeeld je telefoon op te laden? Coyote gaat uit, maar hoeft niet uit op dat moment...
En hoofdletters zijn een uiting van frustratie. Begrijp het best, maar op het forum is dat echt niet nodig, iedereen luistert zo aandachtig mogelijk!
Ik denk dat;
- de Volvo netjes de service verlendende apparatuur aanschakelt als de auto geopend wordt. En eventueel gelijk weer uitzet als vervolgens de deuren worden gesloten en er niet met de auto wordt gereden.
- de Coyote zou moeten zien dat de spanning weer weg is en op basis daarvan zichzelf weer uitschakelt.
Zou kunnen betekenen dat;
- Volvo wellicht de spanning niet zou moeten inschakelen bij een geopende deur, al vind IK dat wel prettig.
- Coyote altijd moet controleren of spanning aanwezig is en uit moet schakelen (of een instelling moet hebben om dat anders te doen) als de spanning weg valt. Waarom een instelling? Wel wat gebeurt er als je tijdens het rijden de spanning even wegneemt om bijvoorbeeld je telefoon op te laden? Coyote gaat uit, maar hoeft niet uit op dat moment...
En hoofdletters zijn een uiting van frustratie. Begrijp het best, maar op het forum is dat echt niet nodig, iedereen luistert zo aandachtig mogelijk!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- Starter
Ik bekijk nog de instellingen van Coyote eens maar toch lijkt mij dit alles behalve logisch.
In alle Europese wagens gaat de 12V AAN met contact, en UIT zonder contact. Daar worden de aansluitbare toestellen op gebouwd. (TomTom, Coyote, ...)
Als die 12V bij het sluiten van de wagen even AAN en UIT gaat slaat alles in de war.
Vraag is of daar iets kan aan gedaan worden? Ik vrees ervoor...
PS:
Ben alles behalve gefrustreerd maar erger me er elke dag aan.
In alle Europese wagens gaat de 12V AAN met contact, en UIT zonder contact. Daar worden de aansluitbare toestellen op gebouwd. (TomTom, Coyote, ...)
Als die 12V bij het sluiten van de wagen even AAN en UIT gaat slaat alles in de war.
Vraag is of daar iets kan aan gedaan worden? Ik vrees ervoor...
PS:
Ben alles behalve gefrustreerd maar erger me er elke dag aan.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik zal eens kijken of hier een instellings wijziging zich laat activeren!
Je hoort.
Je hoort.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 2nd Gear member
Anders direct aansluiten via de voeding van het lampje van het dashboard kastje. Is ook veel mooier dan een losse kabel toch?
Deze aansluiting schakelt ook aan bij openen vd deuren, en gaat ca 10 min na het sluiten weer uit. Tijdens starten zie ik geen onderbreking. Eventueel kan je er een schakel relais tussen plaatsen om een een eventuele dip of piek in spanning tegen te gaan, dan raakt je apparaat ook niet in de war.
Dash kan er volledig uit met een paar schroeven, dan kan je er goed bij.
Mijn hierop aangesloten rittenadministratiesysteem dsi werkt hierop prima en heeft geen last van onderbrekingen.
Deze aansluiting schakelt ook aan bij openen vd deuren, en gaat ca 10 min na het sluiten weer uit. Tijdens starten zie ik geen onderbreking. Eventueel kan je er een schakel relais tussen plaatsen om een een eventuele dip of piek in spanning tegen te gaan, dan raakt je apparaat ook niet in de war.
Dash kan er volledig uit met een paar schroeven, dan kan je er goed bij.
Mijn hierop aangesloten rittenadministratiesysteem dsi werkt hierop prima en heeft geen last van onderbrekingen.
-
- Starter
Gezien de 12v stekkers 10 seconden aan gaan bij het vergrendelen van de wagen ben ik op zoek naar een ander punt waar 12v kan genomen worden.
Blijkbaar weet niemand dit te omzeilen...
Vb. Van het RTI systeem, dit gaat aan en uit met contact en heeft geen last van het vergrendelen van de wagen.
Weet iemand waar makkelijk 12v kan genomen worden die wel perfect met het contact meewerkt?
Blijkbaar weet niemand dit te omzeilen...
Vb. Van het RTI systeem, dit gaat aan en uit met contact en heeft geen last van het vergrendelen van de wagen.
Weet iemand waar makkelijk 12v kan genomen worden die wel perfect met het contact meewerkt?
- haasje
- 4th Gear member
Ik weet door het inbouwen van apparatuur in taxi's dat bij de S80 II de zekeringen F2-F5 geschakelde voedingen zijn die niet kort inschakelen bij het vergrendelen van de auto. Misschien dat je hiermee een relais kunt schakelen die je aansteker onderbreekt.
Laatst gewijzigd door haasje op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Of je zou je ook aan de max snelheid kunnen houden, heb je die Coyote niet meer nodig, en dus ook geen frustratie meer....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- sergestoord
- 2nd Gear member
Heb je een permanente 12V in de kofferbak? Daar heb ik een dashcam op, met batteryguard.
V60 D6 PIH MY2014
- fmgillis
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Gewoon bij uitstappen stekkertje eruit trekken?
Kost je 1 sec en geen frustratie.
Kost je 1 sec en geen frustratie.